چرا ارزش بازار مونرو می‌تواند به ۱۵ میلیارد دلار برسد؟

بازار ارزهای دیجیتال مملو از فرصت‌ها و عدم تقارن‌های ارزشی است که ناظران هوشیار می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در این میان، ارزش بازار به عنوان یک معیار قوی برای مقایسه پروژه‌های رقیب برای تحلیل بنیادی به کار می‌رود. در این گزارش به بررسی پتانسیل‌های ارز دیجیتال مونرو می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم چرا ارزش بازار آن می‌تواند به‌طور چشم‌گیری افزایش باید.

مونرو: یک ارز دیجیتال با پتانسیل بالا

به گزارش فین‌بولد (Finbold) مونرو (Monero یا XMR) که در حال حاضر ارزش بازار آن ۳ میلیارد دلار است، با بنیادهای قوی‌ای که دارد، به عنوان یک گزینه با ارزش پایین ارزیابی شده است. مونرو یکی از رقبای قدرتمندی است که به تدریج سهمی از بازار بیت کوین را در میان ارزهای دیجیتال تصاحب می‌کند. این پروژه بیشتر مزایای ستوده شده بیت کوین را دارد و از مزایای تراکنش‌های کارآمدتر، سیستم اثبات کار بهبود یافته که در برابر تمرکز ASIC مقاومت می‌کند و شبکه‌ای با حریم خصوصی قوی بهره‌مند است. تمام این موارد نشانه‌دهنده پتانسیل افزایش قیمت مونرو هستند.

مزایا و ویژگی‌های کلیدی مونرو

مونرو به عنوان یک ارز دیجیتال با حریم خصوصی قوی برای انتقال پول همتا به همتا (P2P)، اغلب توسط جوامع ریشه‌دار و حامیان قدیمی بیت کوین مورد تحسین قرار می‌گیرد. برای مثال، در سپتامبر ۲۰۲۰، بخش تحقیقات جنایی سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS-CI) جایزه‌ای ۶۲۵,۰۰۰ دلاری برای پیمانکارانی تعیین کرد که می‌توانند ابزارهایی برای ردیابی مونرو توسعه دهند. این جایزه هرگز توسط کسی دریافت نشد که نشان می‌دهد چنین ابزاری وجود ندارد.

حمایت‌های برجسته از مونرو

اخیراً، پیتر تیل (Peter Thiel)، حامی قدیمی بیت کوین، میلیاردر و یکی از بنیان‌گذاران پی‌پل (PayPal)، وضعیت کنونی بیت کوین را بر اساس دیدگاه بنیادی که او را جذب کرده بود، مورد سوال قرار داده است. تیل اشاره کرد که ایده‌های سایفرپانک، کریپتو آنارشیست، لیبرترین و ضد دولت متمرکز به عنوان هسته‌ای برای ارزش بیت کوین مطرح بودند. او افزود که به نظر می‌رسد بیت کوین به آن شکلی که قرار بود کار نمی‌کند و مونرو در حال تسخیر این دیدگاه اصلی است و بازارهایی که پیش‌تر توسط بیت کوین تحت سلطه بودند، مانند بازارهای دارک‌نت، را نیز به دست آورده است.

چالش‌ها و مقاومت‌های مونرو

دولت‌های برجسته جهان جنگی علیه حریم خصوصی مالی و به ویژه مونرو اعلام کرده‌اند. اتحادیه اروپا پرداخت‌های ناشناس را ممنوع کرده است و در همین حال، ایالات متحده و هلند اقدامات اجرایی علیه توسعه‌دهندگان منبع‌باز را رهبری کرده‌اند که نگرانی‌هایی حتی از سوی منتقدان ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

این سناریو به مونرو قدرت بیشتری داده و حامیان بیشتری به آن جذب شده‌اند. به طور ناگهانی، مونرو به اولین یا دومین ارز دیجیتال مورد علاقه بسیاری از علاقه‌مندان تبدیل شده و پتانسیل آن افزایش یافته است. با وجود اینکه مونرو از صرافی‌های بزرگ مانند بایننس (Binance) و اوکی‌اکس (OKX) حذف شده، معاملات آن در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند هاونو (Haveno) افزایش یافته است.

جمع‌بندی

با توجه به داده‌های فعلی و تحلیل‌های فنی متعدد، مونرو با بنیادهای قوی و حمایت‌های برجسته‌ای که دارد، پتانسیل رشد قابل توجهی دارد. در سناریوی مثبت برای پذیرش و افزایش تقاضا، قیمت مونرو می‌تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد و به ارزش بازار ۱۵ میلیارد دلار برسد و در میان ارزشمندترین ارزهای دیجیتال قرار گیرد. با این حال، مونرو باید چالش‌های مربوط به نقدینگی و مقررات را برای رسیدن به این جهش فرضی پشت سر بگذارد.


منبع: https://arzdigital.com/report-monero-marketcap-can-reach-15billion/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

وزارت خارجه روسیه بیانیه داد/ مسکو میزبان این نشست سازمان ملل می شود

 در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: سه رویداد بزرگ در دوره ریاست روسیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *