ورود این محصول از مرز شلمچه ممنوع شد

 

یاسر شریفی امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اهمیت آفت مخرب قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما و همچنین گزارش آلودگی از کشور عراق لازم است زائران حسینی ممنوعیت انتقال پاجوش و هر گونه اندام گیاهی از کشور عراق را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به هشدار امسال فائو در خصوص سوسک حنایی خرما و قرار گرفتن در زمره چهار عامل تهدید امنیت غذایی، لازم است اصول قرنطینه رعایت شود.

شریفی ادامه داد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص آفت مخرب سرخرطومی حنایی خرما و دستور اکید سازمان حفظ نباتات کشور ورود هر گونه پاجوش خرما به استان‌های غیرآلوده به این آفت از جمله خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است.

وی اظهارکرد: آفت سوسک حنایی خرما علاوه بر آسیب‌رساندن به درخت خرما می‌تواند درخت موز، کدوئیان، درخت سیب، نیشکر و مرکبات را نیز آلوده کند. معمولاً خسارت این حشره به سادگی قابل مشاهده نیست و تنها زمانی می‌توان متوجه وجود سوسک حنایی خرما شد که برگ‌ها پژمرده می‌شوند و پای درخت می‌افتند. همچنین این گیاه عاملی برای ایجاد بیماری‌های باکتریایی و قارچی نیز است.

شریفی تاکید کرد: مهم‌ترین راه پیشگیری از انتشار این آفت و حفظ قرنطینه آن، عدم انتقال و جابه‌جایی پاجوش از دیگر مناطق است.

 


منبع: https://donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-4086862

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود بازی Max Fire Battlegrounds Offline برای اندروید

‏‏به بازی Multiplayer Battle Royale خوش آمدید! بازی تیراندازی Max Fire. وظیفه شما در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد