پوسترهای جدید باب اسفنجی به مناسبت ۲۵امین سالگرد پخش این کارتون

باب اسفنجی شلوار مکعبی در طول ۲۵ سال گذشته برای نسل‌های مختلف خاطره‌سازی کرده است. پخش این کارتون از سال ۱۹۹۹ در شبکه نیکلودئون (Nickelodeon) آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. تاکنون نزدیک به ۳۰۰ اپیزود از این انیمیشن دوست‌داشتنی تولید و پخش شده که یک رکورد حتی در بین سریال‌های کارتونی به حساب می‌آید.

محبوبیت باب اسفنجی به قدری زیاد شد که به سایر رسانه‌ها نیز راه پیدا کرد. تاکنون چند فیلم سینمایی، بازی ویدیویی و کمیک بر اساس این مجموعه ساخته شده که تقریباً همه آنها با استقبال خوبی از سوی طرفداران باب اسفنجی مواجه شده‌اند. این سریال انیمیشنی که تقریباً همه طیف‌های سنی بیننده آن هستند، در بسیاری از کشورهای دنیا دوبله و پخش شده و حتی در کشور خودمان هم نسخه‌های دوبله شده آن محبوبیت بالایی دارند.

سریال کارتونی باب اسفنجی درباره یک اسفنج دریایی زرد رنگ به شکل مکعب است که در شهر زیر آبی بیکینی باتم، درون یک آناناس زندگی می‌کند. این مجموعه شخصیت‌های متعددی دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های ظاهری و رفتاری خاص خودشان هستند. طراحی شخصیت‌ها یکی از نقاط قوت این مجموعه است و تنوع آنها باعث شده که پس از گذشت این همه سال، هنوز هم دنبال کردن زندگی روزمره ساکنین بیکینی باتم برای مخاطبان تکراری و کسل‌کننده نشود.

باب اسفنجی در رستوران کراستی کرب (Krusty Krab) که متعلق به آقای خرچنگ است کار می‌کند. صمیمی‌ترین دوست او پاتریک، یک ستاره دریایی بی‌مغز است که زیر یک تخته سنگ زندگی می‌کند. یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی سریال کسی نیست جز اختاپوس که به عنوان صندوق‌دار بداخلاق رستوران کراستی کرب شناخته می‌شود. این شخصیت‌ها در کنار سایر ساکنین بیکینی باتم مثل پلانکتون (یک موجود تک‌سلولی) و سندی (یک سنجاب) زندگی می‌کنند و هر روز با اتفاقات و ماجراهای تازه‌ای روبرو می‌شوند.

۴۰ حقیقیت درباره باب اسفنجی که احتمالا نمی‌دانستید – بخش اول

حالا به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد پخش کارتون باب اسفنجی، نیکلودئون دو تصویر هنری زیبا از این سریال را منتشر کرده که در ادامه می‌تواند آنها را مشاهده کنید. تصویر اول شخصیت‌های مختلف این مجموعه را در حالی نشان می‌دهد که مشغول شکار کردن عروس‌های دریایی هستند. در بخشی از تصویر هم عروس‌های دریایی به شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که عدد ۲۵ را نشان می‌دهند.

در تصویر دوم، باز هم شاهد حضور شخصیت‌های اصلی هستیم. این بار باب اسفنجی با یک وسیله حباب‌ساز، حباب بسیار بزرگی به شکل عدد ۲۵ ساخته است.

باب اسفنجی توسط هنرمندی به نام استیون هیلنبرگ خلق شده است. او علاوه بر هنر، به اقیانوس نیز علاقه زیادی داشت و حتی مدرک تحصیلی‌اش را در رشته منابع طبیعی دریایی دریافت کرد. او تا سال ۱۹۸۷ به عنوان یک زیست‌شناس دریایی شناخته می‌شد و در همین رشته تدریس هم می‌کرد. هیلنبرگ برای آنکه بتواند به زبان ساده مفاهیم آموزشی را به شاگردانش منتقل کند، یک کمیک کارتونی طراحی کرد که زندگی موجودات دریایی را به تصویر می‌کشید و شخصیت اصلی آن یک اسفنج دریایی بود.

هیلنبرگ بعدها به سمت انیمیشن‌سازی کشیده شد و به استخدام نیکلودئون درآمد. او سپس تصمیم گرفت طراحی‌های کمیک خودش را کمی تغییر دهد و شخصیت‌های آن را جذاب‌تر و بامزه‌تر کند. به این ترتیب شخصیت‌هایی که امروز آنها را به عنوان کرکترهای اصلی سریال باب اسفنجی می‌شناسیم خلق شدند و اولین اپیزود این سریال در تاریخ ۱ می ۱۹۹۹ پخش شد.

۴۰ حقیقت درباره باب اسفنجی که احتمالا نمی‌دانید – بخش دوم

هیلنبرگ در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که به بیماری ALS مبتلا شده است. او در همان زمان گفت تا جایی که بتواند به ساخت سریال باب اسفنجی ادامه می‌دهد. اما متاسفانه در سال ۲۰۱۸، هیلنبرگ به دلیل نارسایی قلبی ناشی از بیماریش درگذشت.

منبع: AWN


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میز گیم فوتبالی


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تریلر نهایی فیلم Borderlands منتشر شد + ویدیو

فیلم Borderlands (بوردرلندز) روز نهم آگوست (۱۹ مرداد ماه) اکران می‌شود و در همین راستا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *