پاسخ ارتش یمن به جنایات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی / حمله موشکی به ناو هواپیمابر آیزنهاور

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ظهر امروز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای موشکی و دریایی ارتش یمن در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق مختلف یمن، ناو هواپیمابر آیزنهاور را به عنوان مصدر حملات علیه یمن مورد حمله موشکی قرار دادند. سرتیپ سریع در ابتدای این بیانیه گفت:

دشمنان آمریکایی-انگلیسی طی ساعات گذشته به پایتخت و مدیریت‌های استان صنعا، الحدیده و تعز حمله کردند.

– چهار حمله به صنعا انجام شد که منجر به زخمی شدن یک نفر شد.
– دو حمله به استان صنعا.
– یک حمله به منطقه حیفان در تعز.
– شش حمله هوایی به استان الحدیده که به شرح موارد زیر است:
۱- حمله به بندر الصلیف.
۲- حمله به ساختمان رادیو.
۳- دو حمله به پایگاه نظامی غلیفقه.
۴- دو حمله به خانه علی محسن و علی عبدالله صالح.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیان نتایج حملات آمریکا و انگلیس به یمن گفت: «حملات به الحدیده منجر به شهادت ۱۶ نفر و ۴۱ نفر زخمی شد. مجموع تلفات نظامی و غیرنظامی با حملات دیگر از جمله اماکن غیرنظامی مانند ساختمان رادیوی الحدیده در مقابل بیمارستان الثوره و گارد ساحلی در بندر الصلیف به ۵۸ شهید و مجروح می رسد. این حملات، به ساختمان رادیوی الحدیده و همچنین ساختمان گارد ساحلی در بندر الصلیف آسیب وارد کرد و همچنین به تعدادی از کشتی های تجاری در بندر آسیب رساند. این حملات نشان دهنده هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی است و نقض آشکار تمام قوانین بین المللی و جنایت جنگی تمام عیار است.

بنابراین… در پاسخ به این جنایات و در چارچوب پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس و در ادامه یاری مردم مظلوم فلسطین، نیروی موشکی و نیروی دریایی ارتش یمن دست به اقدام مشترک زدند. عملیات نظامی با هدف قرار دادن ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» در دریای سرخ با تعدادی موشک کروز و بالستیک انجام شد و به فضل خدا حمله با اصابت دقیق و مستقیم انجام شد.»

سرتیپ سریع در پایان افزود، نیروهای مسلح یمن از پاسخ مستقیم و فوری به هر تجاوز جدید به خاک یمن، با هدف قرار دادن همه منابع تهدید و همه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب تردید نخواهند کرد. نیروهای مسلح یمن تاکید می کنند که جنایات آمریکایی-انگلیسی مانع از انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین نخواهد شد و عملیات ما تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم مظلوم فلسطین در نوار ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در ساعات پایانی شب گذشته و بامداد امروز جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی برای جلوگیری از حملات ارتش یمن به کشتی‌های اسرائیلی و وابسته به آنها، اقدام به اجرای یک عملیات هوایی گسترده در استان‌های صنعا، الحدیده و تعز کردند. این حملات موجب تخریب تعدادی از ساختمان های دولتی و غیرنظامی در یمن و همچنین شهادت ۱۶ نفر و زخمی شدن ۴۲ نفر شد.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن (ویدیو)


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اولین خرید زمستانی با استقلال 2 ساله بست! – ساناپرس

اولین خرید زمستانی با استقلال 2 ساله بست!اسلامی طبق اخبار به گوش رسیده با استقلال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *