واردات خودرو با کد ملی انجام می شود / جزییات جدید واردات خودروهای کارکرده

واردات خودرو با کد ملی برای عموم مردم آزاد شد. پس از تصویب آیین نامه واردات خودروهای کارکرده، امروز اعلام شد که همه افراد می‌توانند با کد ملی نسبت به واردات خودروهای کارکرده اقدام کنند. در آیین نامه قبلی واردات، اشخاص تنها با داشتن کارت بازرگانی می‌توانستند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: احمد آقایی سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی اعلام کرد: “هر شخص می‌تواند یک خودرو را با کد ملی خود وارد منطقه گمرکی کند. سپس با پرداخت حقوق گمرکی و ورودی، نسبت به ترخیص آن اقدام کند. قانون به این صورت است که عموم مردم جهت استفاده شخصی می‌توانند با کد ملی خود یک خودرو وارد کنند. نیازی نیست افراد از قبل واردات را اعلام کنند.”

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودروی کارکرده چقدر است؟

وی درباره شرایط خودروها در بحث واردات خودرو با کد ملی افزود: “خودروهایی که وارد می‌شوند باید بین سه تا پنج سال از عمرشان گذشته باشد. همچنین باید استانداردهای روز اروپا و جهان را از طریق گواهی انطباق کسب کرده باشند. حجم موتور خودروها نیز باید زیر ۲۵۰۰ سی سی باشد.”

آقایی درباره کشورهای مبدا واردات نیز تصریح کرد: “خودروها می‌توانند از تمام کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی و… وارد شوند و به نظر می‌رسد که تنها واردات از کشور آمریکا ممنوع است.”

گفتنی است که هنوز مشخص نیست واردات خودروهای آمریکایی به طور کلی ممنوع است یا فقط از مبدا آمریکا امکان واردات وجود ندارد.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

واردات خودرو با کد ملی چگونه آزاد شد؟

  

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت مورخ ۲۷ تیر ماه درباره واردات خودروی دست دوم اظهار داشت: “واردات خودرو به شرط اینکه مدل ۲۰۱۹ به بالا و استانداردهای روز اروپا را داشته‌باشد، برای همه ایرانیان آزاد شد.”

در حالی که هنوز جزییات و شرایط نحوه واردات مشخص نیست اما امروز سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت از واردات خودرو با کد ملی برای عموم افراد اطلاع داد.

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 

آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده هنوز به طور کامل منتشر نشده است. با مشخص شدن امکان واردات خودرو با کد ملی، بزرگترین سوالات درباره این آیین نامه میزان تعرفه‌های گمرکی و حقوق ورودی و همچنین نحوه تخصیص ارز برای واردات خودرو است.

بیشتر بخوانید: واردات خودروی دست دوم برای همه آزاد شد/کاهش شدید قیمت خودروها در راه است؟

در کانال آپارات بیت ران ببینید:

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

صدور هشدار هواشناسی / گرد و خاک این استان ها را فرا می گیرد

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد نسبتا شدید، در نواحی مستعد با گرد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد