پر کاربردترین ابزار باغبانی در آپارتمان و باغچه های کوچک

هنگامی که شما کارهای مربوط به باغبانی را انجام می‌دهید، نیاز به ابزار باغبانی دارید. ابزارهای باغبانی می‌توانند در آپارتمان‌ها و همینطور باغچه‌های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند و انواع متعددی دارند. به طور کلی باید گفت، برخی از آن‌ها دارای کاربرد بیشتری هستند که ما در ادامه مطلب قصد داریم پرکاربردترین این ابزارها را در آپارتمان و باغچه‌های کوچک به شما معرفی کنیم.

بیلچه باغبانی به عنوان یک ابزار پرکاربرد کشاورزی

یکی از پرکاربردترین ابزارهای باغبانی، بیلچه باغبانی است که شما می‌توانید در حوزه باغبانی از آن استفاده کنید. در واقع باید گفت که بیلچه یک بیل دستی کوچک به حساب می‌آید و از آن می‌توان برای از بین بردن علف‌های هرز، جابجایی خاک، ترکیب کردن کود، حفاری و غیره استفاده کرد. شما عزیزان می‌توانید در لیست ابزارهای باغبانی خود، بیلچه را قرار دهید و آن را در هر اندازه و شکلی که می‌خواهید، خریداری نمایید.

چنگک‌های باغبانی

چنگک‌های باغبانی نیز، به عنوان یکی دیگر از ابزارهای باغبانی شناخته می‌شوند و به طور کلی جزء بهترین ابزارهای باغبانی به حساب می‌آیند، چنگک‌ها می‌توانند به شما برای از بین بردن زباله‌های اطراف باغچه یا جمع آوری آن‌ها کمک کنند. برای تولید این دسته از ابزارهای باغبانی، بیشتر از فولاد استفاده می‌شود. استفاده از فولاد، باعث می‌شود که مقاومت چنگک‌ها افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر، شما می‌توانید از چنگک‌ها برای کارهای مختلف دیگری همچون تسطیح خاک، وجین علف‌های هرز، پخش مواد سست و غیره استفاده کنید.

علف کن دستی یا علف کش

مسلماً یکی از کارهایی که در باغبانی توسط افراد انجام می‌گیرد، از بین بردن علف‌های هرز است. شما عزیزان برای این که بتوانید به صورت سریع‌تری این کار را انجام دهید، می‌توانید از علف کش استفاده کنید. در کل علف کش‌ها جزء ابزارهای خیلی خوب باغبانی محسوب می‌شوند و شما می‌توانید برای کشیدن علف‌های هرز، از آن‌ها کمک بگیرید. علف کش‌ها مدل‌های مختلفی دارند و می‌توانند علف‌های هرز را داخل دندانه‌های خود جای دهند و سپس آن‌ها را بکشند.

بیل باغبانی

ابزار باغبانی دیگری که قصد معرفی آن را به شما داریم، بیل باغبانی است. از بیل باغبانی می‌توان برای کارهای مختلف مانند جابجایی کود، جابجایی حجم زیادی از خاک و غیره استفاده کرد. بیل‌ها مدل‌های مختلفی دارند و همینطور دسته‌های آن‌ها به صورت کوتاه و بلند طراحی شده‌اند. یکی از انواع بیل‌ها، بیل‌های نوک تیز و کاسه‌ای شکل هستند که این ابزار برای کندن بهتر خاک مورد استفاده قرار می‌گیرند. همینطور مدل‌های دیگر بیل، می‌توانند برای جابجایی خاک سست و همینطور بریدن ریشه‌های سخت، کاربرد داشته باشند.

چاقوی مخصوص باغبانی

چاقوی باغبانی ابزاری است که از آن برای بریدن علف‌های هرز، قلمه‌زنی، تراشیدن خاک، کاشت پیاز و غیره استفاده می‌شود. این ابزار یک ابزار همه کاره به حساب می‌آید و تیغه‌های آن ضد زنگ هستند. همینطور لبه‌های چاقوی مخصوص باغبانی، به صورت دندانه‌دار و تیز طراحی شده‌اند. برخی از این چاقوها دارای مقیاس اندازه‌گیری هستند و با استفاده از این چاقوها، می‌توان عمق خاک را اندازه‌گیری کرد. توجه داشته باشید که چاقوی باغبانی نباید در دسترس کودکان قرار بگیرد.

چرخ دستی یا فرغون باغبانی

یکی دیگر از ابزارهای باغبانی، چرخ دستی است که این وسیله می‌تواند به جابجایی نهال‌ها، خاک و کود، ابزارها و همینطور گیاهان بپردازد. اگر در باغ‌های بزرگ از فرغون باغبانی استفاده کنید، می‌توانید کارهای خود را به صورت سریع‌تری پیش ببرید.

شلنگ باغبانی

همانطور که می‌دانید، یکی از ضروری‌ترین نیازهایی که یک گیاه دارد، آب است و شما باید مقدار آب لازم را برای گیاهان مورد نظر خود تامین کنید. گیاهان و درختان برای این که رشد بهتری داشته باشند، باید به صورت منظم آبیاری شوند و این کار باید توسط نازل آب و شلنگ انجام شود. کاربرد نازل آب چیست؟ کاربرد نازل آب این است که می‌تواند شدت آب را تنظیم کند و از به هدر رفتن آن جلوگیری نماید. شما با استفاده از یک شلنگ بلند برای آبیاری و همینطور نازل آب، می‌توانید تمام قسمت‌های باغ را آبیاری کنید.

اره هرس

اره هرس از جمله ابزارهای باغبانی است که می‌تواند برای برش انواع هیزم و همینطور چوب‌ها و شاخه‌های ضخیم مورد استفاده قرار بگیرد‌ شما عزیزان برای این که بتوانید از این ابزار استفاده کنید، باید آموزش‌های لازم را ببینید و همینطور تجهیزات ایمنی لازم از جمله محافظ چشم و گوش و دستکش را به همراه داشته باشی. از این وسیله معمولاً برای برش شاخه‌هایی استفاده می‌شود که ضخامت آن‌ها از ۸ اینچ بیشتر است.

دستکش مخصوص باغبانی

دستکش مخصوص باغبانی، از جمله ابزارهایی است که شاید برخی از افراد زیاد آن را با اهمیت ندانند و بگویند که این ابزار برای کارهای باغبانی ضرورت زیادی ندارد. در این مورد باید بگوییم که دستکش باغبانی یکی از ابزارهای باغبانی لازم به حساب می‌آید و به طور کلی بسیار کاربردی است. کارایی آن برای جلوگیری از آسیب دیدن و کثیف شدن دست است. به عنوان مثال زمانی که شما با گل و گیاهان خاردار کار دارید، این دستکش می‌تواند از دست‌ها و مچ‌های شما در مقابل خراش و زخم محافظت کند.

همینطور باید بگوییم که دستکش باغبانی از حساسیت‌ها و آلرژی‌هایی که توسط گل و گیاه به وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کند. در نهایت باید بگوییم که اگر شما به صورت مداوم از ابزار باغبانی استفاده کنید، باعث می‌شود که پوست دست شما دچار آسیب شود و استفاده از این دستکش، باعث می‌شود که بتوانید با امنیت بالاتری کارهای باغبانی را انجام دهید.

قیچی شاخه زن باغبانی

برخی از درخت‌ها یا درختچه‌ها در باغ به هرس نیاز دارند و بنابراین شما باید با استفاده از یک قیچی مناسب باغبانی، این کار را انجام دهید. بنابراین اگر همچین مواردی در باغ شما وجود دارد، شما می‌توانید از قیچی شاخه زن برای هرس شاخه‌ها استفاده کنید. برای انجام کار، باید به دسته‌های قیچی شاخه زن فشار وارد کنید و سپس شاخه‌های بیمار را از درخت جدا نمایید. همینطور باید گفت که قیچی شاخه زن می‌تواند برای گل‌هایی که ساقه‌های ضخیم و بلند دارند نیز، به کار رود.

کود و سم

شاید برایتان جالب باشد، اما کود و سم نیز، جزء یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای باغبانی محسوب می‌شوند. همانطور که می‌دانید، کود و سم برای گیاهان لازم هستند و بنابراین استفاده از آن‌ها، باعث می‌شود که شما بتوانید کار باغبانی را به صورت حرفه‌ای تر انجام دهید. سم‌‌ها می‌توانند باعث از بین بردن آفات و حشرات مختلف گیاهان شوند. همینطور کودهای کشاورزی با انواع متعددی که دارند، باعث می‌شوند که ریشه گیاهان تقویت شود و همینطور باروری آن‌ها نیز، افزایش پیدا کند. از طرفی دیگر استفاده از کود در باغبانی، باعث تقویت رشد گیاه نیز، می‌شود‌.

سخن پایانی

ابزار باغبانی در آپارتمان‌ها و همینطور باغچه‌های کوچک، به عنوان وسایل ضروری محسوب می‌شوند و همانطور که اشاره کردیم، تعداد آن‌ها زیاد است. هر کدام از این ابزارها، کاربرد مخصوص به خود را دارند و شما برای انجام هر کدام از کارها، باید ابزار مخصوص آن کار را مورد استفاده قرار دهید. اگر نیاز به ابزارهای باغبانی، کود، سم و غیره دارید، می‌توانید محصولات مجموعه دشت سبز را مشاهده کنید. این مجموعه انواع مختلفی از این محصولات را در اختیار دارد و آن‌ها را با کیفیت بالایی به مشتریان خود می‌فروشد. از طرفی دیگر، شما می‌توانید سوالات لازم را در مورد محصول مورد نظرتان، از کارشناسان مربوطه بپرسید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کنایه تند‌ آذری جهرمی به طرح دولت جلیلی برای بنزین

اقتصادنیوز: وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به اظهارات مشاور جلیلی واکنش نشان داد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *