چرا ریزش بیت کوین همچنان ادامه دارد؟

با وجود اینکه احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در روز قبل تقویت شد، بیت کوین به زیر محدوده ۵۷٬۰۰۰ دلار رسیده‌ است.

فهرست عناوین

خلاصه خبر

  • ترس، عدم اطمینان و شک و تردید ناشی از فروش مداوم دولت آلمان روی قیمت بیت کوین تاثیر گذاشته‌ است.
  • سرمایه‌گذاران نسبت به عدم افزایش و ریزش قیمت BTC نگران شده‌اند

به گزارش کوین تلگراف، CPI سالانه آمریکا در ماه ژوئن (خرداد) نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش یافت که اندکی کم‌تر از پیش‌بینی ۳.۱ درصدی تحلیلگران بود. انتشار این خبر و تقویت احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا رد مه سپتامبر (شهریور) ابتدا برای بیت کوین مثبت بود، اما BTC دوباره کاهش یافت و به زیر محدوده ۵۷٬۰۰۰ دلار رسید.

تحلیلگری به اسم دن کریپتو تریدز (Daan Crypto) اعلام کرد که ضعف BTC را می‌توان به مارکت میکرها نسبت داد؛ چراکه آن‌ها سعی می‌کنند موقعیت‌های خرید با لوریج بالا را لیکویید کنند. با این حال او باور دارد که BTC در کوتاه‌مدت به محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار بر می‌گردد.

رشد سهام و کاهش بیت کوین

کریس لارکین (Chris Larkin)، مدیرعامل بخش معاملات و سرمایه‌گذاری شرکت E-Trade، اعلام کرد:

به ویژه بعد از کاهش ۳.۹ درصدی درآمد واقعی ساعتی کارگران نسبت به سال گذشته، فدرال رزرو یک قدم به کاهش نرخ بهره در سپتامبر نزدیک‌تر شده است. علاوه بر این، نرخ مشارکت نیروی کار در ماه ژوئن (خرداد) نسبت به ماه مه (اردیبهشت) اندکی رشد کرد و از ۶۲.۵ به ۶۲.۶ درصد افزایش یافت. کاهش دستمزدها انگیزه قوی برای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره است.

طبق داده‌های وب ساتی CME Group، معامله‌گران اکنون ۴۷ درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ دو بار کاهش یابد. این احتمال نسبت به رکورد ۲۴ درصدی هفته قبل افزایش یافته است. علاوه بر این یاهو فاینانس اعلام کرد که جروم پاول، رییس فدرال رزرو، توجه بیشتری به نرخ اشتغال دارد و افزود که بانک مرکزی به رشدت از خطرات نرخ بهره بالا برای بازار کار آگاه است.

با این حال قیمت بیت کوین زیر محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار باقی مانده است. در همین حال شاخص بازار سهام S&P 500 تنها ۰.۵ درصد با بالاترین رکورد تاریخی خود فاصله دارد. علاوه بر این طلا هم ۱.۲ درصد کم‌تر از رکورد ۲٬۴۵۰ دلاری خود در ماه مه (اردیبهشت) فاصله دارد. حتی شاخص راسل ۲۰۰۰ که ۱٬۰۰۰ شرکت بزرگ فهرست‌شده در ایالات متحده را حساب نمی‌کند، در ۱۱ جولای (۲۱ درصد) ۳ درصد افزایش یافت.

حال سرمایه‌گذاران نسبت به عدم افزایش و ریزش قیمت بیت کوین نگران شده‌اند. اینکه ETFهای اسپات بیت کوین در چهار روز معاملاتی گذشته ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کرده‌اند، نگرانی آن‌ها را تشدید کرده است. شایان ذکر است که شاخص دلار آمریکا هم به کف خود در پنج هفته گذشته یعنی ۱۰.۴.۴ رسیده‌ است.

فروش بیت کوین توسط دولت آلمان، سودآوری ماینرها و ترس از رکود

ضعف BTC را می‌توان به سه عامل نسبت داد. اول ترس، عدم اطمینان و شک و تردید ناشی از فروش مداوم دولت آلمان است. آلمان در حال فروش تقریباً ۵۰٬۰۰۰ بیت کوین است که در سال ۲۰۱۳ آن‌ها را توقیف کرده بود. طبق داده‌های وب سایت «Arkham Intelligence»، آلمان اکنون کم‌تر از ۵٬۰۰۰ BTC دارد.

یک عامل دیگر نااطمیانی معامله‌گران نسبت به فشار فروش ماینرهای بیت کوین است. کاهش ۵۰ درصدی پاداش ماینرها بعد هاوینگ، آن‌ها را مجبور به فروش دارایی‌های خود کرده است. طبق گزارش وب سایت «CryptoQuant»، ماینرهای بزرگ از ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) حدود ۳۰۰ میلیون دلار و ماینرهای متوسط حدود ۵۰۰ میلیون دلار BTC را فروخته‌اند.

در نهایت به نظر می‌رسد که معامله‌گران به خاطر ضعف بازار املاک و مستغلات (مخصوصاً در چین) نگران رشد اقتصادی جهان هستند. اگر درآمد شرکت‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ ناامیدکننده باشد، سرمایه‌گذاران احتمالاً به دنبال محافظت در موقعیت‌های خود خواهند بود. این مسئله مخصوصاً برای دارایی‌های پرریسکی مانند بیت کوین مضر است. این عوامل توضیح می‌دهند که چرا BTC علی‌رغم شرایط موجود نتوانسته است حمایت ۶۰٬۰۰ دلار را پس بگیرد.

علاوه بر این باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که همبستگی بیت کوین و بازار سهام آمریکا اخیراً کاهش یافته‌ است. ضمین اینکه رشد بازار سهام آمریکا در سال ۲۰۲۴ روی همه شرکت‌ها به یک صورت تاثیر نگذاشته و شرکت‌های کوچک‌تر هم با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌اند.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

واریز و برداشت توکن داگز در نوبیتکس آغاز شد

نوبیتکس واریز و برداشت توکن داگز را در بازار خود آغاز کرده است. توکن داگز روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد