چگونه بهترین مداد لب را انتخاب کنید؟

مداد لب یکی از وسایل آرایشی کاربردی است که به آن خط لب هم گفته می‌شود. مداد لب می‌تواند به یکنواخت و مسطح کردن خط‌های لب پیش از رژ زدن کمک کرده و باعث تغییر شکل لب‌ها و زیباتر شدن ظاهر آن‌ها شود. علاوه بر این برای جلوگیری از پخش شدن رژ لب هم می‌توان از این وسیله‌ی آرایشی استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی مداد لب پرداخته و شما را در خرید بهترین مداد لب راهنمایی کنیم.

انتخاب بهترین نوع مداد لب

مداد لب یک وسیله‌ی آرایشی کاربردی است که باعث ماندگاری بیشتر رژ لب و جلوگیری از پخش شدن رنگ رژ لب به اطراف لب شده و برجستگی لب‌ها را هم زیباتر نشان می‌دهد. با انتخاب بهترین مداد لب می‌توانید به صورت کامل فرم لب‌هایتان را تغییر داده، آن‌ها را متقارن کنید و همچنین عیوب لب‌هایتان را اصلاح کنید. اما سوالی که در این قسمت وجود دارد این است که چگونه بهترین مداد لب را انتخاب کنید؟ در ادامه سه نکته برای انتخاب بهترین مداد لب را شرح داده و راهنمای کاملی را در رابطه با پیدا کردن خط لب مناسب ارائه می‌دهیم.

۱.برای ایجاد ظاهر برجسته‌تر در لب‌ها مداد لب تیره‌تری را انتخاب کنید

نیازی نیست که مداد لب را دقیقا همان رنگ رژ لب خود انتخاب کنید. انتخاب رنگ مداد لب به ظاهری که دوست دارید ایجاد کنید بستگی دارد. برای ایجاد ظاهر برجسته‌ و جذاب روی لب‌های خود می‌توانید خط لب را یک تا دو درجه تیره‌تر از تناژ رژ لب خود انتخاب کنید.

۲. همیشه مداد لب را از رنگ هم خانواده‌ی رژ لب انتخاب کنید

در صورتی که بخواهیم فقط یک قانون را در انتخاب بهترین مداد لب معرفی کنیم باید بگوییم که باید همیشه خط لبی را انتخاب کنید که رنگ آن هم خانواده‌ی رنگ رژ لب باشد. به عنوان مثال اگر رژ لبتان تناژ بنفش دارد مداد لبی را انتخاب کنید که تناژ بنفش داشته باشد. اگر از رژ لب قرمز استفاده می‌کنید از خط لب قرمز استفاده کنید. بنابراین اگرچه نیازی به مشابهت دقیق رژ لب و خط لب نیست اما این دو وسیله‌ی آرایشی باید از یک تناژ رنگی و یک خانواده‌ی رنگی باشند.

۳. رنگ نود ایدئآل خود را پیدا کنید

در صورتی که به تازگی تصمیم به استفاده از مداد لب گرفته‌اید اما ده‌ها رژ لب به رنگ‌های مختلف دارید رنگ نود ایدئآل خود را پیدا کنید. این مساله بدان معنا است که مداد لبی را پیدا کنید که دقیقا همرنگ لب‌هایتان باشد. به این منظور به لب‌هایتان نگاه کرده و ببینید که تناژ قرمز، صورتی، قهوه‌ای یا بنفش دارد؟ مداد لبی را پیدا کنید که عینا همرنگ لب‌هایتان بوده و از آن به عنوان پایه برای سایر رژ لب‌هایتان که رنگشان خیلی شبیه به رنگ ظبیعی لبتان نیست استفاده کنید.

اغلب افراد ده‌ها مداد لب دارند که فقط آن‌ها را بر اساس زیباییشان انتخاب می‌کنند اما بنا به دلایلی به نظر می‌رسد که این معیار به تنهایی کافی نیست. نکته‌ی مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که نمی‌توان برای انتخاب رنگ مداد لب و انتخاب رنگ و تکنیک آرایش به صورت کلی یک نسخه‌ی واحد پیچید. هنگام انتخاب بهترین مارک مداد لب باید قبل از هر چیز تناژ رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. در نهایت پس از توجه به نکاتی که گفته شد می‌توانید برای خرید بهترین انواع مداد لب از سایت دیجی کالا اقدام کنید.

پیدا کردن بهترین مداد لب برای تناژ پوست خود

نمی‌دانید چگونه باید بهترین مداد لب را برای تناژ رنگی پوست خود پیدا کنید؟ نگران نباشید زیرا در ادامه تکنیک‌ها و نکته‌های کاربردی‌ای را برای راهنمایی در این زمینه معرفی کرده‌ایم.

رنگ زمینه‌ی پوستتان چیست؟

هر کدام از رنگ‌های مختلف برای یکی از تناژهای رنگ پوست مناسب هستند. نخستین گام این است که رنگ زمینه‌ی پوستتان را تشخیص داده و متوجه شوید که تناژ سرد یا گرمی دارد. یک آزمایش ساده برای تشخیص این موضوع نگه داشتن یک قطعه جواهر در مقابل صورت خود است. سعی کنید در ابتدا یک قطعه‌ی نقره و سپس طلا را در مقابل صورت خود قرار دهید. در صورتی که نقره بیشتر به صورتتان می‌آید یعنی تناژ صورتتان سرد و در صورتی که طلا بیشتر به صورتتان می‌آید به احتمال زیاد تناژ پوستتان گرم است.

چه رنگ‌هایی بیشتر مناسب رنگ زمینه‌ی پوستتان هستند؟

  • رنگ زمینه‌ی سرد: در صورتی که تناژ رنگ زمینه‌ی پوست صورتتان بیشتر به سمت سرد می‌رود قطعا باید مداد لبی را انتخاب کنید که رنگ زمینه‌ی آبی یا بنفش داشته باشد. علاوه بر این با داشتن پوست با رنگ زمینه‌ی سرد بهتر است مداد لب‌هایی که رنگ‌های تیره‌تری دارند را انتخاب کنید زیرا رنگ‌های روشن می‌توانند چهره‌ی شما را رنگ پریده نشان دهند. در صورتی که رنگ قرمز را انتخاب می‌کنید بیشتر رنگ‌های آلبالویی را مد نظر داشته و از استفاده از رنگ‌های تناژ نارنجی اجتناب کنید.
  • رنگ زمینه‌ی گرم: رنگ زمینه‌ی گرم اغلب تناژ زیتونی، طلایی یا زرد روی پوست دارد. رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، تناژهای صورتی یا هر رنگی که تناژی از قهوه‌ای را داشته باشد روی پوستی که رنگ زمینه‌‌ی آن گرم باشد ظاهر زیباتری را ایجاد می‌کنند.

مداد لبی را انتخاب کنید که به رنگ طبیعی لبتان نزدیک باشد

هنگام ست کردن مداد لب با رژ لب قانون کلی و مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که مداد لب انتخابی‌تان باید یک تا دو درجه از رژ لبتان روشن‌تر بوده و رنگ آن هم خانواده‌ی رنگ رژ لبتان باشد. اگرچه در صورتی که از مداد لبی استفاده کنید که رنگ آن به رنگ طبیعی لب نزدیک باشد می‌توانید آن را برای انواع مختلفی از رژ لب‌های خود استفاده کنید. برای خرید بهترین انواع مداد لب اسنس که شامل مجموعه رنگ‌های نود بسیار زیبا است می‌توانید به وبسایت دیجی کالا سر بزنید.

آیا باید رژ لب و مداد لب ست باشند؟

با وجود اینکه می‌توان ادعا کرد که آرایش کردن از قانون خاصی پیروی نمی‌کند اما ست کردن مداد لب با رژ لب یک روش عالی برای اطمینان از ایجاد ظاهری زیبا و تقریبا بی‌نقص برای لب‌ها است. در صورتی که از رژ لب مات استفاده می‌کنید با به کارگیری مداد لب مات رژ لبتان بیشتری ماندگاری و دوام را خواهد داشت. نقطه‌ی اصلی در رابطه با استفاده از مداد لب ایجاد ظاهری برجسته و پایه‌ای برای رژ لب به منظور جلوگیری از پخش و لکه شدن رژ لب است،‌ بنابراین زمانی که رنگ‌ها و فرمولاسیون‌ها مطابقت و همخوانی داشته باشند نتیجه مطلوب بوده و ماندگاری زیادی خواهد داشت. رژ لب مدادی هم یکی از انواع رژ لب است که شباهت زیادی به مداد لب دارد.

چگونه از مداد لب استفاده کنیم تا بیشترین تاثیر را داشته باشد؟

مدادهای لب یکی از ابزارهای عالی برای ایجاد برجستگی و شکل دادن به لب‌ها هستند. اما برای ایجاد بیشتری میزان تاثیر روی لب‌ها چگونه باید از این وسایل آرایشی استفاده کنیم؟

  • در ابتدا مداد لبی را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ رژ لبتان همخوانی داشته یا یک درجه از آن تیره‌تر باشد. این کار باعث می‌شود ظاهر طبیعی‌ای ایجاد شود.
  • سپس با استفاده از مداد لب دور لب‌هایتان را خط بکشید و این کار را از قسمت وسط بالای لب‌ها آغاز کرده و به سمت کناره‌ی لب‌ها ادامه دهید.
  • سپس همین کار را برای لب‌های پایین انجام دهید. برای اینکه لب‌هایتان حجیم‌تر به نظر برسند در ابتدا قسمت‌های بیرونی لب‌هایتان را مداد لب بکشید سپس باقی قسمت‌های لبتان را با مداد لب پر کنید.
  • رژلب یا برق لبتان روی مداد لب بزنید.
  • برای اینکه لب‌هایتان حتی حجیم‌تر هم به نظر برسند گوشه‌ی دهانتان را هم با مداد لب خط کشیده و پر کنید. این کار شکل دقیقی به لب‌ها می‌دهد.
  • در نهایت با استفاده از یک گوش پاک کن برای ایجاد ظاهر طبیعی مداد لب را با رژ لبتان ترکیب کنید.
  • دنبال کردن این مراحل باعث ایجاد لب‌هایی زیبا و بی‌نقص می‌شود که حجیم‌تر و برجسته‌تر هم به نظر می‌رسند.

انواع مختلف مداد لب

در انتخاب بهترین برند مداد لب باید این نکته را در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از مداد لب‌ها در بازار موجود هستند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی محبوب‌ترین مداد لب‌های موجود در بازار می‌پردازیم تا بتوانید بهترین مداد لب را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

مداد لب اتوماتیک

این مدل مداد لب‌ها مکانیسم خود تیزشونده‌ای دارند که باعث می‌شود استفاده از آن‌ها راحت بوده و برای افرادی که در استفاده از مداد لب مبتدی و تازه‌کار هستند انتخاب ایدئآلی به شمار می‌رود. این مدل مداد لب هم اغلب به شکل جمع شونده است که همین مساله باعث می‌شود حمل آن راحت باشد.

مداد لب دستی

این مداد لب‌ها باید به صورت دستی تراشیده و تیز شوند اما کارایی دقیق‌تری دارند. این مدل برای افرادی که می‌خواهند کنترل بیشتری روی ظاهر مداد لبشان داشته باشند مناسب است.

مداد لب ضد آب

این مداد لب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر لکه شدن و محو شدن مقاوم باشند و همین مساله آن‌ها را برای موقعیت‌هایی که نیاز به استفاده‌ی طولانی مدت از مداد لب دارید مناسب می‌سازد. این مداد لب‌ها برای موقعیت‌های خاصی که افراد می‌خواهند مداد لب در تمام طول روز روی لب‌هایشان بماند مناسب هستند.

مداد لب ژلی

این مدل مداد لب‌ها نرم و ژل مانند بوده و همین موضوع باعث می‌شود ظاهر نرم و صافی داشته باشند. این مداد لب‌ها پوشش عالی‌ای را ایجاد می‌کنند و می‌توانند برای ایجاد لب‌های حجیم استفاده شوند.

نکات استفاده از مداد لب

در صورتی که به دنبال روش‌هایی برای حجیم‌تر و برجسته‌تر نشان دادن لب‌های خود هستید انتخاب بهترین مداد لب گزینه‌‌ای ایدئآل است. اما در صورتی که تاکنون از مداد لب استفاده نکرده‌اید این فرایند در ابتدا می‌تواند کمی چالش‌برانگیز به نظر برسد. در ادامه چند نکته برای استفاده از مداد لب را شرح داده‌ایم که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید همیشه ظاهر زیبایی داشته باشید.

  • مداد لبی را انتخاب کنید که با رنگ رژلب یا برق لبتان همخوانی داشته باشد.
  • در ابتدا کشیدن مداد لب را از خطوط بیرونی لب‌هایتان شروع کرده و سپس به سمت مرکز لب‌ها ادامه دهید.
  • برای داشتن ظاهر طبیعی سعی کنید به صورت سبک و لطیف مداد لب را روی لب‌ها بکشید. در صورتی که می‌خواهید مداد لب تاثیر بیشتری داشته باشد آن را به دفعات بیشتر با تعداد بیشتر روی لب‌ها بکشید.
  • برای جلوگیری از پخش شدن مداد لب پس از کشیدن آن روی لب از رژ لب یا برق لب استفاده کنید.

انتخاب رنگ بهترین نوع مداد لب

هنگام انتخاب رنگ‌های مناسب مداد لب چند نکته را باید در نظر داشته باشید. نکته‌ی اول اینکه باید به ظاهری که می‌خواهید به آن برسید فکر کنید. آیا به دنبال ظاهر طبیعی هستید یا دوست دارید ظاهرتان تاثیرگذار و دراماتیک باشد؟ نکته‌ی دوم اینکه باید رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوستتان بور و روشن است باید از استفاده از رنگ‌های تیره اجتناب کنید زیرا تضاد بسیار زیادی را ایجاد می‌کنند. نکته‌ی سوم اینکه به رنگ رژ لبتان فکر کنید. رنگ مداد لبتان باید مکمل رنگ رژ لبتان باشد.

در پایان

پیش از استفاده از مداد لب باید چند نکته را در نظر بگیرید. اولین و مهم‌ترین نکته این است که چه هدفی از استفاده از مداد لب دارید؟ در صورتی که به دنبال ایجاد لب‌های حجیم‌تر هستید استفاده از بهترین مداد لب می‌تواند در رسیدن به این هدف به شما کمک کند. از سوی دیگر اگر فقط به دنبال اضافه کردن بعد و شکل به لب‌ها هستید هم مداد لب وسیله‌ای کاربردی برایتان به شمار می‌رود.

همه‌ی مدل‌های مداد لب مزایا و معایب خود را دارند بنابراین این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید کدام یک برایتان مناسب‌تر است. مداد لب یک وسیله‌ی آرایشی عالی برای حجیم‌تر کردن لب‌ها است و با نکاتی که گفتیم اکنون باید تمام اطلاعات مورد نیاز برای اطمینان از پیدا کردن مداد لب مناسب را داشته باشید. فرقی نمی‌کند بخواهید لب‌ها برجستگی طبیعی کم یا زیادی پیدا کنند در هر حال مداد لب می‌تواند در رسیدن به همه‌ی آرایش‌های دلخواهتان کمک کننده باشد.

هنگام انتخاب مداد لب نکته‌ی بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که دقت عمل داشته و برای انجام این کار زمان بگذارید. استفاده‌ی بسیار زیاد و اعمال با فشار مداد لب می‌تواند باعث خشکی و حتی آسیب لب‌ها شود. همیشه قبل و بعد از استفاده از مداد لب از بالم لب استفاده کنید تا لب‌هایتان سالم و هیدراته بمانند. در نهایت برای گرفتن بهترین نتیجه به صورت مرتب مداد لب‌هایتان را بتراشید.

منابع: Beauty Relay London, hudabeauty, LiveGlam

نوشته چگونه بهترین مداد لب را انتخاب کنید؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *