چگونه عرضه موفقیت آمیز کنسول PS4 شرکت AMD را از ورشکستگی نجات داد؟

یکی از مدیران بخش گیمینگ AMD به تازگی اعلام کرده است که این شرکت در زمان عرضه کنسول PS4 شرایط بحرانی داشته و عرضه موفقیت آمیز کنسول PS4 سونی سبب شده است که این شرکت از ورشکستگی نجات پیدا کند. وی همچنین اعلام کرده است که کنسول پلی استیشن 4 یکی از موفق‌ترین عرضه‌های تاریخ AMD بوده که این شرکت در حال حاضر بخشی از موفقیت‌های خود را مدیون آن است.

AMD یک دهه پیش شرایط بسیار متفاوت و بحرانی داشت. بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران معتقد بودند که این شرکت حداکثر تا سال 2020 ورشکسته خواهد شد. به نظر می‌رسد همکاری AMD با سونی در مسیر طراحی کنسول PS4 سبب شده است که این شرکت از این وضعیت خارج شود. به تازگی یکی از مدیران بخش گیمینگ این شرکت در روزمه خود در شبکه اجتماعی LinkedIn به این موضوع اشاره کرده و سپس یکی دیگر از مدیران این شرکت نیز با انتشار توییتی آن را تایید کرده است.

براساس گزارش Tomshardware، آقای Renato Fragale یکی از مدیران بخش گیمینگ AMD به تازگی در روزمه خود اعلام کرده است که تراشه کنسول PS4 سونی تحت مدیریت او طراحی و تولید شده و عرضه موفقیت آمیز این کنسول سبب شده است که AMD در آن زمان از ورشکستگی نجات پیدا کند. وی در روزمه خود آورده است: «(من) مدیریت یک تیم 15 نفره برای توسعه کنسول PS4 را برعهده داشتم که تاکنون بیش از 91 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. این یکی از موفق‌ترین عرضه‌های تاریخ AMD است و به آن کمک کرد که از ورشکستگی نجات پیدا کند».

پس از انتشار خبرهای گوناگون در مورد این ادعای Renato Fragale، یکی دیگر از مدیران AMD با عنوان Phil Park نیز با انتشار توییتی آن را تایید کرد. وی اعلام کرده است که در این زمان در شرکت AMD فعالیت داشته است و بحران مالی سال 2008 میلادی سبب شده بود که این شرکت در جایگاه بسیار بدی باشد. او همچنین تایید کرده است که اینتل در این زمان در وضعیت خوبی بود و به دلیل مشکلات مالی AMD تمامی کارمندان و مدیران این شرکت به صورت موقت با کاهش حقوق دریافتی روبرو شدند. سابقه فعالیت این دو مدیر AMD به بیش از 20 سال می‌رسد.

در همین رابطه بخوانید:

پردازنده های سری Ryzen Z1 با قدرت بیشتر از PS4 Pro برای کنسول‌های دستی معرفی شدند

– پلی‌استیشن پرتابل جدید با امکان اجرای بازی‌های PS4 در راه است؟

– کنسول گیمینگ ONEXPLAYER X1 Mini با تراشه Ryzen 7 8840U و نمایشگر 144 هرتزی معرفی شد

البته در آن سال‌ها فقط کنسول PS4 نبود که از تراشه‌های سفارشی و Custom شرکت AMD بهره می‌برد. مایکروسافت نیز در کنسول Xbox One خود از این تراشه‌ها بهره گرفت که ضمن دسترسی به عملکرد عالی، به فروش این محصولات کمک زیادی کرد. اگرچه AMD در آن سال‌ها سود ناچیزی بابت طراحی این تراشه‌ها دریافت کرد اما فروش چند ده میلیونی از این کنسول‌های بازی سبب شد که این شرکت سرمایه قابل توجهی برای توسعه دیگر محصولات خود همچون ریزمعماری Zen بدست بیاورد. از سوی دیگر موفقیت این دو کنسول سبب شد که AMD به عنوان یک شرکت قدرتمند در طراحی تراشه‌های سفارشی به همگان معرفی شود.

در زمان عرضه کنسول PS4، قیمت سهام AMD چیزی در حدود 1.87 دلار بود؛ اما اکنون ارزش هر سهم این شرکت به 163.90 دلار می‌رسد. حتی در سال گذشته قیمت سهام این شرکت به 227.30 نیز رسید. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده سونی تاکنون توانسته است چیزی در حدود 117 میلیون کنسول PS4 به فروش برساند. مایکروسافت نیز چندی پیش اعلام کرد که تاکنون 58 میلیون نسخه از کنسول Xbox One به فروش رسیده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مهدی طارمی برای عقد قرارداد با اینتر وارد ایتالیا شد

مهدی طارمی وارد ایتالیا شد تا رسما بازیکن اینتر شود. – به گزارش گروه ورزشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *