چه سلاح‌هایی به گوست آف سوشیما 2 اضافه می‌شوند؟

اولین نسخه بازی Ghost of Tsushima ویدیو گیم فوق‌العاده جذاب و ماندگاری بود، اما این بدان معنا نیست که نسخه دومش نتواند بهتر عمل کند. اگر استودیو ساکر پانچ برای توسعه گوست آف سوشیما ۲ تنوع بیش‌تری به سلاح‌ها و توپخانه جین ساکای اضافه کند همه چیز جذاب‌تر خواهد شد.

اگر به تجربه بازی گوست آف سوشیما پرداخته باشید می‌دانید که تمرکز اصلی بازی روی سلاح‌های جین ساکای نیست. تمرکز اصلی این بازی روی داستان شخصیت مذکور است که باید از میان سنت‌های شرافتمندانه و نجات مردم سرزمینش یکی را انتخاب کند. در حالی که رویارویی با تمام نیروهای مهاجم و مبارزه شرافتمندانه با آن‌ها غیرممکن است، استفاده از مخفی‌کاری و خنجر زدن به پشت دشمن‌ها با ارزش‌های اخلاقی در تضاد قرار دارد. این دقیقا جایی است که Ghost of Tsushima دست گیمر را آزاد می‌گذارد تا از میان مبارزه شرافتمندانه و مخفی‌کاری سارقانه یکی را انتخاب کند. این موضوع باعث می‌شود که انتخاب سلاح برای کشتن دشمنان نقشی محوری ایفا کند و صرفا یک مکانیک بی‌ارزش نباشد. جین برای مبارزات مستقیم به استفاده از کاتانا (شمشیر بزرگ) تکیه می‌کنند و در حین مخفی‌کاری واکیزاشی (شمشیر کوچکِ خنجر مانند) را بیرون می‌کشد.

اکشن فیگورهای جدید گاد آف وار، هورایزن و گوست آف سوشیما رونمایی شدند

حال اگر بازی گوست آف سوشیما ۲ روزی منتشر شود و ما را خوشحال کند، سازندگان می‌توانند با افزودن سلاح‌های بیش‌تری همه چیز را عمیق‌تر و جذاب‌تر پیاده کنند. اگر بخواهیم به خط زمانی این بازی و جایگاه آن در تاریخ سرزمین ژاپن نگاه کنیم، یک سری سلاح دیگر وجود دارند که پتانسیل اضافه شدن به توپخانه جین ساکای را خواهند داشت. هرچند که سیستم مبارزات نسخه اول کم‌نقص بود، اما استودیو ساکر پانچ برای جلوگیری از تکرار مکررات مجبور است یک سری از مکانیک‌های بازی را به طور کامل متحول کند.

در بازی Ghost of Tsushima سلاح اصلی که جین از آن بهره می‌برد کاتانای خانوادگی وی است. در حالی که کاتاناها در تاریخ ژاپن حسابی شناخته شده هستند، اما باید بدانید که اولین کاتانا مدرن (که همه ما تصویر آن را در ذهن داریم) اولین بار در عصر موروماچی ساخته شد. موضوع این است که دوران موروماچی حدود ۶۰ سال پس از حمله مغول‌ها (سوژه اصلی داستان بازی) تازه آغاز گردید. بدین ترتیب اگر بخواهیم خیلی دقیق و وسواسانه به قضیه نگاه کنیم کاتاناهای مدرن حدود نیم دهه پس از مرگ جین ساخته می‌شوند. حال اگر بخواهیم به شکل دقیق‌تری به تاریخ نگاه کنیم، بازی گوست آف سوشیما ۲ می‌تواند یک سلاح جذاب را در اختیار جین قرار دهد تا تنوع بیش‌تری هم به گیم‌پلی داده باشد.

ناگیناتا سلاح اصلی سامورایی‌ها در حین حملات مغولستانی‌ها بود

منطقی‌ترین سلاحی که می‌تواند به بازی Ghost of Tsushima 2 اضافه شود چیزی نیست جز ناگیناتا (Naginata). در حین حمله مغول‌های وحشی به خاک ژاپن سامورایی‌ها اکثرا از ناگیناتا و یومی (نوعی تیر و کمان) برای دفاع از خاک خود استفاده می‌کردند. ناگیناتا در واقع یک سلاح بلند مانند نیزه است، منتها به جای اینکه یک تیغه کوچک بر سرش قرار بگیرد یک شمشیر نسبتا کوچک در انتهای آن دیده می‌شود. حال استودیو ساکر پانج با اضافه کردن این سلاح به گوست آف سوشیما ۲ نه تنها از دیدگاه تاریخی دقیق‌تر عمل کرده، بلکه یک سیستم مبارزه کاملا جدید را در اختیار جین ساکای و گیمرها قرار داده است.

شخصیت منفی اصلی گوست آف سوشیما ۲ چه کسی خواهد بود؟

کوساریگاماها از راه دور کشنده هستند

سلاح بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد کوساریگاما نام دارد که از قضا آن هم اولین بار در عصر موروماچی ساخته شد. با توجه به همین موضوع اگر موروماچی به بازی اضافه شود از نظر تاریخی دقیق نخواهد بود، ولی چنین چیزی در مورد کاتانای جین هم صدق می‌کند (که کسی واقعا به این موضوع اهمیت نمی‌دهد). هرچند که کوساریگاما به اندازه کاتانا معروف نیست، اما ظاهر و عملکرد به مراتب جذاب‌تری دارد. کوساریگاما رسما یک داس ژاپنی است که بر سر یک زنجیر بلند فلزی بسته می‌شود. سپس حمل کننده آن می‌تواند با پرتاب کردن و چرخاندن آن دشمنان را خلع سلاح کند و آسیبی فوق‌العاده جدی به بدن آن‌ها بزند. به طور کلی اگر جین بتواند از این سلاح استفاده کند مبارزات هیجان‌انگیزی به وجود خواهد آمد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GameRant


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگیم فوتبالی


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دنباله بازی Journey to the Savage Planet در حال ساخت است

به نظر می‌رسد دنباله بازی Journey to the Savage Planet در حال ساخت است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *