ویژگی اسکن کد QR ازطریق قابلیت Circle to Search به‌نمایش درآمد

از زمان معرفی Circle to Search همراه با سری گلکسی S24، این ویژگی با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شده است. امکان جست‌وجوی مستقیم از روی نمایشگر بدون‌ نیاز به خروج از اپلیکیشن کنونی، بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد. طبق برخی نشانه‌ها، گوگل در حال کار روی قابلیت اسکن بارکد و QR Code روی صفحه ازطریق Circle to Search است.

بر‌اساس بررسی‌های Android Authority، پشتیبانی از اسکن بارکد در نسخه‌ی بتای اپلیکیشن گوگل با شماره نسخه‌ی 15.19.45.29.arm64 مشاهده شده است. گفته‌ می‌شود با نصب آپدیت 15.25.32 می‌توان قابلیت مذکور را فعال کرد.

همان‌طور‌که در ویدئو بالا مشاهده می‌کنید، با فعال‌سازی ویژگی اسکن بارکد و QR کد، ابزار Circle to Search دیگر با دیدن بارکد روی صفحه، عبارت آن را در گوگل جست‌وجو نمی‌کند و درعوض تلاش می‌کند بارکد یا QR Code را به‌طور مستقیم اسکن و با نمایش تابلو کوچک، کاربر را به نتیجه‌ی مرتبط هدایت کند.

دسترسی به قابلیت اسکن بارکد و QR کد ازطریق Circle to Search در بسیاری از موارد کاربردی خواهد بود. برای مثال، زمانی‌که می‌خواهید QR Code دریافتی در ایمیل خود را اسکن کنید، دیگر نیازی به طی‌کردن مراحل طولانی مثل گرفتن اسکرین‌شات و انتقال آن به برنامه‌های اسکن بارکرد و QR کد نخواهید داشت و با قابلیت جدید، اسکن کدهای مدنظر بسیار آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

اضافه‌شدن قابلیت اسکن بارکد و QR کد به Circle to Search باعث ایجاد تعادل بیشتر میان ویژگی‌های Google Lens و Circle to Search می‌شود. اخیراً شاهد اضافه‌شدن برخی ویژگی‌های مهم Circle to Search به گوگل لنز بودیم و اکنون اسکنر بارکد و QR Code نیز به Circle to Search اضافه خواهد شد.

تاریخ دقیق فعال‌سازی قابلیت اسکن مستقیم کد QR و بارکد در Circle to Search هنوز مشخص نیست. به‌هر‌حال، باتوجه‌به اینکه ویژگی مذکور در وضعیت کاملاً کاربردی قرار دارد، احتمالاً به‌زودی دردسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.


منبع: https://www.zoomit.ir/tech/423198-circle-search-qr-code-scan/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مارک زاکربرگ از تلاش رقبای متا برای ساخت هوش مصنوعی بسیار قدرتمند می‌گوید

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار متا، به شرکت‌های فناوری که در زمینه‌ی تولید ابزارهای هوش مصنوعی فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *