چگونه در ماینکرفت قطب نما بسازیم؟

یکی از بدترین موقعیت‌هایی که می‌توانید در طول بازی ماینکرفت خود را در آن قرار دهید، گم شدن است. چه از پایگاه خود خیلی دور شده باشید و چه در تلاش برای بازگشت به یک زیست‌بوم خاص باشید، دانستن جهت حرکت در هر لحظه اطلاعات بسیار ارزشمندی است. در حالی که می‌توانید در ماینکرفت یک نقشه بسازید، همچنین می‌توانید یک قطب‌نما بسازید که بلافاصله به شما نشان می‌دهد در چه جهتی قرار دارید. در اینجا به این سوال جواب داده‌ایم که چگونه در ماینکرفت قطب نما بسازیم.

چگونه در ماینکرفت قطب نما بسازیم

دستور ساخت قطب‌نما در بازی ماینکرفت به منابع زیادی نیاز ندارد، اما مواد لازم برای آن در یکی دو ساعت اول بازی در دسترس نخواهند بود. در ادامه می‌توانید دستور ساخت قطب‌نما در ماینکرفت را ببینید:

  • چهار شمش آهن که دور جعبه وسط یک میز ساخت قرار گرفته‌اند.

  • یک گرد ردستون را در مرکز میز کارگذاری قرار دهید.

برای به دست آوردن شمش‌های آهن در مراحل اولیه، تنها به یک کلنگ سنگی، کوره و مقداری سنگ آهن نیاز دارید. یافتن سنگ آهن ممکن است بسته به زیست‌بومی که در آن هستید کمی دشوار باشد، اما حفاری زیر زمین یا پیدا کردن سنگ و استخراج آن معمولاً ساده‌ترین راه برای یافتن سنگ آهن است. سپس، با سنگ آهن خود به یک کوره بروید، مقداری زغال به عنوان منبع حرارت در آن قرار دهید و سپس سنگ آهن را درون آن بیندازید. این کار سنگ آهن را به شمش‌های آهن تبدیل می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت سلاح‌ها، ابزارها، تجهیزات جدید و یک قطب‌نما استفاده کنید.

برای به دست آوردن گرد سرخ‌سنگ، باید سنگ معدن سرخ‌سنگ را با یک کلنگ آهنی استخراج کنید که می‌توانید آن را با شمش‌های آهنی خود بسازید. سنگ معدن سرخ‌سنگ بیشتر در زیر سطح زمین یافت می‌شود، بنابراین ممکن است هنگام استخراج سنگ معدن آهن آن را پیدا کنید. هر زمان که سنگ معدن سرخ‌سنگ پیدا کردید، آن را با کلنگ آهنی خود استخراج کنید و چهار تا پنج گرد سرخ‌سنگ دریافت خواهید کرد.

در همین رابطه بیشتر در گیم‌نیوز بخوانید: چگونه در ماینکرفت تخت خواب بسازیم؟

وقتی منابع مورد نیاز را جمع‌آوری کردید، آن‌ها را در میز ساخت قرار دهید تا بتوانید یک قطب‌نما بسازید. برای استفاده از قطب‌نما، آن را در یکی از جایگاه‌های نوار ابزار خود قرار داده و از آن استفاده کنید. سوزن قرمز قطب‌نما بسته به جهتی که رو به آن هستید، می‌چرخد. به طور پیش‌فرض، قطب‌نما به جایی که در جهان بازی ظاهر شده‌اید اشاره می‌کند که با سوزن به سمت بالا نشان داده می‌شود. قطب‌نما می‌تواند برای پیگیری مکان شما، جایی که می‌روید و جایی که باید بروید در بازی Minecraft استفاده شود. با این حال، در Nether کار نمی‌کند، بنابراین سعی نکنید در آنجا استفاده کنید.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

چگونه در ماینکرفت فانوس بسازیم؟

به اشتراک‌گذاری در بازی ماینکرافت، «فانوس» (چراغ راهنمای یا بیکن)‌ (Beacon) بلاکی است که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد