پاسخ کارگردان Stellar Blade به انتقادات از داستان بازی

اخیرا، رئیس استودیو Shift Up که وظیفه کارگردانی بازی Stellar Blade را هم بر عهده داشته است، نظراتی را درباره انتقادها از روند داستان این بازی مطرح کرده است. زمانی که بازی  Stellar Blade، در آوریل 2024 و به صورت انحصاری برای PS5 منتشر شد، با استقبال خوب منتقدان و گیمرها رو‌به‌رو شد. بعد از انتشار نقدها، این بازی در متاکریتیک به امتیاز 81، و در اوپن کریتیک به امتیاز 84 رسید. با این حال، کاربران در همین سایت‌ها نمره عالی 9.2 از 10 را به این بازی دادند تا نشان دهند که به شدت از این عنوان رضایت دارند.

در وهله اول، Stellar Blade به خاطر مبارزات لذت بخش، کات سین‌های هیجان‌انگیز، باس فایت‌های درجه یک و مواردی از این دست، ستایش می‌شد. با این حال، انحصاری جدید پلی استیشن یک بازی بی نقص نبود. یکی از مواردی که به عقیده منتقدان و گیمرها، از عیوب بازی به شمار می‌آمد، خط داستانی ضعیف آن بود.

در پاسخ به این انتقادات، مدیرعامل استودیو کره‌ای Shift Up و کارگردان Stellar Blade، کیم هیونگ تائه (Kim Hyung-Tae)، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ناراحتی گیمرها از برخی عناصر این بازی را درک می‌کند. این کارگردان در مصاحبه خود اظهار داشت که استلار بلید در هدف خود، یعنی شناساندن استودیو Shift Up به گیمرهای دیگر نقاط دنیا، موفق بوده است. با این حال، این انحصاری PS5 از مشکلاتی هم در قسمت داستان رنج می‌برد. هیونگ تائه در اینباره گفت: «ما تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت در این زمینه‌ها انجام خواهیم داد تا بتوانیم در عناوین بعدی، رضایت گیمرها را جلب کنیم و توسط آنان شناخته شویم.»

از نظر خیلی‌ها، داستان Stellar Blade نقطه ضعف اصلی آن است

تا قبل از انتشار، استلار بلید با عنوان تحسین شده Nier: Automata مقایسه می‌شد. این دو بازی اگرچه دارای سبک‌های هنری و بصری متفاوتی بودند، از جهات مختلفی هم با یکدیگر شباهت داشتند. مثل وجود قهرمان اصلی زن، جهان آخرالزمانی و صحنه‌های اکشن نفس‌گیر. با این حال، یکی دیگر از تفاوت‌های این دو بازی که بعد از انتشار استلار بلید مشخص شد، عمق داستان این دو بازی بود. علی رغم داستان سر راست و تا حدی سطحی Stellar Blade، در Nier: Automata شاهد یک داستان عمیق هستیم که موضوعاتی مانند معنای زندگی و اگزیستانسیالیسم را، بررسی می‌کرد.

با وجود این نواقص اما، داستان در استلار بلید تنها بخش کوچکی از تجربه آن است. اگرچه ممکن است به اندازه گیم پلی آن شگفت‌انگیز نباشد، اما اختلالی هم در تجربه شما ایجاد نخواهد کرد و همچنان می‌توانید از اکشن فوق‌العاده آن لذت ببرید.

منبع: Gamerant


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پلی استیشن ۴ شرکت AMD را از ورشکستگی نجات داد

طبق اطلاعات ثبت شده در پروفایل لینکدین مدیر ارشد AMD، کنسول پلی استیشن ۴ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *