پیشنهاد نماینده ادوار مجلس به پزشکیان: معاونت علمی و فناوری به پژوهشگاه تبدیل شود

جریان نو: بهمن اخوان؛ نماینده ادوار مجلس در یادداشتی خطاب به پزشکیان خواستار تبدیل معاونت علمی ریاست جمهوری به پژوهشگاه شد.

برادر گرامی جناب آقای دکتر پزشکیان 

باسلام و احترام

به استحضار میرساند همانگونه که جنابعالی مطلعید بعد از جنگ جهانی دوم و در دادگاه نورنبرگ رییس دادگاه از مارشال هرمان گورینگ پرسید میتوانم یک سوال شخصی از شما بپرسم ؟ گورینگ پاسخ داد بله رییس دادگاه پرسید شما در سال ۱۹۴۱ موفق شدید ۲۵۰۰ هواپیما ۳۸۰۰ تانک ۱۸۰۰۰ توپ سنگین چند میلیون تفنگ و چندین میلیارد فشنگ تولید کنید،چگونه در یک سال به این حجم از تولید رسیدید ؟ مارشال گورینگ پاسخ داد رایش سوم از یکپارچه سازی نظرات عمومی استفاده کرد.رییس پرسید چگونه ؟ مارشال گورینگ پاسخ داد در زیر زمین و در پناهگاههای مردم آلمان در زمان بمبارانهای شبانه متفقین، تابلو های سیاه مثل مادر در هر ۱۰۰ متر ساخته بودیم و اعلام کردیم هر کس هر نظر کارشناسی دارد شبانه روی این تابلوها با گچ بنویسد و هر روز صبح موتور سواران آلمان نازی در این تونل‌های زیر زمینی گشت می‌زدند و پیشنهادات را یادداشت برداری و به مسئولین منعکس میکردند.ما با بکار گیری خرد عمومی و استفاده از نظرات قابل اجرایی که جمع آوری میشد توانستیم به آن حجم از تولید برسیم .لذا با توجه به اینکه تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای تشکیل کابینه و مدیران ارشد دولت چهاردهم بشدت مورد اقبال عمومی واقع شده،پیشنهاد میگردد این موضوع بعد از دولت هم ادامه پیدا کند.با توجه به این نکات و اینکه قوه مجریه و قوه قضاییه هردو پژوهشگاه دارند اما دولت پژوهشگاه تخصصی و مختص به خود را ندارد،

معاونت علمی و فناوری میتواند به یک پژوهشگاه تبدیل شود مانند مرکز پژوهشهای مجلس.همچنین یکی از شرح وظایف این پژوهشگاه میتواند شناسایی و تجمیع نخبگان و فرهیختگان و استعدادهای درخشان داخلی و مهاجرت کرده، سرمایه داران ایرانی و علاقمند به کشور ،سرمایه گذاران خارجی و علاقمند به ایران،مدیران با تجربه و خوشنام و خوش کردار که در حاشیه بوده اند، مدیران و نمایندگانی که در حوزه خود بسیار محبوب هستند و تیغ خالص سازی موجب جدایی آنها شده است.

دانشمندان و اساتید نخبه خارج از کشور و گوشه نشین داخل کشور و….. اتاق فکری تشکیل شود که بتواند نظرات کارشناسی و فوق کارشناسی این افراد را در اختیار شما قرار دهد که این امر سرعت و کیفیت تصمیم سازی و تصمیم گیری شما را تسهیل خواهد کرد.

بهمن اخوان


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

گردش نخبگان یا ادامه مدیریت نام‌های تکراری دولت سیزدهم؟!

در شبکه‌های اجتماعی انتصاب‌های این روزها ازجمله صدور احکام پرویز فتاح برای صولت مرتضوی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد