پیش‌بینی‌های جذاب هواشناسی برای روزهای آینده – تابناک

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان هواشناسی کشور، الگوهای پیش بینی دمایی نشان می‌دهند که برای ۱۵ روز آینده شاهد شرایط دمایی متفاوتی در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و شاهد هوایی خنک در برخی روزهای تابستان خواهیم بود.

الگوها نشان می دهند که تابستان امسال برخلاف تابستان های گذشته ، شرایط و پتانسیل بالایی برای ریزش هوای بسیار خنک به کشور وجود دارد و شاهد دوره های کاهش محسوس دما خواهیم بود.

اگر به یاد داشته باشید طی سال های گذشته ، با مقاطع زمانی افزایش های وحشتناک دما و گرما های شدید همراه بودیم ولی خداروشکر امسال این شرایط عکس سال های گذشته بوده و شرایط دمایی غالباً نرمال و گاهی با کاهش های محسوس دما و خنکی هوا خواهد بود.

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی در ۵ روز دوم! 

اگر ۱۰ روز آینده را به دو ۵ روز تقسیم کنیم ، ۵ روز اول در تمام نقاط کشور شاهد دماهای فراتر از نرمال و هوایی گرم خواهیم بود.

اما در ۵ روز دوم شاهد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خواهیم بود و هوای خنک را در اکثر نواحی ، علی الخصوص در سردسیرات این قسمت از کشور خواهیم داشت.

البته در نیمه جنوبی کشور همچنان شاهد تداوم گرمای هوا و دماهای بالا خواهیم بود و نوار جنوبی کشور طی ۱۰ روز آینده گرمترین نقاط کشور خواهند بود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

از تشدید تنش در منطقه و تسری درگیری از غزه استقبال نمی‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران در گفتگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *