پنج‌سال دیگر باتری خودروهای برقی معضل زیست‌محیطی می‌آفرینند!

از نظر شما بزرگ‌ترین مانع داخلی‌سازی تکنولوژی ساخت خودرو برقی چیست؟

زمانی که برای تولید خودرو داخلی که به طور معمول بین ۲ هزار تا ۲۵۰۰ دلار ارزبری دارد تامین منابع ارزی به درستی انجام نمی‌شود تامین منابع ارزی خودروهای برقی چگونه قرار است انجام شود و اگر قرار است انجام شود و مشکلی وجود ندارد چرا امروز برای خودروهای داخلی این منابع ارزی تامین نمی‌شود، همچنین باتوجه به نبود زیرساخت‌های تامین برق این خودروها، شارژ این خودروها قرار است از چه محلی تامین شود. آیا بناست برق مصرفی خودروهای برقی با سوزاندن مازوت و سوخت‌های فسیلی تامین شود؟ در این صورت چه فرقی می‌کند مازوت بسوزانیم و برق تامین کنیم تا خودرو برقی استفاده کند.

آیا به‌روزرسانی نیروگاه‌های تولید برق می‌تواند کمبود انرژی موردنیاز تردد خودروهای برقی را جبران کند؟

وجود چنین فرآیندی در تامین انرژی خودروهای برقی هیچ توجیهی ندارد، البته در کنار این مساله، موضوع دیگر الزامات خاصی است که برای استفاده از خودروهای برقی وجود دارد ازجمله این که پریز برقی که قرار است خودرو برقی به آن متصل شود حتما باید مجهز به ارت و بعضی امکانات دیگر باشد که جریان برق را از نوسان خارج کند به همین جهت این سوال مطرح می‌شود که چنددرصد پارکینگ‌ها دارای برقی با این مشخصات و امکانات هستند و سوال اساسی‌تر این که این برق را چه کسی قرار است در شبکه برق تامین کند.

آیا تولیدکنندگان داخلی تکنولوژی ساخت باتری‌های موردنیاز خودروهای برقی در اختیار دارند؟

باتری خودروهای برقی در خوشبینانه‌ترین حالت پس از ۵سال، باید تعویض شود که به‌تنهایی ارزبری بالایی را به دنبال خواهد داشت و این ابهام را مطرح می‌کند که از کجا قرار است این ارز تامین شود. ضمن اینکه باتری خودروهای برقی دارای لیتیوم بوده و لیتیوم تشعشعات رادیواکتیویته دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

خصوصی‌سازی صنعت خودرو مهم‌ترین انتظار از دولت جدید است

با تغییر دولت بسیاری انتظار دارند دولت جدید تغییرات گسترده و مثبتی در صنعت خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *