چگونه ناروتو و وان پیس به کمک هم انیمه و مانگا را به جایگاه فعلی رسانده‌اند

ناروتو و وان پیس دو انیمه و مانگا محبوب تمام دوران هستند که در کنار بلیچ، به عنوان سه اثر بزرگ تاریخ این دو صنعت شناخته می‌شوند. One Piece و Naruto نقش بسزایی در ورود انیمه و مانگا به خارج از مرز‌های ژاپن و شهرت جهانی این مدیوم‌ها داشته‌اند. اما این تاثیر چگونه و به چه شکل به دست آمده است؟ برای دریافت پاسخ این سوال با مجله بازار همراه باشید.

مانگا ناروتو، اثر ماساشی کیشیموتو، در سال ۱۹۹۹ شروع به چاپ کرد. این در حالی است که ایچیرو اودا در حدود دو سال قبل از این تاریخ، مانگا وان پیس را منتشر کرده بود. روند انتشار مانگا Naruto در سال ۲۰۱۴ و بعد از جلد ۷۲ به پایان رسید. در سال‌های بعد کیشیموتو بخش‌های جدیدی از ناروتو در دسترس قرار داد تا در نهایت در سال ۲۰۱۶ دنباله این مجموعه با محوریت فرزند ناروتو یعنی بوروتو را شروع کرد. در مقابل با وجود انتشار ۱۰۸ جلد از مانگا One Piece، این اثر هنوز به پایان نرسیده است. ناروتو و وان پیس با مجموعه‌های مختلفی مثل Hunter X Hunter و Gintama رقابت داشتند، اما همیشه در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتنه‌اند.

شخصیت‌های انیمه ناروتو با الهام از واقعیت خلق شده‌اند

تفاوت‌های ناروتو و وان پیس مثل روز و شب است. این دو از نظر سبک طراحی، داستان و تم‌ها با هم فاصله زیادی دارند، اما ویژگی که منجر به رقابت دوستانه بین‌شان شد، طولانی بودن آن‌ها است. کمتر مانگایی وجود دارد که به اندازه One Piece و Naruto طولانی بوده و همواره محبوبیت خود را حفظ کرده باشد. علی‌رغم مقایسه‌ها، کیشیموتو و اودا دوستان بسیار صمیمی بوده که در صورت امکان به یکدیگر کمک کرده یا از هم حمایت می‌کنند.

تصویری از مصاحبه خالقان ناروتو و وان پیس

ارجاع‌های بسیاری در ناروتو و وان پیس وجود دارد که هر اثر به واسطه آن به دیگری ادای احترام می‌کند. یکی از این موارد نقاشی روی صورت چهره ناروتو در صخره هوکاگه بوده که حاوی نماد لوفی یعنی علامت دزدان دریایی است. به شکل مشابه در شماره ۷۶۹ مانگا وان پیس، خدمه لوفی در حین جستجو برای پیدا کردن ریزو و زو، با هیجان از ملاقات با نینجایی می‌گویند که می‌تواند خود را شبیه‌سازی و یک وزغ را احضار کند. این موارد اشاره مستقیمی به ناروتو هستند.

علاوه بر این، خالقان One Piece و Naruto در بخش‌هایی از یکدیگر الهام گرفته و مواردی را از داستان هم به اثر خود اضافه کرده‌اند. در مصاحبه با کیشیموتو و اودا، خالق مجموعه وان پیس اشاره کرده که او شیفته توانایی چوجی برای تغییر اندازه بدنش بوده و از آن به عنوان منبع الهام برای گیر ۳ لوفی استفاده کرده است. همچنین قدرت نامرئی شدن ابسالوم از یک شخصیت فرعی ناروتو الهام گرفته شده است.

کره لاس وگاس در اختیار انیمه وان پیس

با این که هر دو مانگا One Piece و Naruto محبوب زیادی داشته و سال‌ها به عنوان رقیب هم محسوب می‌شدند، اما خالقان آن‌ها دوستان نزدیک و صمیمی هم هستند. زمانی که ایچیرو اودا در بیمارستان بستری شد، کیشیموتو به ملاقات او رفته و کمک زیادی به خالق وان پیس کرده است. کیشیموتو و اودا طرفدار بزرگ اثر یکدیگر هستند. این ویژگی موجب شده ناروتو و وان پیس به جایگاهی دست پیدا کنند که کمتر اثر می‌تواند به آن برسد.

نظر شما در مورد رقابت بین مانگا‌ها و انیمه‌های ناروتو و وان پیس چیست؟ شما طرفدار کدامیک از این دو اثر هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Screenrant


بهترین بازی‌های تاریخ پلی استیشن که می‌تونید روی موبایل بازی کنید




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا مانگا Goodbye Eri تبدیل به انیمه خواهد شد؟

مانگا Goodbye Eri یکی از مشهور‌ترین آثار این صنعت در دهه گذشته است. بسیاری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *