واچ لیست هفته سوم خرداد؛ ۵ ارز دیجیتال برتر این هفته که باید زیرنظر داشته باشید

در این تحلیل، ۵ ارز از بازار را بررسی خواهیم کرد که شرایط فعلی آن‌ها با توجه به سبک تحلیل تکنیکال مناسب است. ما در واچ لیست هر هفته در نوبیتکس به عنوان یک تریدر، فارغ از عناصر بلند مدت به دنبال فرصت‌هایی کوتاه مدت در بازار هستیم. در این زمان با رعایت مدیریت ریسک و سرمایه، می‌توان ارزهایی را که در کوتاه مدت توانایی سوددهی دارند، بررسی کرده و زیر نظر داشت.

در اصل در واچ لیست ما در تلاشیم تا به ایجاد دیدگاهی جامع‌تر و آگاهانه‌تر در معاملات ارزهای دیجیتال کمک کنیم. در ادامه و با بهره‌گیری از پلتفرم تریدینگ ویو (TradingView) به نمودار این ارزها رجوع کرده و با تفسیر عوامل تکنیکالی موجود در آن‌ها، این پروژه‌ها را از دیدگاه قیمت بررسی می‌کنیم.

هر ۵ آلت کوین از این لیست در صرافی رمزارز نوبیتکس لیست شده و بازار معاملاتی خود را دارند. ارزهای این واچ لیست در این هفته از سطوحی حمایتی برخوردار بوده و جذابیت تحلیلی بالایی دارند. در این تحلیل به شناسایی سطوحی می‌پردازیم که برای شکار موقعیت‌های معاملاتی، مناسب و مستحکم هستند. با ادامهٔ تحلیل با ما همراه باشید.

دی‌وای دی‌ایکس (DYDX/USDT)

قیمت توکن دی‌وای دی‌ایکس DYDX در نمودار خود در تایم فریم روزانه بعد از روند نزولی شدید در بازه میان مدت (۳ ماه اخیر)، اکنون به کف کانال صعودی معتبر و بلندمدت خود برخورد کرده است. اعتبار این کانال با توجه به تعداد و واکنش قیمت به سطوح مختلف این کانال (کف، سقف و میدچنل) قابل‌رویت و بررسی است.
قیمت در این ناحیه حمایتی در حال محکم‌کردن جای پای خود است (در یک ماه اخیر نوساناتی عرضی و رِنج داشته است).

اندیکاتور مکدی در این تایم فریم الگوی سروشانه معکوس تشکیل داده است که می‌تواند نشان از نوسانات صعودی و کوتاه مدت قیمت باشد. این ناحیه حمایت همچنین محل قرارگیری سطح ۵۰ الی ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی اخیر نیز هست؛ این امر اهمیت ناحیه حمایتی فعلی را دوچندان می‌کند. شکست خط روند نزولی منفی، تاییدیه‌ دیگری برای حرکت صعودی قیمت تا مقاومت بالاسری در میانگین متحرک نمایی ۴۰۰ روزه روزه خواهد بود. اهداف قیمت توکن دی‌وای دی‌ایکس در مسیر صعود به‌ترتیب ۲.۳، ۲.۸ (حوالی میانگین متحرک نمایی ۴۰۰ روزه) و ۳ دلار هستند.

نمودار قیمت دی‌وای دی‌ایکس در تایم فریم روزانه

انجین کوین (ENJ/USDT)

قیمت توکن انجین کوین ENJ در نمودار خود در تایم فریم روزانه مشابه توکن دی‌وای دی‌ایکس، طی ۲۰ روز معاملاتی گذشته به کف کانال صعودی و بلند مدت خود برخورد کرده و به آن واکنش مناسبی نشان داده است. اکنون قیمت با موج اصلاحی دیگری، در حال تست‌کردن این حمایت کلیدی است. اعتبار این کانال نیز با بررسی تعداد و واکنش قیمت به سطوح کف، سقف  و میدچنل قابل‌بررسی است.

علاوه‌ بر این بر روی اندیکاتور مکدی در این تایم فریم شاهد شکل‌گیری واگرایی مثبت معمولی هستیم که احتمال جهش کوتاه کدت قیمت را افزایش می‌دهد. با نقض خط روند نزولی و میدماژور (خط نارنجی)، احتمال رشد قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۴۰۰ روزه تقویت خواهد شد. اهداف احتمالی قیمت در مسیر صعود به‌ترتیب ۰.۳۸، ۰.۴۲ و ۰.۴۷ دلار خواهند بود.

نمودار قیمت انجین کوین در تایم فریم روزانه

آربیتروم (ARB/USDT)

قیمت توکن آربیتروم ARB در نمودار خود در تایم فریم روزانه و بعد از اصلاح شدید به کف کانال صعودی بلند مدت برخورد کرده و به آن واکنش مناسبی نشان داده است. اعتبار این کانال با توجه به تعداد و واکنش قیمت به سطوح مختلف آن (کف، سقف و میدچنل) نیز قابل‌رویت و بررسی است. از طرفی اندیکاتور مکدی در این تایم فریم الگوی سروشانه معکوس تشکیل داده است که می‌تواند نشان از نوسانات صعودی و کوتاه مدت قیمت باشد. مجموعه این عوامل احتمال جهش کوتاه مدت قیمت را تایید کرده و شکست خط روند نزولی، می‌تواند تاییدیه‌ دیگری بر این حرکات صعودی باشد.

آربيتروم (ARB) در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴ (طی ۱۱ روز آتی)، ۹۲.۶۵ میلیون توکن ARB، معادل ۳.۴۹ درصد از کل عرضه در گردش، را آنلاک یا آزادسازی خواهد کرد. ارزش این رویداد آزادسازی توکن، معادل حدودا ۱۱۰.۲۵ میلیون دلار است. رویداد دیگری نیز در ژولای ۲۰۲۴، برابر همین مقدار رخ خواهد داد. این رویدادها بر قیمت این توکن تاثیر بسزایی خواهند گذاشت، بنابراین باید به معاملات در بازار این توکن در این بازه زمانی باید توجهی دوچندان داشت. این توکن‌های آنلاک شده به تیم‌ها و مشاوران و همچنین سرمایه‌گذاران اختصاص یافته است. پیش از این، در تاریخ ۱۶ مه ۲۰۲۴، رویداد آزادسازی مشابهی با همین تعداد توکن و توزیع اختصاصی وجود داشت. قیمت ARB کمی پس از این رویداد ۴.۵ درصد کاهش یافت، اما در روز بعد از آنلاک شدن، ۱۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.
اهداف قیمت توکن آربیتروم در مسیر صعود، به‌ترتیب ۱.۳۰، ۱.۴۵ و ۱.۶۱ دلار هستند.

نمودار قیمت آربیتروم در تایم فریم روزانه

اتم (ATOM/USDT)

قیمت توکن اتم ATOM در نمودار خود در تایم فریم روزانه بعد از روند نزولی شدید در بازه میان مدت، به کف کانال فرضی صعودی معتبر و بلندمدت خود برخورد کرده و به آن واکنش نشان داده است. قیمت در وضعیت فعلی در نزدیکی این کف، در فاز تحکیم و انباشت قرار گرفته است. اعتبار این کانال با توجه به تعداد و واکنش قیمت به سطوح مختلف این کانال (کف، سقف و میدچنل) قابل‌رویت و بررسی است.

اندیکاتور مکدی در این تایم فریم الگوی سروشانه معکوس تشکیل داده است که می‌تواند نشان از نوسانات صعودی و کوتاه مدت قیمت باشد. شکست خط روند نزولی منفی، تاییدیه‌ دیگری برای حرکت صعودی قیمت تا مقاومت بالاسری در میانگین متحرک نمایی ۴۰۰ روزه روزه خواهد بود. اهداف قیمت توکن اتم در مسیر صعود به‌ترتیب ۹.۵ و ۱۰.۳ دلار هستند.

نمودار قیمت اتم در تایم فریم روزانه

استاتوس (SNT/USDT)

قیمت توکن استاتوس SNT در تایم فریم روزانه و پس از اصلاح میان مدت، بر روی حمایت میانگین متحرک نمایی ۴۰۰ روزه خود متوقف شده و در وضعیت فعلی به زیر این میانگین متحرک حرکت کرده است. در طرف مقابل این سطح، ناحیه حمایتی کلیدی ۵۰ الی ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی موج صعودی بلند مدت قیمت نیز هست. شکل‌گیری واگرایی‌های مثبت معمول و متوالی بر روی اندیکاتور مکدی، احتمال جهش کوتاه مدت قیمت را تأیید می‌کند. شکست خط روند نزولی منفی نیز تاییدیه بعدی مبنی بر جهش صعودی احتمالی کوتاه مدت قیمت باشد. 

بااین‌تفاسیر، اهداف قیمت در مسیر صعود (با هدف نوسان‌گیری)، ۰.۰۴۰، ۰.۰۴۴ و ۰.۰۴۷ دلار خواهند بود.

نمودار قیمت استاتوس در تایم فریم روزانه

نوشته واچ لیست هفته سوم خرداد؛ ۵ ارز دیجیتال برتر این هفته که باید زیرنظر داشته باشید اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کد تپ سواپ امروز ۱۱ تیر + آموزش وارد کردن

کد مخفی تپ سواپ قابلیتی جدید در این بازی تلگرامی است که از آن برای جلب‌توجه کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *