وکلای در معرض خطر گزارش پرونده خود را برای اسکودا ارسال کنند

به گزارش روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا، طی سخنانی در نشست کمیته وکلای در خطر و در معرض خطر اسکودا ضمن تقدیر از فعالیت اعضای این کمیته و اظهار امیدواری نسبت به ثمربخش بودن آن در نهاد وکالت، گفت: این کمیته باید خطراتی که متوجه جامعه وکلا است را شناسایی کند، در عین حال خود وکلا نیز باید تهدیدات و خطرات بالقوه و بالفعلی که با آن مواجهند را به کمیته وکلای در معرض اسکودا گزارش کنند تا اتحادیه بهتر بتواند به آنها کمک کنیم و راهنمایی لازم را به انجام برساند.

وی در ادامه با اشاره به خلاء قانونی موجود در موضوع وکلای در معرض خطر، گفت: تهدید وکیل در حین انجام وظیفه یا به سبب انجام وظیفه با تهدید سایر افراد متفاوت است، چرا که خشونت علیه او در حین انجام وظیفه صورت می‌گیرد، لذا باید در این زمینه پیش‌نویس قانونی تدوین شود و کمیته وکلای در معرض خطر می‌تواند در این زمینه پیش‌قدم شود. باید خلاءهای قانونی در این زمینه احصا و جرم‌انگاری صورت گیرد.

رئیس اسکودا با تاکید بر اینکه در موضوع خشونت علیه وکلا باید همانند تهدید یا توهین به قاضی یا کارمند دولت در حین انجام وظیفه، رفتار شود، گفت: امروز ما با انواع خشونت در جامعه مواجهیم، از جمله خشونت‌های رفتاری، روانی، جمعی و …. لذا حتی لفظ علیه وکیل در محاکم قضایی نیز نوعی خشونت تلقی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی افزود: در بسیاری از موارد وقتی وکیلی مورد تهدید قرار می‌گیرد دیگر آن وکیل قادر به دفاع نیست و نمی‌تواند وظیفه خود در احقاق حق و در نظام دادرسی عادلانه را به انجام رساند.

دکتر کوشا از کمیته وکلای در معرض خطر اسکودا خواست مصادیق خشونت علیه وکلا را احصا کند و گفت: ما می‌توانیم پس از احصا و جمع‌بندی این خطرات و خشونت‌ها، از طریق فراکسیون وکلا و حقوقدانان مجلس شورای اسلامی که به دنبال تشکیل آن در دوره جدید قوه قانونگذاری کشور هستیم، این موارد را منتقل و نسبت به اصلاح قوانین اقدام کنیم.

رئیس اسکودا همچنین از جامعه وکلای کشور خواست چنانچه با تهدید و توهینی در راستای انجام وظایف و تکالیف وکالتی خود مواجه شده‌اند آن را به کمیته وکلای در معرض خطر اسکودا گزارش کنند و تصریح کرد: وکلایی که در معرض خطر قرار می‌گیرند می‌توانند گزارش پرونده خود را برای اسکودا ارسال کنند تا ما نسبت به پیگیری آن اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث اجرایی نیز ما می‌توانیم همکاری خوبی را با پلیس پیشگیری فراجا آغاز کنیم، به این صورت که لیستی از وکلای در معرض خطر را در اختیار آنها قرار دهیم تا تمهیدات لازم در قبال آن وکلا اندیشیده شود. لذا نیاز است که کمیته وکلای در معرض خطر سلسله نشست‌هایی را به منظور هماهنگی در این زمینه با فراجا برگزار و این مسائل در آن نشست‌ها مورد بررسی قرارگیرد.

دکتر کوشا همچنین با اشاره به نقش صندوق حمایت وکلای دادگستری در موضوع وکلای در معرض خطر، گفت: کمیته وکلای در معرض خطر نشستی را با صندوق حمایت برگزار کند تا راه‌های حمایت از وکلای آسیب‌دیده از جمله پرداخت غرامت و تقبل هزینه‌های درمانی و پزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اسکودا در پایان همچنین از کمیته وکلای در معرض خطر خواست همواره به وکلای آسیب‌دیده در راه انجام تکالیف وکالتی خود و نیز خانواده‌های آنها سرکشی کند و آنها را مورد حمایت خود قرار دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته وکلای در معرض خطر گزارش پرونده خود را برای اسکودا ارسال کنند اولین بار در اسکودا. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

خبر مهم درباره پرداخت یارانه دستمزد/ شرایط دریافت یارانه چیست؟

به گزارش . ساناپرس،  کمک‌های نقدی یا یارانه‌ها از سوی دولت یا سازمان‌های دیگر به افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *