ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، چقدر ثروت دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش شرکت تحلیلی آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، ارزش دارایی‌های خالص ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیانگذار اتریوم افزایش چشمگیری داشته است. ارزش دارایی‌های خالص او در ابتدای سال جاری ۵۵۲.۸۶ میلیون دلار بود و در حال حاضر، به ۸۳۴ میلیون دلار می‌رسد.
ثروت بوترین عمدتا از دو منبع اصلی تامین می‌شود: دارایی قابل توجه او از توکن‌های اتریوم و سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در پروژه‌های مختلف رمزارزی. میزان دارایی‌های اتریوم او تقریبا ۲۴۵,۲۷۸ توکن است.
با نگاهی به گذشته، در اوج بازار صعودی سال ۲۰۲۱ که اتریوم به بالاترین قیمت تاریخی خود، یعنی ۴۸۹۱ دلار دست یافت، ارزش دارایی خالص بوترین از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد. اما با رکود بازار در اواخر سال ۲۰۲۲، این رقم به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت. با وجود این نوسانات، نقش کلیدی بوترین در اکوسیستم اتریوم و همچنین سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه، به حفظ جایگاه مالی او کمک کرده است.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


بوترین در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد هرگز بیش از ۰.۹ درصد از کل اتریوم در گردش را در اختیار نداشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهند این ادعا صحت دارد، با این حال بوترین همچنان بزرگترین دارنده شخصی اتریوم است.
علاوه بر اتریوم، بوترین دارایی‌های دیجیتال دیگری نیز دارد که شامل ۸۶۹,۵۰۹ توکن کایبر نتورک کریستال لگسی (KNCL)، ۸۴۵,۲۰۵ توکن استارک‌نت (STRK)، ۲۴۸.۲۷ توکن رپد اتریوم (WETH) و برخی رمزارزهای دیگر است.
انتشار گزارش اخیر آرخام با واکنش‌های متفاوتی از سوی جامعه ارزهای دیجیتال مواجه شده است. برخی از کاربران این اقدام را زیر سوال بردند و استدلال کردند که ویتالیک بوترین به میزان دارایی‌های خود اهمیت نمی‌دهد و تمرکز اصلی او روی فناوری بلاکچین و کاری است که انجام می‌دهد.


منبع

بی‌این کریپتو




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازگشت خریداران به بازار اتریوم؛ نهنگ‌ها انباشت ETH را از سر گرفتند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه قیمت اتریوم (ETH) با ۵ درصد رشد روزانه، از مرز ۳۵۰۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *