پتروشیمی های ارومیه، زاگرس و تخت جمشید بیشترین بازدهی را ثبت کردند

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس امروز در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در دور اول و بازگشت دامنه نوسان مثبت و منفی ۶ درصدی به معاملات، سبزپوش شد و به روند صعودی خود ادامه داد. وضعیت در صنایع پتروپالایشی نیز قابل قبول بود و بخش عمده نمادهای حاضر در این صنایع در مدار صعودی قرار گرفتند.

شاخص کل بورس بازار امروز را با رشد ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحدی، معادل ۰.۵۲ درصد به پایان رساند و روی سطح دو میلیون و ۹۶ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز صعودی ۰.۸ درصدی را به ثبت رساند.

در بازار روز جاری، ۶.۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین بورسی‌ها خرید و فروش شد تا ارزش معاملات خرد در پایان بازار به دو هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان برسد. با این حال، سهامداران حقیقی در معاملات امروز، حدود ۸۳ میلیارد تومان از پول خود را از بازار خارج کردند.

معاملات سه نماد پتروشیمی متوقف شد

بررسی بازار امروز نشان می‌دهد که همچنان بخش عمده نمادهای گروه پتروشیمی در روندی صعودی قرار دارند. طوری که در پایان معاملات، ۱۶ نماد طعم صعود را چشیدند و هفت نماد منفی خوردند. همچنین چهار نماد پتروشیمی نیز روی صفر تابلو به کار خود پایان دادند.

در میان نمادهای صعودی، سهام شرکت‌های پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۵.۹۷ درصد، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۵.۷۷ درصد و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۵.۴۳ درصد شاهد بیشترین رشد قیمت بودند. در سوی دیگر اما بیشترین افت قیمت برای سهام پتروشیمی کازرون با نماد کازرو بود که ۴.۹۹ درصد افت قیمت را ثبت کرد. نمادهای پتروشیمی ممسنی (ممسنی) با ۴.۹۷ درصد و پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۲.۹۵ درصد کاهش قیمت پایانی نیز در رده‌های بعد جای گرفتند.

نماد پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) شاهد بیشترین ورود پول حقیقی در میان نمادهای این گروه، با مبلغ ۱۹.۲ میلیارد تومان بود. از سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی در این صنعت، به نماد پتروشیمی کازرون و با مبلغ ۵.۸ میلیارد تومانی رخ داد.

لازم به ذکر است که در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم (جم) و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) برای برگزاری مجمع عادی سالیانه به‌منظور تصویب صورت‌های مالی متوقف شدند و در روزهای پیش‌رو معامل نخواهند شد.

افزون بر آن، نماد پتروشیمی گلستان (شستان) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (الف) مبنی بر انتخاب پیمانکار احداث واحدهای آمونیاک و اوره، در بازار امروز متوقف شد.

افت شاخص گروه پالایشی

تابلوی بازار نشان می‌دهد که سهام شرکت‌های پالایشی در بازار روز جاری وضعیتی متعادل را تجربه کردند. طوری که امروز پنج نماد پالایشی با افت قیمت مواجه شدند که از میان آنها، سه نماد نفت پارس (شنفت) با ۰.۸۳ درصد، نفت بهران (شبهرن) با ۰.۸ درصد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۰.۴ درصد افت قیمت را رقم زدند. در میان ۶ نماد صعودی بازار امروز نیز نمادهای نفت پاسارگاد (شپاس)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با رشد به ترتیب ۳.۹۸ درصد، ۳.۵۲ درصد و ۲.۶۹ درصد، قدرتمندترین صعود را ثبت کردند.

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی با افت ۰.۰۲ درصدی همراه شد. همچنین با ثبت ارزش معاملات ۱۱۰ میلیارد تومانی، حقیقی‌ها معادل هفت میلیارد تومان از معاملات این صنعت خارج کردند.

سهامداران حقیقی در بازار امروز به استقبال نماد شاوان رفتند و ۱.۳ میلیارد تومان پول تازه نفس به این نماد تزریق کردند. از سوی دیگر اما بیشترین خروج پول به نماد پالایش نفت تهران (شتران) رسید که با خروج پول حقیقی ۴.۲ میلیارد تومانی مواجه شد.





منبع :


انرژی پرس






منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

وقتی اجتماع انتخاباتی برای پزشکیان در «امیرچخماق» ممنوع است، برای جلیلی بدون ممنوعیت

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در یزد، به لغو سخنرانی مسعود پزشکیان در میدان «امیر چخماق» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *