چه جوان و چه باتجربه؛ بازی بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد/ در لیگ ایران چند بازیکن با این مشخصه سراغ دارید؟

به گزارش خبرورزشی، انگلستان در هر تورنمنتی یک مدعی است و البته که در پایان کار هرگز موفق نمی‌شود! کشوری که بهترین و رقابتی‌ترین لیگ دنیا را دارد، با ستاره‌های بزرگ و شرایط سنی ایده‌آل اما همیشه یک جای کار برای سه شیر می‌لنگد!

در یورو ۲۰۲۴ آلمان انگلیس از ۴ بازی ۲ برد آورد، هر دو با گل های فردی میسر شد و خود گلزن ستاره زمین لقب گرفت. برابر صربستان و اسلواکی  جود بلینگهام انگلستان را نجات داد. دو بازی اول و آخر تا این لحظه، دو بازی اول کل تورنمنت و مرحله حذفی که همه فوتبالی‌ها می‌دانند چقدر مهم است. بازی اول هر تورنومنت و بازی اول حذفی همیشه بسیار سخت است. اما ستاره ۲۱ ساله رئال تحت فشار شدید هوادار و انتقادات، این دو گل حساس و سرنوشت ساز را زد. توجه کنید که او فقط ۲۱ سال سن دارد اما مثل یک ژنرال با تجربه دست تیم را گرفت و بالا کشید. این یعنی بازیکن بزرگ، حتی در ۲۰ سالگی!

حالا به دیگر ستاره و گلزن بازی یعنی کاپیتان سه شیر نگاه کنید، هری کین که گل سرنوشت را زد. در تورنمنتی که هنوز گل نزده و تحت شدیدترین فشارهاست. بازیکن باتجربه کجا باید دست تیم را بگیرد؟ هری سر بزنگاه آمد و کار خودش را کرد. سوال؛ کدام بازیکن ۲۰ ساله ما چنین تاثیری در مسابقه دارد؟ کدام باتجربه ما چنین کرده است؟ کدام بازیکن مدعی ما در یک بازی بزرگ دست تیم ملی را گرفته است؟ در لیگ برتر چه؟

این یک قیاس مع الفارق نیست. ما فقط در حرف حرفه ای هستیم و ادعا داریم اما در عمل هیچ! همه می‌دانیم که بازی بزرگ، بازیکن بزرگ می‌خواهد و بازیکن بزرگ کسی است که در شرایط حساس و لحظات سخت دست تیم و مربی را می‌گیرد. مهم نیست چند ساله باشد، کجا بازی کند و چقدر تجربه داشته باشد، حالا نگاه کنید به لیگ خودمان یا تیم ملی؛ با این مشخصات چند بازیکن سراغ دارید؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

شکست ناباورانه مکزیک و صدرنشینی ونزوئلا

در حالی که مکزیک مقابل ونزوئلا شکست خورد، اکوادور در کوپا آمریکا به اولین بردش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *