ویژگی‌های مهم بهترین عینک آفتابی مردانه و زنانه چیست؟ • دیجی‌کالا مگ

هنگامی که خورشید بیرون می‌آید، باید عینک آفتابی داشته باشید. چه زمستان باشد و چه روزهای اوج گرمای تابستان در سیاره‌ای که دچار یک فاجعه‌ی تغییرات آب و هوایی شده، باید از عینک آفتابی استفاده کنید. آن گلوله‌ی بزرگ آتشین در آسمان دائما ما را در اشعه‌ی مضر ماوراءبنفش غرق می‌کند و به مرور زمان آن اشعه می‌تواند به بینایی ما آسیب جدی وارد کند. در واقع، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا، یک عینک آفتابی ساده و شیک است اما بهترین عینک آفتابی چه ویژگی‌هایی دارد؟ کدام عینک‌های آفتابی از چه برندهایی بهترین عینک‌های آفتابی محسوب می‌شوند؟ در این مقاله، پاسخ این سؤالات را می‌خوانید.

ویژگی‌های مهم بهترین عینک آفتابی

چه یک روز آفتابی یا ابری، نور خورشید همیشه وجود دارد. این بدان معنی است که شما همیشه در معرض خطر قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی ماوراء بنفش (UV) خورشید و ایجاد بیماری‌های چشمی مرتبط با آن هستید. یکی از راه‌های مؤثر برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده‌ی مداوم از عینک آفتابی است. به نظر چشم‌پزشکان و کارشناسان سلامت چشم، عینک‌های آفتابی باید چند ویژگی مهم داشته باشند تا بتوانند از سلامت چشمان شما محافظت کنند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • قابلیت حفاظت از چشم در برابر اشعه‌ی ماوراءبنفش: هنگام جستجوی یک عینک آفتابی، میزان مسدود کردن اشعه‌ی ماوراء بنفش در اولویت قرار دارد. مطالعات نشان می‌دهند که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه‌ی ماوراء‌بنفش ممکن است منجر به ایجاد بیماری‌های مختلف چشم مانند آب مروارید، آسیب شبکیه و حتی دژنراسیون ماکولا شود. هنگام خرید عینک آفتابی به دنبال برچسب ۱۰۰ درصد محافظت در برابر UV یا UV ۴۰۰ باشید. این بدان معناست که عینک می‌تواند تا ۴۰۰ نانومتر اشعه‌ی ماوراء‌بنفش را فیلتر کنند و از چشم شما در برابر UV کاملا محافظت کند.
  • مناسب بودن اندازه و رنگ لنز عینک: هنگام انتخاب عینک آفتابی، هر چه بزرگتر باشد، بهتر است. عینک آفتابی بزرگ علاوه بر اینکه یک عینک عالی از نظر استایل و مد است، کاربردی هم هست. این مدل عینک پوشش بصری بیشتری را ارائه می‌دهد و مانع از نفوذ اشعه‌ی ماوراءبنفش به چشم شما می‌شود. بیشتر مردم لنزهای تیره‌تری را انتخاب می‌کنند چون فکر می‌کنند چنین عینک‌هایی اشعه‌ی UV را بیشتر مسدود می‌کند اما این باور نادرست رایجی درباره‌ی این عینک‌ها است. رنگ لنز فقط بر کنتراست رنگ تاثیر می‌گذارد اما ویژگی‌های محافظتی در برابر اشعه‌ی ماوراء‌بنفش به فناوری ساخت عینک آفتابی هم بستگی دارد.
  • نوع قاب: فریم‌های پیچیده به شکل نیم دایره‌ای هستند و باعث می‌شوند عینک اطراف چشم شما را فرا بگیرد. این طراحی پانوراما به شما دید محیطی بهتری می‌دهد و مانع از ورود اشعه‌ی ماوراء‌بنفش به چشم شما از طرفین می‌شود.

۴۹,۰۰۰

۴۴,۱۰۰

تومان

فرق عینک زنانه و مردانه

یکی دیگر از نکاتی که باید موقع خرید عینک آفتابی بدانید، فرق عینک زنانه و مردانه است. عینک آفتابی زنانه و مردانه از چند جهت با یکدیگر تفاوت دارند که به این ترتیب هستند:

  • اندازه‌ی قاب عینک: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تشخیص اینکه عینک برای مردان یا زنان ساخته شده، نگاه کردن به اندازه‌ی فریم آن است. ساختار صورت مردان و زنان اغلب با یکدیگر کاملا تفاوت دارد. به همین دلیل، عینک‌های مردانه و زنانه متفاوت طراحی شده‌اند. مردان معمولا پیشانی‌های پهن، صورت‌های پهن‌تر و پل‌های بینی بلندتر و درازتری برای نگهداشتن عینک خود دارند. به همین دلیل، فریم عینک مردانه با پل بلندتری برای پوشاندن صورت و پیشانی آن‌ها ساخته می‌شود. عینک‌های زنانه هم دارای پل کوتاه‌تری متناسب با چهره زنان هستند.
  • شکل فریم عینک: شکل قاب عینک یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی میان عینک مردانه و زنانه است. در کنار ویژگی‌های صورت، مردان و زنان معمولا در انتخاب عینک متفاوت هستند. فریم‌های مردانه معمولا مربع یا مستطیل هستند چون مردان اغلب این شکل فریم عینک که با ساختار صورتشان هماهنگی بیشتری دارد را ترجیح می‌دهند. خانم‌ها معمولا از مدل‌های عینک چشم گربه‌ای، گرد و بیضی شکل خوششان می‌آید چون این اشکال باعث می‌شوند که چهره‌ی آن‌ها ظاهری لطیف‌تر داشته باشد.
  • رنگ قاب و لنز: رنگ یکی دیگر از تفاوت‌های فریم عینک مردانه و زنانه است. اگر زنی هستید که عاشق رنگ‌های صورتی، قرمز و بنفش هستید، شما تنها نیستید. در واقع، بیشتر زنان چنین رنگ‌هایی را ترجیح می‌دهند. این رنگ‌ها نه تنها پر جنب و جوش و جسور هستند، بلکه شخصیت زنان را تکمیل می‌کنند. در مقابل، فریم عینک مردان معمولا به رنگ‌های آبی، خاکستری، نقره‌ای، طلایی و مشکی است. مردان معمولا به دنبال عینک‌های آفتابی با رنگ‌های کم‌رنگ و ظریف‌تر هستند و صنعت عینک‌سازی رنگ قاب و لنز با خواسته‌های خریداران خود هماهنگ می‌کند.

    ۴۹,۰۰۰

    ۴۴,۱۰۰

    تومان

معرفی بهترین برندهای عینک آفتابی

یک راهنمای خرید عینک آفتابی زمانی برای شما مفید خواهد بود که در آن از بهترین برندهای عینک آفتابی هم نام برده شده باشد. در ادامه، با بهترین مدل‌های عینک آفتابی مردانه و زنانه آشنا می‌شوید.

عینک آفتابی ریبن مدل اریکا

ریبن را باید بهترین برند عینک آفتابی دانست. عینک آفتابی ریبن مدل اریکا یکی از محبوب‌ترین عینک‌های آفتابی این سال‌ها بوده است. اریکا با لنزهای واضح و شفاف و رنگ‌هایی که سایه‌های ملایم دارند همیشه با هر استایلی به خوبی ست می‌شود. تغییر ظریف سایه‌های رنگ این عینک از تیره در بالا به روشن در پایین، تعادل عالی برای محافظت از چشم در برابر نور خورشید در مواقع تابش شدید، متوسط و پایین خورشید دارد. فریم‌های بزرگ و گرد این عینک آفتابی برای کسانی که شکل‌ها، اندازه‌ها و استایل‌های بسیار متفاوتی را می‌پسندند مناسب هستند.

عینک آفتابی ریبن مدل اریکا با لنزها پلاریزه در رنگ‌های قاب و لنز بسیار متنوعی به فروش می‌رسد. کمان‌ها فلزی نیمه‌انعطاف‌پذیر این مدل عینک راحت است اما اگر عینک را بالای سر بگذارید ممکن است کمی شل به نظر برسد.

با اینکه این عینک آفتابی قیمت نسبتا بالایی دارد، عملکرد فوق‌العاده و استایل همه‌کاره‌ی آن ارزش هزینه‌ای که می‌پردازید را خواهد داشت.

۱۱,۹۷۶,۰۰۰

تومان

۱۲,۴۸۰,۰۰۰

تومان

عینک آفتابی رئن

اگر بخواهیم فهرستی از عینک‌های آفتابی که بهترین مارک عینک آفتابی دارند بنویسیم، نباید نام رئن را از قلم بیندازیم.

یک عینک آفتابی خوب برای محافظت از چشم‌ها نه تنها باید محافظت کامل در برابر اشعه‌ی ماوراءبنفش داشته باشد، بلکه باید محکم و راحت باشد. قاب‌های عینک آفتابی رئن به لطف محافظت در برابر اشعه‌ی ماوراء‌بنفش و UVB و استحکام و ایمنی بالا همیشه در صدر فهرست بهترین عینک آفتابی قرار می‌گیرند. این عینک‌های آفتابی به اندازه‌ای راحت هستند که تمام طول روز آن‌ها را روی صورت خود نگه خواهید داشت.

علاوه‌براین، عینک آفتابی رئن به دلیل لنزهای بزرگی که دارد از چشم‌ها در مقابل نور خورشید و حتی وزش باد محافظت می‌کند. به‌علاوه، رنگ لنز این عینک بسیار مناسب است. لنزهای عینک آفتابی رئن به اندازه‌ی کافی برای بیرون از منزل تاریک هستند اما می‌توانید آن‌ها را در داخل خانه بدون هیچ مشکلی روی چشمان خود نگه دارید. طراحی شیک مدل‌های عینک آفتابی رئن هم ویژگی دیگری است که باعث محبوبیت آن‌ها می‌شود. این مدل‌ها به اندازه‌ای زیبا طراحی شده‌اند که بیشتر چهره‌ها و شکل‌های صورت را زیباتر نشان می‌دهند.

بااین‌حال، عینک‌های آفتابی رئن را نمی‌توان جزو عینک‌های آفتابی قطبی محسوب کرد چون تابش خیره‌کننده‌ی خورشید را بازتاب نمی‌دهند اما طراحی لنزهای آن‌ها اغلب هر کسی را به یاد عینک‌های آفتابی قطبی میندازد.

عینک آفتابی اسمیت مدل Mono Lake

کافیست در روزهای درخشان آفتابی عینک آفتابی اسمیت مدل Mono Lake را مقابل چشمانتان قرار دهید تا متوجه شوید که لنز پلاریزه بهترین کنتراست را در مقابل آفتاب کامل ارائه می‌دهد. معمولا مدل‌های عینک آفتابی اسمیت به عینک‌های آفتابی مد روز شباهت دارند تا عینک‌های ورزشی اما این عینک‌ها راحت هستند و در طول فعالیت‌هایی مانند قایق سواری، فوتبال ساحلی و پیاده‌روی چشمان شما را بهتر می‌پوشانند.

این مدل عینک‌ در نگاه اول معمولی به نظر می‌رسد اما قطعات لاستیکی یکپارچه‌ی اطراف پل بینی آن باعث می‌شود که بتوانید عینک آفتابی اسمیت مدل Mono Lake را در جایی که می‌خواهید بدون هیچ دردسر یا فشاری به بینی نگه دارید. بنابراین، عینک‌های آفتابی اسمیت برای فعالیت‌های سبک مناسب هستند.

عینک آفتابی Sunski

کمتر عینکی را می‌توانید پیدا کنید که به اندازه‌ی عینک آفتابی Sunski ارزش داشته باشد. این عینک آفتابی برای محافظت از چشمان در محیط‌هایی که انعکاس بالایی از نور خورشید دارند مناسب است و می‌تواند در طول ورزش‌هایی که سرعت بالایی دارند، از چشم در برابر باد و گرد و خاک محافظت کند. اگر برای محافظت از چشمان خود به بهترین عینک آفتابی نیاز دارید، این مدل عینک آفتابی ارزشی دوچندان خواهد داشت.

از آن گذشته، طراحی عینک آفتابی Sunski به گونه‌ای است که برای افراد با سنین و اندازه‌های صورت مختلف مناسب است. از آنجایی که این مدل عینک آفتابی تنها ۲۸ گرم وزن دارد، می‌توانید آن را در تمام طول روز روی صورت خود نگه دارید.

عینک آفتابی Sunski لنزهای باکیفیتی دارد اما این لنزها به اندازه‌ی سایر انواع بهترین عینک آفتابی واضح و قوی نیستند. اگر هم چهره‌ای با انداز‌ه‌های متوسط تا بزرگ دارید، ممکن است این عینک برایتان کمی کوچک به نظر برسد. بااین‌حال، عینک آفتابی Sunski ارزش بهایی که برای آن می‌پردازید را دارد و می‌تواند به اندازه‌ی قیمتی که دارد توقع شما از یک عینک آفتابی قطبی و ورزشی را برآورده سازد. این عینک مدل‌های زنانه و مردانه‌ی زیبایی دارد که استایل شما را جذاب‌تر خواهند کرد.

عینک آفتابی Shady Rays Classic Timber

عینک آفتابی سایه روشن کلاسیک بهترین عینک آفتابی برای کسانی است که برای خرید عینک آفتابی بودجه‌ی کمتری دارند. این عینک آفتابی با سایه‌های ساده، وزن سبک، استایل عالی و قیمت مناسب نظر هر خانم یا آقای شیک و خوش‌تیپی را به خود جلب می‌کند. طرح‌ دانه‌های چوبی روی این قاب پلاستیکی جذابیت آن را بیشتر کرده است.

در مجموع، قابلیت محافظت عالی از چشمان، استایل راحت و همه‌کاره و گارانتی ویژه‌ای که این مدل عینک دارد، باعث شده که بسیاری از کسانی که به دنبال بهترین عینک‌های آفتابی هستند، عینک کلاسیک را هم امتحان کنند.

عینک آفتابی Costa del Mar

اگر آخر هفته‌ها و روزهای تعطیلات خود را در کنار ساحل مشغول قایق سواری یا ماهیگیری می‌گذرانید، عینک آفتابی Costa del Mar برای شما مناسب است. مدل‌های عینک آفتابی این برند برای سال‌ها بهترین عینک‌های آفتابی ساحلی بوده‌اند. لنزهای تیره و شفاف پولاریزه‌ی این مدل‌های عینک آفتابی تابش خیره‌کننده‌ی نور خورشید به چشمان شما را کاهش می‌دهند. این مدل عینک جزو عینک‌هایی است که نور آبی را کاملا مسدود می‌کند. چشمان شما از پشت لنزهای عینک آفتابی Costa del Mar نمایان نمی‌شوند. این ویژگی هم باعث شده که این مدل عینک در نور شدید آفتاب جذاب‌تر به نظر برسد.

پدهای لاستیکی بینی این عینک هم به شما کمک می‌کند تا آن را به صورت کاملا ایمن در جای خود نگه دارید. لنزهای بزرگ این عینک آفتابی هم از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند.

این مدل عینک ظاهری اسپرت دارد و برای مراسم‌های رسمی چندان مناسب نیست اما اگر به دنبال بهترین عینک آفتابی برای محافظت از چشم‌ها موقع انجام ورزش‌های آبی هستید، عینک آفتابی Costa del Mar همان عینکی است که می‌خواهید.

عینک آفتابی ریبن مدل ویفر کلاسیک

عینک آفتابی ریبن مدل ویفر کلاسیک بیش از ۷۰ سال شیک و محبوب بوده و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. این عینک مردانه یا زنانه ندارد و می‌توانید آن را با هر استایلی ست کنید. از آن گذشته، عینک ریبن مدل ویفری یکی از محکم‌ترین فریم‌های دنیا را دارد. زیبایی، استحکام و همه‌کاره بودن عینک ریبن مدل ویفری هر کسی را شیفته‌ی این عینک آفتابی می‌کند. بااین‌حال، هر چیز باارزشی قیمت بالایی دارد و عینک ریبن هم از این قاعده مستثنی نیست. از آن گذشته، وزن این عینک نزدیک به ۴۵ گرم است و فقط حرفه‌ای‌های شیک‌پوش می‌توانند از آن استفاده کنند اما اگر به دنبال عینکی بادوام و زیبا هستید، این مدل عینک آفتابی را هم امتحان کنید. شاید همان عینکی باشد که می‌خواهید.

عینک آفتابی Kaenon Clarke

این عینک آفتابی هم جزو بهترین عینک‌های آفتابی است. عینک آفتابی Kaenon Clarke بعد از سال‌ها هنوز محبوبیت دارد و تقریبا برای هر فعالیتی مناسب است. این عینک آفتابی ایمن و راحت است و روی صورت‌های باریک و پهن به زیبایی قرار می‌گیرد. وزن نسبتا اندک این مدل عینک آفتابی هم سبب شده که استفاه از آن لذت‌بخش‌تر شود. لنزهای مات عینک آفتابی Kaenon Clarke هم به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوهستانی کمک می‌کند. تناسب و عملکرد عالی برای بیشتر کاربردها، چهره‌ها و استایل‌ها، رنگ لنز و کنتراست عالی و قاب بادوام و سبک از جمله ویژگی‌هایی هستند که سبب شده‌اند این عینک آفتابی همیشه جزو بهترین عینک‌های آفتابی باشد.

کلام آخر

بهترین عینک آفتابی باید لنزهای نسبتا بزرگ داشته باشد و از چشم شما در برابر نور خورشید و شرایط مختلف آب و هوایی محافظت کند. چنین عینکی را می‌توانید در روزهای آفتابی یا حتی ابری سال به کار ببرید و علاوه بر داشتن استایلی زیبا از چشمان خود به خوبی محافظت کنید.

منابع: health , conshohockeneye , raphaelopticians

سؤالات رایج درباره‌ی بهترین عینک آفتابی

موقع خرید بهترین عینک آفتابی چه ویژگی‌هایی اهمیت دارند؟

قابلیت حفاظت از چشم در برابر اشعه‌ی ماوراءبنفش، مناسب بودن اندازه و رنگ لنز عینک و تناسب قاب عینک با چهره‌ی شما مهم‌ترین نکاتی هستند که باید موقع خرید عینک آفتابی در نظر بگیرید. 

آیا عینک آفتابی زنانه مردانه دارد؟

بله، عینک‌های آفتابی مردانه معمولا پهن‌تر هستند و رنگ لنز آن‌ها ملایم‌تر است اما زنان عینک‌های آفتابی با رنگ‌های صورتی، قرمز و بنفش را بیشتر ترجیح می‌دهند. البته، بعضی از مدل‌های عینک آفتابی مانند عینک آفتابی ریبن مدل ویفر کلاسیک برای زنان و مردان هر دو مناسب است. 

بهترین برندهای عینک آفتابی کدام‌اند؟ 

ریبن، کلارک، Costa del Mar، کلاسیک، اسمیت، رئن و Sunski.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

عطر مو چیست و چه تفاوتی با سایر عطرها دارد؟

همه‌ی ما عطر مو‌های تمیز و تازه شسته شده را دوست داریم و چه کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *