پالیگان زمان تبدیل رمزارز MATIC به توکن POL را اعلام کرد

Polygon Labs، شرکت توسعه‌دهنده اصلی شبکه لایه 2 پالیگان، چهارشنبه گفت که ارتقاهای فنی مورد نیاز را انجام خواهد داد تا توکن متیک (MATIC) را با توکن جدید POL در 4 سپتامبر تعویض کند.

این تغییر به عنوان بخشی از اصلاح مورد نظر شبکه پالیگان است که سال گذشته در نقشه راه “Polygon 2.0” ارائه شد. این برنامه ابتدا در جولای 2023 به جامعه پیشنهاد شد که POL را به توکن اصلی برای همه شبکه‌های پالیگان تبدیل می‌کرد.

این سوئیچ شامل یک ارتقای فنی است که POL را به توکن گس (Gas) و استیکینگ زنجیره اصلی اثبات سهام پالیگان (Polygon PoS) تبدیل می‌کند. در مراحل بعدی ارتقا، POL شروع به ایمن‌سازی سایر بلاک چین‌ها در شبکه تجمیعی پالیگان، از جمله AggLayer خواهد کرد.

پالیگان در پست وبلاگ خود نوشت:

POL توکنی است که می‌تواند برای ارائه خدمات ارزشمند به هر زنجیره در شبکه پالیگان، از جمله خود AggLayer استفاده شود.

طبق گفته تیم پالیگان، دارندگان MATIC در زنجیره Polygon PoS نیازی به انجام کاری برای این ارتقا نخواهند داشت و توکن‌های آنها به صورت POL نشان داده می‌شوند.

برای کسانی که از MATIC در رول‌آپ zkEVM Polygon، در صرافی‌های متمرکز یا در بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنند، باید مراحل مختلفی را طی کنند که پالیگان در پست وبلاگ خود توضیح داده است – که در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد.

دارندگان متیک (MATIC) در شبکه اتریوم

  • استفاده از قرارداد مهاجرت (Migration Contract): برای ارتقا توکن‌های MATIC به POL، هولدرها می‌توانند از قرارداد مهاجرت واقع در لینک Etherscan استفاده کنند.
  • استفاده از تجمیع‌کنندگان صرافی غیرمتمرکز: برای کاربرانی که نمی‌خواهند یا دانش فنی لازم برای تعامل مستقیم با قرارداد مهاجرت را ندارند، می‌توان از یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) مانند 1inch، Kyber یا CowSwap استفاده کرد. شرایط مربوط به مهاجرت از طریق این dApps را به دقت مرور کنید. تمام تحقیقات لازم را برای درک نحوه انجام ارتقا با استفاده از این dApps انجام دهید. این dAppها به طور مستقل قرارداد مهاجرت را یکپارچه کرده‌اند.

دارندگان MATIC در zkEVM

  • پل به اتریوم: کاربران می‌توانند توکن‌های MATIC را از zkEVM به اتریوم پل بزنند و سپس دستورالعمل‌های بالا را برای ارتقا به POL دنبال کنند.
  • سواپ در صرافی غیرمتمرکز zkEVM یا تجمیع‌کنندگان صرافی غیرمتمرکز: از طرف دیگر، کاربران می‌توانند یک صرافی غیرمتمرکز یا تجمیع‌کننده مبتنی بر zkEVM را برای سواپ MATIC به POL پیدا کنند.

متیک (MATIC) در صرافی‌های متمرکز

  • راهنمایی ارائه شده توسط صرافی متمرکز (CEX) را بررسی کنید تا فرایند آنها را برای انتقال MATIC به POL متوجه شوید. اکثر صرافی‌های بزرگ احتمالاً به طور خودکار ارتقای فنی را برای کاربران خود آغاز خواهند کرد.

به عنوان بخشی از انتقال شبکه، پالیگان ارتقای توکن را در 17 جولای در یک محیط تست‌نت آزمایش خواهد کرد تا قبل از اینکه POL در شبکه اصلی فعال شود، مشکلات را شناسایی یا برطرف کند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بیت کوین در سال 2025 به سقف نهایی خود می‌رسد؛ اما در چه قیمتی؟

الگوهایِ تاریخیِ نمودار بیت کوین، همیشه مورد توجه تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بازار قرار داشته است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد