وخامت حال ماینرهای بیت‌کوین؛ دستگاه‌های استخراج بیشتری در خطر خاموشی هستند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افزایش هزینه تولید بیت‌کوین موجب کاهش سودآوری برخی از ماینرها شده است. بر اساس داده‌های پلتفرم ماکرومیکرو (MacroMicro)، متوسط هزینه استخراج یک بیت کوین که در ابتدای ژوئن به ۸۳۶۶۸ دلار رسیده بود، تا ۲ ژوئیه به حدود ۷۲۰۰۰ دلار کاهش یافته است.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، رئیس بخش تحقیقات دیجیتال در شرکت کوین‌شیرز (CoinShares)، داده‌هایی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین حول میانگین هزینه تولید در زمان رویداد هاوینگ در ماه آوریل در نوسان است.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


بر اساس داده‌ها، نیمی از ۱۴ ماینر شناسایی شده، از جمله بیت ‌دیجیتال (Bit Digital) و ریوت پلتفرمز (Riot Platforms)، هزینه‌ای بالاتر از میانگین برای تولید بیت کوین می‌پردازند، در حالی که بیتدیر (Bitdeer) و هات‌ایت (Hut۸)، هزینه‌ای کمتر از میانگین دارند.

این وضعیت توسط اف‌تو‌پول (F۲Pool) نیز تأیید شده است. به گفته این شرکت، تنها تجهیزات با راندمان بیش از ۲۳ W/T تا تاریخ ۴ جولای سودآور بوده‌اند.

با این حال، سختی استخراج بیت کوین در ۵ جولای به صورت چشمگیری کاهش یافت و یکی از قابل‌توجه‌ترین سقوط‌ها از زمان سقوط صرافی FTX به ثبت رسید.

اف‌تو‌پول توضیح داد که این شرایط می‌تواند باعث سودآوری تعداد بیشتری از دستگاه‌ها شود. این شرکت عنوان کرد که با بیت کوین ۵۴ هزار دلاری، تجهیزاتی با قدرت ۲۶ W/T یا کمتر سودآور خواهند بود. اف‌تو‌پول هزینه انرژی را ۰.۰۷ دلار در هر کیلووات ساعت برآورد کرده است.

هفته گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد ماینرهای بیت کوین از نظر تسلیم به سطحی رسیده‌اند که از زمان سقوط صرافی FTX بی‌سابقه بوده است.

در نتیجه، آن‌ها تجهیزات غیرسودده را خاموش و میزان فروش خود را افزایش داده‌اند. طی ماه گذشته، تقریباً ۳۰ هزار بیت کوین به ارزش ۲ میلیارد دلار توسط این نهادها به فروش رسیده است.

کان کولیواس (Con Kolivas)، مدیر شرکت سولو سی‌کی‌پول (Solo CKPool)، بیان داشت:

همه ماینرهایی که سودده نیستند، در نهایت تجهیزات ناکارآمد خود خاموش می‌کنند یا به طور کامل از این حوزه خارج می‌شوند. بسیاری از آن‌ها که در این امر تأخیر کرده‌اند، گمان می‌کنند قیمت بیت کوین به زودی افزایش می‌یابد، اما هنوز چنین نشده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آلمان اکنون فقط ۹ هزار بیت‌کوین دارد! فشار فروش در بازار کاهش می‌یابد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه کیف پول بیت کوین منتسب به دولت آلمان پس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *