پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

سعید امیر شاه کرمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس مطرح کرد:

به گزارش نبض بورس، شاخص کل بورس امروز با افزایش ۱۵ هزار و ۳۰۷ هزار واحدی معادل ۰.۷۴ درصدی به محدوده دو میلیون و ۹۰ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۴ هزار و ۹۹۵ واحدی معادل ۰.۷۵ درصدی به تراز ۶۷۳ هزار و ۱۴۳ واحدی رسید.

ارزش معاملات خرد بازار سرمایه به یک هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان رسید و ۱۱۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی از دایره معاملات بازار سرمایه شاهد بودیم و در نهایت ارزش دلاری بازار در این روز به ۱۹۰ میلیارد دلار رسید. 

پیش بینی بورس چهارشبنه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

سعید امیر شاه کرمی، کارشناس بازار سرمایه به نبض بورس گفت: «بازار بورس و اوراق بهادار طی ۴۰ روز گذشته و پس از سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و تیم همراه، وارد یک روند نزولی قوی شد. با توجه به قابل دفاع نبودن کارنامه اقتصادی دولت سیزدهم و همچنین وجود ابهامات در مورد سیاست‌های اقتصادی و سیاسی دولت آینده، ارزش معاملات کاهش جدی پیدا کرد و بازار خروج پول حقیقی را تجربه نمود.»

وی ادامه داد: «این نشان می دهد برای فعالین بازار مهم است چه کسی بر صندلی ریاست جمهوری تکیه بزند. پس از برگزاری دور اول انتخابات و در شرایطی که احتمال پیروزی دولت سایه قوت گرفت، جو منفی و خروج سنگین پول حقیقی در روند معاملات طی دو روز گذشته در بازار مشاهده شد.»

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «اما با برگزاری مناظره دیشب و نمایان شدن روزنه‌های امید، بازار عکس العمل خوبی نشان داد و جو مثبت بر روند معاملات امروز حاکم شد. نحوه معاملات نشان می دهد واقعا برای بازار مهم است چه کسی و با چه دیدگاهی در پاستور باشد. آیا تفکرات حامی اقتصاد باز پیروز انتخابات گردد یا، چون سه سال گذشته تفکرات حامی اقتصاد دستوری به قدرت برسد. تفکراتی که اقتصاد کشور را به سمت ورشکستگی کامل سوق می دهد.»

سعید امیر شاه کرمی در نهایت گفت: «بنظر میرسد بازار در روز آینده نیز ترجیح دهد تا شنبه منتظر بماند تا تکلیف رییس جمهور چهاردم مشخص شود. رییس جمهوری که می‌تواند با عنصر «اعتماد» پیوند دهنده مردم و حکومت و به تبع آن اقبال مردم به بازار بورس شود. بازاری که نماینگر شرایط اقتصادی کشور است!»


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آخرین توصیه انتخاباتی سید محمد خاتمی به ملت ایران (فیلم)

همه با امید در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کنند تا بعدا افسوس نخوریم. امیدوارم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *