«وفاق ملی» منجر به حل مشکلات مردم می‌شود/ رأی به کابینه اوج تعامل دولت و مجلس بود

ابراهیم عزیزی در گفت‌گو با خبرنگار سیاسی ایرنا ضمن تاکید بر تعامل و همکاری مجلس با دولت، افزود: مجلس با رای اعتماد خود به وزیران فرصتی برای دولت فراهم کرد تا آنها با تلاش و خدمت صادقانه مسیر پیشرفت، رشد و تعالی نظام اسلامی را با سرعت پیش ببرند.

وی افزود: دکتر پزشکیان رئیس جمهور، شعارهایی را در ایام انتخابات مطرح کرد و طبیعتا مهمترین انتظار مجلس هم اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است که مسیر را مشخص کرده است و ابهامی در آن وجود ندارد و همه موضوعات و اقدامات دولت در این برنامه آمده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: دولت و مجلس در این زمینه یک سند مشترک دارند و مهمترین مطالبه مجلس اجرای قانون برنامه هفتم توسعه و پایبندی به قانون است.

عزیزی درباره اولویت های وزارت امور خارجه در دولت چهاردهم نیز، گفت: انتظار داریم سید عباس عراقچی برنامه هایی برای تقویت سیاست خارجی، کنش‌گری فعال سیاسی در منطقه، دیپلماسی فعال اقتصادی، تعامل هم افزا و بهره گیری از ظرفیت‌های پارلمانی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به شعار دولت چهاردهم که «وفاق ملی» است، گفت: وحدت و وفاق ملی رمز پیروزی ملت ایران بود و محور این وحدت و عمود خیمه انقلاب، ولی فقیه است و همه باید در مسیر رهنمودهای رهبر انقلاب حرکت کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: ما باید بتوانیم شعار وفاق ملی را در عمل اجرایی کنیم و هر چه بیشتر به ریسمان وحدت چنگ بزنیم موفق تر خواهیم شد، چون وفاق ملی حل مشکلات مردم و رضایتمندی آنهاست؛ وفاق یعنی اینکه اجازه ندهیم بیگانگان چشم طمع به کشور داشته باشند.

عزیزی تعامل بین دولت و مجلس را یک ضرورت برای کشور عنوان کرد و گفت: رأی اعتماد نمایندگان به همه اعضای کابینه دولت چهاردهم اوج تعامل مجلس با دولت بود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سلیمی: واردات خودرو اقدامی مثبت و در جهت کاهش قیمت‌ها است

حجت‌السلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره واردات خودروهای خارجی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد