چرا بازی رد دد ردمپشن ۳ باید از داستان جی تی ای ۶ الگوبرداری کند؟

تقریبا ۶ سال از انتشار بازی Red Dead Redemption 2 می‌گذرد و حالا طرفداران درباره این موضوع بحث می‌کنند که داستان بازی بعدی به کدام سمت خواهد رفت؟ از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که استقبال از بازی رد دد ردمپشن ۳ بسیار بالا خواهد بود، اما با توجه به پایان داستان گروه ون در لیند، راک‌استار باید برای ساخت نسخه سوم از کدام متریال داستانی جهت روایت یک قصه جدید در غرب وحشی استفاده کند؟

در حال حاضر که بیشتر توجهات به بازی Grand Theft Auto 6 معطوف شده است، طرفداران مجموعه رد دد به این موضوع فکر می‌کنند که شماره بعدی این مجموعه چگونه می‌تواند از داستان بازی GTA 6 الهام بگیرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که داستان بازی جی تی ای ۶ با الگوبرداری از داستان واقعی زوج جنایتکار، بانی و کلاید نوشته شده است. بدین ترتیب شخصیت‌های اصلی جی تی ای ۶ یعنی لوسیا و جیسون، ارتباطات زیادی با آن زوج جنایتکار تاریخی خواهند داشت. با توجه به این موضوع، راک‌استار می‌تواند برای داستان بازی رد دد ردمپشن ۳ هم از شخصیت‌های واقعی تاریخی استفاده کند و به هفت‌تیرکش‌ها و جنایتکاران مشهور بپردازد.

در تریلر معرفی بازی جی تی ای ۶ که در ماه دسامبر سال گذشته منتشر شد، بسیاری از شایعات درباره شخصیت‌های اصلی این بازی تایید شدند. لوسیا و جیسون یک زوج خلافکار هستند که در دنیای جنایت غرق شده‌اند و از طرفی رابطه عاشقانه‌ای با یکدیگر دارند. این داستان بلافاصله ما را به یاد ماجرای زوج خلافکار و عاشق‌پیشه تاریخی، یعنی بانی و کلاید می‌اندازد که در دوران رکود بزرگ (Great Depression) در ایالات متحده جنایت‌های زیادی انجام دادند. بانی و کلاید، در همکاری با یک گروه بزرگتر، سرقت‌ها و قتل‌های زیادی را در سرتاسر آمریکا مرتکب شدند و به نظر می‌رسد که ماجرای لوسیا و جیسون هم شباهت‌های زیادی به آنها داشته باشد.

جی تی ای ۶ و رد دد ردمپشن ۳ رابطه نمادینی خواهند داشت

اگرچه هنوز مشخص نیست که پایان داستان لوسیا و جیسون هم مثل بانی و کلاید خونین خواهد بود یا خیر، اما به طور واضح می‌توان دید که راک‌استار الهامات زیادی از آن زوج تاریخی گرفته است. البته بازی‌های مجموعه رد دد ردمپشن همیشه از رویدادها، شخصیت‌ها و مضامین تاریخی استفاده کرده‌اند، اما راک‌استار می‌تواند در رد دد ردمپشن ۳ به یکی از یاغی‌های مشهور غرب وحشی نزدیک‌تر شود و داستانش را حول این شخصیت شکل دهد.

شخصیت‌های قانون‌شکن تاریخی مانند جسی جیمز و بوچ کسیدی، ماجراهایی داشتند که در طول سال‌ها الهام‌بخش اقتباس‌های رسانه‌ای زیادی شده است. بنابراین راک‌استار هم می‌تواند در بازی بعدی مجموعه رد دد به چنین شخصیت‌هایی بپردازد. البته مثل داستان بازی جی تی ای ۶ لازم نیست حتماً نامی از شخصیت‌های تاریخی برده شود؛ تنها کافی است سبک زندگی و اقداماتی که آنها انجام داده‌اند، به شکل غیرمستقیم در داستان بازی منعکس گردد. کاری که راک‌استار در انجام آن تبحر زیادی دارد.

اگرچه بسیاری از طرفداران معتقدند که شخصیت جک، فرزند جان مارستون می‌تواند کاراکتر اصلی بازی رد دد ردمپشن ۳ باشد، اما به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که راک‌استار از تمام خطوط داستانی قبلی فاصله بگیرد و درست مثل کاری که در جی تی ای ۶ انجام داد، به دنبال الهام از یک شخصیت قانون‌شکن تاریخی در غرب وحشی برای بازی جدید مجموعه رد دد ردمپشن باشد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gamerant


امسال منتظر چه بازی‌هایی هستیم؟ میزگیم با امید لنون و شایان




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اسب‌های بازی رد دد ردمپشن ۲ باید الهام‌بخش نسخه بعدی باشند

بازی Red Dead Redemption 2 داستان گروه ون در لیند را در سال ۱۸۹۹ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *