په‌ په: رونالدو با گلزنی زنده است؛ کریستیانو در ادامه یورو خیلی بهتر می‌شود

طرفداری | حتی په پۀ 41 ساله هم نمی‌تواند باور کند که کریستیانو رونالدو در 39 سالگی چه کارهایی برای تیم ملی خود در زمین انجام می‌دهد.

په‌ په، مدافع پرتغال از تاثیر مثبت کریستیانو رونالدو در تیم ملی علی‌رغم اینکه او هنوز موفق به گلزنی در یورو 2024 نشده صحبت کرده است. رونالدو که با شش حضور در مسابقات جام ملت‌های اروپا رکورددار است، در هر سه بازی پرتغال در آلمان به میدان رفته است. په‌ په در کنفرانس خبری روز جمعه در مورد کریستیانو رونالدو گفت:

واقعیت این است که کریستیانو با همین گلزنی‌ها زنده است و نفس می‌کشد. تحرک و حضور او در تیم ملی را می‌بینید؟ باورنکردنی است. او با 39 سال سن، بازیکنی است که بیشترین دقایق حضور را در تیم ما دارد.

پرتغال دو بازی ابتدایی خود در آلمان را با پیروزی پشت سر گذاشت، اما در آخرین بازی گروهی خود با نتیجه 2-0 مغلوب گرجستان شد. آنها روز دوشنبه در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اسلوونی خواهند رفت. په‌ په در ادامه می‌گوید:

ما می‌دانستیم که این سفر آسانی نیست، مهم نیست که چه تعداد از شما می‌گفتید که از قبل برنده هستیم. اینطور نیست و ما هم خودمان این را به خوبی می‌دانستیم. شما باید 90 دقیقه و در صورت لزوم 120 دقیقه بازی کنید. ما می‌خواهیم بهترین کار خود را برای کشورمان انجام دهیم و این کاری است که در بازی بعدی انجام خواهیم داد.

  • په‌ په مطمئن است که رونالدو عملکرد خوبی در یورو خواهد داشت

رونالدو که با 5 گل به عنوان بهترین گلزن یورو 2020 انتخاب شد، با 35 گل رکورد گلزنی در لیگ حرفه‌ای عربستان را برای النصر به نام خودش ثبت کرد. او همچنین با دو گل در پیروزی 3-0 پرتغال مقابل جمهوری ایرلند در 11 ژوئن، تعداد گل‌های ملی خود را به 130 گل رساند و رکورد گلزنی مردان در رده ملی را افزایش داد. په‌ په در مورد رونالدو می‌گوید:

او عملکرد خیلی خوبی دارد. رونالدو در مراحل پایانی مسابقات عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت. مطمئنم که او شادی و خوشحالی زیادی را برایمان به ارمغان می‌آورد.

په‌ په مانند رونالدو، در سال 2016 جام قهرمانی اروپا را بالای سر برد. این مدافع باتجربه با 41 سال سن، مسن‌ترین بازیکن حاضر در مسابقات جام ملت‌های اروپاست. په‌ په می‌گوید:

من فقط خوشحالم که بخشی از این گروه هستم، این برایم یک افتخار است. راز [طول عمر حرفه‌ای] من؟ عشقی که به فوتبال دارم. من بارها گفته ام که این یک افتخار است که می‌توانم با تمرکز و روحیه رقابتی زیاد، که چیزی است که من دارم، از خواب بیدار شوم و کاری را که بیش از همه دوست دارم انجام دهم. عشقی که من در هر کاری می‌گذارم، چه در تمرین و چه در بازی. همین.

په‌ په که از سال 2007 نماینده پرتغال بوده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پس از یورو 2024 از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد، گفت:

هنوز به آن فکر نکرده‌ام. تمرکز من روی تمرین بعدی، روی بازی بعدی است که برای من و پرتغال مهم است.

په‌ په پس از تایید باشگاه پورتو مبنی بر عدم تمدید قراردادش، از تابستان امسال، به یک بازیکن آزاد نیز تبدیل خواهد شد. په‌ په در پایان این مصاحبه گفت:

صادقانه بگویم زیاد به آن فکر نمی‌کنم. آینده دست خداست، من امروز چیزهای زیادی برای نگرانی دارم، مثل اینکه در جلسات تمرینی پیش‌رو از چگونه از هم‌تیمی‌هایم دفاع کنم، چگونه برای تمرین فردا ریکاوری کنم. اینها دغدغه‌های من هستند.


منبع: https://www.tarafdari.com/node/2484573

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پیشنهادهای ۵ اقتصاددان برای مناظره‌های جلیلی-پزشکیان

مشرق منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *