پردازنده‌های Bartlett ناجی سوکت LGA1700 اینتل می‌شوند؟

در یک اتفاق غیرمنتظره گفته می‌شود اینتل قصد دارد طول عمر پلتفرم سوکت LGA1700 خود را افزایش دهد و ممکن است با وجود عرضه پلتفرم جدیدتر LGA1851، همچنان پردازنده‌های جدیدی برای عرضه آن شود.

این ادعای جنجالی از سوی افشاگر Jaykihn مطرح شده است. وی مدعی شده اینتل قصد دارد از یک سیلیکون جدید با اسم رمز Bartlett در ساخت پردازنده برای سوکت LGA1700 استفاده کند.

شایعات درباره پردازنده Bartlett اینتل

این احتمال خصوصاً برای گیمرها حائز اهمیت است، زیرا در این پردازنده‌ها هسته‌های بزرگ P جایگزین هسته‌های کوچک E می‌شود و شاهد مدل‌های با ۱۲ هسته بزرگ خواهیم بود. در حال حاضر روشن نیست اینتل از کدام هسته P در این تراشه‌ها استفاده می‌کند و سراغ Raptor Cove فعلی یا گونه مخصوصی از هسته‌های نسل بعدی Lion Cove برای سوکت LGA1700 می‌رود.

با وجود جذابیت چنین پردازنده‌هایی، نباید فراموش کرد که این اولین پردازنده اینتل با تنها هسته‌های بزرگ یا P-core نیست و پیش از این هم تراشه Alder Lake H0 با شش هسته P و بدون هسته کوچک عرضه شده بود. ظاهراً اینتل قصد دارد یک نسل جدید و کامل از پردازنده‌های سوکت LGA1700 را معرفی کند که از نام‌گذاری جدید پردازنده‌های مخصوص مصرف‌کننده اینتل، یعنی سری Core 200، اما بدون پسوند برند Ultra استفاده می‌کنند.

این سری‌ می‌بایست مدل‌هایی از خانواده Core 5، Core 7 و Core 9 داشته باشد. برخی از این پردازنده‌ها هیبریدی خواهند بود و بسته به مدل بر اساس تراشه تغییر یافته Raptor Lake-S یا Alder Lake-S خواهند بود. البته این نسل ظاهراً مدل Core 3 ندارد.

گفته می‌شود Core 5 Bartlett دارای یک پیکربندی ۸ هسته‌ای با ۸ هسته بزرگ است. Core 7 Bartlett نیز می‌بایست ۱۰ هسته‌ای فاقد هسته کوچک باشد. Core 9 Bartlett از همه جالب‌تر است و ۱۲ هسته بزرگ بدون هسته‌های کوچک دارد. این پردازنده‌ها دست کم روی کاغذ نهایتاً ۱۲۵ واتی هستند.

طبق همین شایعات اینتل قصد دارد پردازنده‌های غیر اولترا سوکت LGA1700 را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ معرفی کند، هرچند که عرضه آن برای فصل سوم ۲۰۲۵ متصور است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ماجرای معافیت سربازی فرزند یک استاندار – تابناک

به گزارش تابناک، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ابهامات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد