چرا ریپل ۳ میلیارد توکن XRP را جابه‌جا کرده است؟

شرکت ریپل در هفته‌های قبل ۳ میلیارد توکن XRP را جابه‌جا کرده و ۱۵۰ میلیون توکن XRP را به فروش رسانده‌ است. علاوه بر این قیمت ریپل‌ هم به زیر یکی از مهم‌ترین حمایت‌های آن رسیده‌ است.

خلاصه خبر

  • ریپل ۱۵۰ میلیون XRP را به فروش رسانده‌ است.
  • این شرکت ۳ میلیارد XRP را جابه‌جا کرده است.

به گزارش کوین تلگراف و بی‌این کریپتو، ریپل ۱۵۰ میلیون توکن XRP (برابر با ۰.۲۵ درصد از مارکت کپ آن) به ارزش ۷۸ میلیون دلار را به فروش رسانده است. این شرکت چند روز قبل‌ هم ۳ میلیارد توکن XRP به ارزش حدوداً ۱.۵ میلیارد دلار را جابه‌جا کرده بود. همین مسئله معامله‌گران زیادی را نگران کرده است. تحلیلگری به اسم «Coach K Crypto» در واکنش به این خبر گفته‌ است:

افزایش ناگهانی عرضه ریپل قیمت آن را به کف جدیدی می‌رساند.

تراکنش‌های ریپل

شایان ذکر است که قیمت ریپل‌ در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از ۴ درصد سقوط کرده و به زیر محدوده ۰.۵ دلار رسیده‌ است. البته ریزش بازار ارزهای دیجیتال به دلیل انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا هم مطمئناً در ریزش ریپل موثر بوده است.

توجه داشته باشید که ریپل‌ هر ماه بخشی از تخصیص و ذخایر اولیه خود را عرضه و قفل می‌کند تا چند سال بعد آن‌ها را عرضه کند. این شرکت برای مثال در ۱ ژوئن (۱۲ خرداد) هم ۱ میلیارد XRP را منتشر کرد و قرار است تا سال ۲۰۱۷ آن‌ها را قفل کند. هدف ریپل این است که با این برنامه‌ریزی تاثیر توکن آنلاک خود را به حداقل برساند. با این حال نکته این جا است که فروش بخشی از ذخایر آن هولدرهای XRP را نگران کرده و محتاط کرده است.

از نظر تکنیکال هم ریپل در نزدیکی میانگین‌های متحرک خود قرار دارد. این مسئله هم تردید معامله‌گران آن را تایید می‌کند. کاهش شیب میانگین‌های متحرک و شاخص RSI نشان می‌دهد که اصلاح ریپل‌ ممکن است برای مدت بیشتری ادامه داشته باشد.

نمودار روزانه قیمت ریپل

روند ریپل‌ تنها زمانی صعودی می‌شود که کندل روزانه آن در بالای مقاومت ۰.۵۴ دلار بسته‌ شود. در این صورت XRP می‌تواند خود را به مقاومت ۰.۵۷ دلار برساند. با این حال قیمت ریپل به زیر خط روند صعودی موجود در نمودار روزانه آن رسیده‌ ‌است. این امر نشان می‌دهد که روند ریپل با ریسک نزولی زیادی مواجه است و قیمت این ارز دیجیتال ممکن است تا حمایت ۰.۴۶ دلار کاهش یابد.

نوشته چرا ریپل ۳ میلیارد توکن XRP را جابه‌جا کرده است؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه چقدر است؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه با نوسانات زیادی مواجه شده است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *