چگونه PS5 را خاموش کنیم؟ راهنمای نحوه خاموش کردن استاندارد کنسول

همه افراد کنسول بازی خریداری می‌کنند تا بتوانند از بازی کردن با آن لذت ببرند. کنسول PS5، یکی از محبوب‌ترین محصولات در زمینه کنسول‌های بازی است؛ اما باید در نگهداری از هر کنسولی کوشا بود که PS5 نیز از این قاعده مستثنا نیست. با ویجیاتو همراه باشید تا نحوه درست خاموش کردن این کنسول را در شرایط مختلف بررسی کنیم.


چگونه کنسول خود را خاموش کنیم؟

برای خاموش کردن کنسول خود می‌توانید از چندین راه مختلف استفاده کنید. یکی از این روش‌ها که بسیار نیز مورد استفاده دارندگان PS5 قرار می‌گیرد، خاموش کردن کنسول با استفاده از کنترلر و منوی خوده PS5 است. برای خاموش کردن کنسول خود از طریق منوی آن، ابتدا باید دکمه Home که با حروف PS است فشار دهید. زمانی که منوی سریع ظاهر شد، گزینه Power را انتخاب کنید.

در این بخش به شما سه گزینه نمایش داده می‌شود. گزینه اول که Enter Rest Mode نام دارد. این گزینه کنسول شما را در حالت خواب قرار می‌دهد. در این حالت PS5 به طور کامل روشن نیست و به شارژ کنترلر‌ها و دانلود خود ادامه می‌دهد. توصیه می‌شود از این حالت برای دانلود بازی‌ها با حجم بالا استفاده کنید چون کنسول دانلود را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد. به یاد داشته باشید در این حالت کابل برق کنسول خود را جدا نکنید.

گزینه دوم، Turn Off PS5 نام دارد. با انتخاب این گزینه تمام برنامه‌ها و بازی‌ها بسته و دانلو‌د‌ کنسول نیز متوقف می‌شود. شما زمانی که می‌خواهید کابل برق را از کنسول جدا کنید، باید این گزنیه را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که دیتا روی حافظه کنسول شما دچار مشکل نشود و از آسیب احتمالی به کنسول نیز جلوگیری می‌کند.

آخرین گزینه، Restart PS5 است. زمانی که شما این گزینه را انتخاب کنید، کنسول شما تمام فعالیت‌هایش را متوقف می‌کند، از تمام برنامه‌ها و بازی‌ها خارج می‌شود و دوباره آنها را راه‌اندازی می‌کند. البته این فرایند ممکن است چند دقیقه زمان ببرد.

شما برا اینکه کنسول خود را به طور کامل خاموش کنید باید از گزینه دوم (Turn Off PS5) استفاده کنید. اگر می‌خواهید کنسول را خاموش کنید ولی کنسول، دانلود و یا شارژ کردن کنترلر‌ها را ادامه دهد، باید گزینه اول (Enter Rest Mode) را انتخاب کنید.


چگونه کنسول PS5 خود را بدون استفاده از کنترلر خاموش کنیم؟

ممکن است در زمانی شما بدون اینکه بخواهید از کنترلر استفاده کنید، اقدام به خاموش کردن PS5 خود کنید. در این حالت اگر بخواهید اتصال کابل برق را از کنسول خود جدا کنید ممکن است به کنسول خود آسیب جدی وارد کنید.

برای خاموش کردن کنسول بدون استفاده از کنترلر، ابتدا باید به سراغ پنل جلویی کنسول که رنگ مشکی دارد بروید. اگر کنسول شما استاندارد باشد، می‌بینید که دو دکمه بر روی پنل جلویی کنسول شما وجود دارد. اگر از نسخه دیجیتال استفاده می‌کنید، یک دکمه وجود دارد و شما باید از طریق آن اقدام به کنترل کردن وضعیت کنسول خود کنید.

در نسخه استاندارد، دکمه‌ای که طول و اندازه بزرگ‌تری نسبت به دیگری دارد، دکمه Power کنسول شما محسوب می‌شود. در نسخه دیجیتال، کنسول شما یک دکمه دارد و همان دکمه Power کنسول شما محسوب می‌شود.

زمانی که شما یک بار دکمه Power کنسول خود را فشار دهید، یک صدای بوق به گوشتان می‌رسد. این نشان می‌دهد که کنسول شما خاموش نشده است و فقط بر روی حالت Rest Mode سوئیچ شده است. برا خاموش کردن کنسول خود، شما باید دکمه Power کنسول خود را به مدتی نگه دارید تا صدای پخش شدن دو بوق را بشنوید. در این زمان شما لازم نیست کار دیگری انجام دهید و کنسول شما بعد از گذشت چند ثانیه خاموش می‌شود.


نکاتی که باید هنگام خاموش کردن کنسول PS5 خود رعایت کنید

در هنگام خاموش کردن کنسول خود حتما باید به نکاتی توجه کنید تا کنسول شما دچار مشکل نشود. این نکات می‌تواند شامل هر نوع دستگاهی به خصوص کنسول شما شود پس سعی کنید حتما آنها را رعایت کنید.

هرگز هنگام کار کرد با کنسول خود، خاموش شدن و یا روشن شدن آن، کابل برق را از کنسول و یا پریز برق جدا نکنید. این کار ممکن است کنسول شما را سریع‌تر خاموش کند، ولی ممکن است ضرر‌های بسیار زیادی به سخت‌افزار کنسول شما وارد کند. عدم برق رسانی مناسب به حافظه کنسول شما، ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات شما و یا حتی خرابی حافظه شود.

فراموش نکنید که هنگامی که کنسول خود را بر روی حالت Rest Mode قرار می‌دهید، کنسول به طور کامل خاموش نشده است و هنوز از برق استفاده می‌کند. پیشنهاد می‌شود کنسول PS5 خود را به یک محافظ برق متصل کنید تا از آسیب دیدن کنسول شما هنگام نوسانات برق جلوگیری کند.


سخن نهایی

خاموش کردن و روشن کردن PS5، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هر فردی که این کنسول را دارد باید آن را رعایت کند تا به کنسول خود آسیب وارد نکند. این آسیب ممکن است باعث از بین رفتن کنسول شما و قطعات آن شود، آسیبی که ممکن است هیچگونه نتوان آن را جبران کرد.

در این حالت کنسول به شارژ کردن کنترلر‌ها و دانلود کردن برنامه و یا بازی ادامه می‌دهد.


منبع: https://vigiato.net/p/482943

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

۵ تفاوت موس گیمینگ با معمولی که نمی‌دانستید: کدام را بخریم؟

انتخاب یک موس مناسب برای کامپیوتر ممکن است به نظر ساده بیاید، اما اگر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد