واکنش شدید بازیکنان به تغییرات بتل پس Apex Legends

به نظر می‌رسد که سیستم بتل پس جدید بازی Apex Legends بین بازیکنان آن طرفدار ندارد.

استودیو Respawn در هفته‌ای که گذشت اعلام کرده بود که بازی ایپکس از این به بعد به جای دریافت یک بتل پس طولانی برای یک فصل کامل، دو بتل پس نیم فصلی دریافت می‌کند. طبق گفته این استودیو، هر بتل پس نیم فصلی۶۰ Tier شامل همان مقدار اسکین لجندری است که بتل پس ۱۱۰ تیری تمام فصلی قبلی داشته است اما با محتوای غیر ضروری کمتر. اینکه این خبر مثبت است یا منفی هنوز جای بحث دارد.

خبری که قطعا برای بازیکنان مثبت نیست این است که آن‌ها دیگر نمی‌توانند سکه‌های ایپکسی که در بتل پس ها دریافت کرده بودند را ذخیره کنند و از آن برای خرید تیر پرمیوم در آینده استفاده کنند. بخش پرمیوم بازی حالا تنها از طریق پرداخت مستقیم ۹/۹۹ دلاری قابل خرید است و هیچ راهی برای تغییر ارز از دلار آمریکا به ارزهای دیگر نیز وجود ندارد.

تنها دلیل منطقی برای این تغییر که به ذهن ما می‌رسد این است که احتمالا یک نفر فکر می‌کند که Apex Legends می‌تواند درآمد بیشتری از این طریق داشته باشد. از این جهت می‌توان گفت که آن بخش از این بیانیه که گفته بود «[این تغییر در بازی] ارزش آفرین است» به نظر تحقیرآمیز بود. هر چند که نمی‌توان انتظار داشت که یک استودیو بازی‌سازی مستقیما اعلام کند که ما به دنبال کسب درآمد بیشتر هستیم اما به نظرم بازیکنان صداقت را در این موضوع بیشتر می‌پسندیدند.

بازیکنان ایپکس لجندز حالا در حال نشان دادن نارضایتی خود از روش استاندارد آن یعنی گذاشتن نظرات منفی در صفحه استیم این بازی هستند. این عنوان تیراندازی بتل رویال حالا بیش از ۱۳۰۰ نظر منفی روی استیم دریافت کرده و وضعیت نظرات آن را به مخلوطی از مثبت و منفی درآورده است.

بازیکنان این تغییر در بتل پس بازی را پس از مشکلات عدیده‌ای مثل تعداد بالای متقلبان، باگ‌ها، مشکلات سرور و مشکلات پرداختی، ضربه آخر به ایپکس لجندز می‌دانند که آن را از پا در می‌آورد. در یکی از این نظرات نوشته شده است: «با این سیستم بتل پس جدید من بازی را پاک می‌کنم، مثل خیلی از بازیکنان دیگر. خداحافظ». صفحه این بازی در Reddit نیز وضعیت مشابهی دارد و یکی از پست‌های بالایی آن در همین لحظه این است: «من پاکش کردم!»

هنوز افت محسوسی در تعداد بازیکنان همزمان این بازی در استیم دیده نمی‌شود. این عنوان تیراندازی رایگان روز گذشته رکورد ۲۴۰ هزار بازیکن همزمان را ثبت کرده است. مشکلاتی از قبیل خطاهای سرور، تاخیر در جفت‌سازی بازیکنان، تعداد متقلبان، باگ‌ها و تصمیمات مربوط به درآمدزایی مختص ایپکس لجندز نیست و همه عناوین لایو سرویس بالاخره با یک یا ترکیبی از چندین مورد از این مشکلات روبرو می‌شوند و از طرف بازیکنان نقد منفی دریافت می‌کنند.

هنوز زود است برای اینکه بگوییم Apex Legends یک بازی تمام شده است اما چیزی که می‌توان گفت این است که بازیکنان علاقه‌ای به خرج کردن پول اضافی در بخش‌هایی که قبلا رایگان بوده ندارند و این پیام را بارها به سازندگان بازی مخابره کرده‌اند.

غیرمعمول نیست که سازندگان و ناشران بازی از تصمیماتی که این چنین بازخورد منفی دریافت می‌کنند، عقب‌نشینی کنند برای همین هنوز مشخص نیست که EA و Respawn روی تصمیم خود پا بر جا می‌مانند یا خیر اما در صورتی که بخواهند این تغییر را اعمال کنند، اولین بتل پس نیم فصلی در ماه اوت (اواخر مرداد – اوایل شهریور) منتشر می‌شود.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آن را با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع: https://www.zoomg.ir/game-news/369763-apex-legends-gets-1300-negative-steam-reviews/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی بازی های هفتگی مرداد 1403

همانطور که قولش را داده بودیم، این هفته در مطلب معرفی بازی های هفتگی مرداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *