چرا بازی Concord روی کامپیوتر نیاز به اکانت پلی‌استیشن دارد؟ سازندگان توضیح می‌دهند

سازنده بازی Concord یعنی استودیوی فایرواک (Firewalk) اخیرا در رابطه با درآمدزایی از این عنوان اظهار نظر کرده و از این گفته که چرا ساخت حساب PSN یا همان پلی استیشن نتورک برای کاربران پی‌سی امری الزامی است.

کیم کرینیس (Kim Kreines)؛ کارگردانِ آی‌پی استودیوی فایرواک به تازگی مصاحبه‌ای با رسانه یوروگیمر داشته و اعلام کرده قیمت ۴۰ دلاری‌ای که آن‌ها برای بازی کانکورد در نظر گرفته‌اند به نسبت تعداد محتوایی که این اثر در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد، معامله‌ی منصفانه‌ای است. بدین ترتیب می‌دانیم محتوای روز عرضه‌ی بازی شامل ۱۶ شخصیت، ۱۲ نقشه و ۶ مود و حالت مختلف خواهد بود. کرینیس همچنین اعلام کرد تمام محتواهای فصلی بازی قرار است به صورت رایگان برای تمامی کاربران در دسترس قرار بگیرد.

او در ادامه گفت یک‌سری آیتم‌های تزئینی در بازی وجود دارند که تاثیری روی گیم‌پلی نداشته و از همین رو به صورت جداگانه به فروش می‌رسند و با جدید شدن هر فصل و سیزن از بازی، این آیتم‌ها هم به‌روزرسانی خواهند شد. همچنین محتواهای فصلی بازی فعلا رایگان خواهد بود و شامل شخصیت‌ها، نقشه‌ها، جهان‌ها و حالت‌های متنوعی می‌شود. راستی در این بازی یک‌سری محتوای سینمایی کوتاه وجود دارد که هر هفته منتشر می‌شود و لور و قصه‌ی جهان بازی را گسترش می‌دهد.

در رویداد استیت آو پلی اخیر سونی، نمایش بسیار مفصلی از بازی Concord دیدیم. این بازی که ده بازیکن را در دو تیم پنج‌نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد شباهت بسیار زیادی با عناوین هیرو شوتر و مخصوصا بازی اورواچ (Overwatch) دارد. این بازی از داستانی منحصربه‌فرد و شخصیت‌هایی رنگارنگ بهره می‌برد که به‌نظر می‌رسد الهام بسیاری از فیلم «محافظان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) به کارگردانی جیمز گان (James Gunn) گرفته است.

بازی Concord اثری کراس پلتفرم است و از همین رو کاربران رایانه‌های شخصی و کنسول پلی استیشن ۵ خیلی راحت می‌توانند در آن با هم تیم شوند و یا حتی به رقابت با یکدیگر بپردازند. اکنون مشخص شده برای تجربه این عنوان همانند آثار دیگری همچون هل‌دایورز ۲ و گوست آو سوشیما باید یک حساب PSN ایجاد کرده و آن را به بازی متصل کنید. لازم به ذکر است ضرورت ساخت اکانت پلی استیشن نتورک در بازی هل‌دایورز ۲ به‌خاطر اعتراض گسترده‌ی بازیکنان برداشته شد و برای تجربه بخش داستانی و آفلاین گوست آو سوشیما نیازی به وارد کردن حساب‌تان ندارید.

کرینیس ادعا دارد الزامی بودن متصل کردن بازی به حساب PSN برای کاربران رایانه‌های شخصی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا قابلیت کراس-پلی و کراس-پراگرشن (امکان تجربه‌ی همزمان بازی روی چند پلتفرم که به کاربر اجازه‌ی شروع بازی روی یک پلتفرم و ادامه‌ی آن در پلتفرم دیگر، بدون نیاز به‌حساب کاربری جدید را می‌دهد) که اهمیت بسیاری برای آن‌ها دارد به خوبی در دل بازی پیاده‌سازی شود.

جان ویسنوسکی (Jon Weisnewski)؛ طراح ارشد شخصیت‌های بازی در این رابطه می‌گوید هدف اصلی آن‌ها این بوده تا بازیکنان هر دو پلتفرم کامپیوتر و PS5 بتوانند به راحتی در کنار یکدیگر به تجربه بازی مشغول شوند و برای این کار آن‌ها مجبور بودند تا این الزام را در بازی قرار دهند.

بازی Concord در تاریخ ۲۳ آگوست (۲ شهریور ۱۴۰۳) برای کنسول پلی‌استیشن ۵ و پی‌سی عرضه خواهد شد.

منبع: Eurogamer

بیشتر بخوانید:


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

Bounty Hunter مرداد ماه منتشر می‌شود • دیجی‌کالا مگ

شرکت Aspyr از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Star Wars: Bounty Hunter برای کنسول‌ها و رایانه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *