هوش مصنوعی «گراک» ایلان ماسک از روی پست‌های مردم در پلتفرم ایکس آموزش می‌بیند

شبکه‌ی اجتماعی ایکس گزینه‌ای را به‌طور پیش‌فرض در بخش تنظیمات فعال کرده است تا گراک، چت‌بات هوش مصنوعی‌ ایلان ماسک را براساس پست‌های کاربران آموزش دهد. بنابراین، افکار بی‌پرده‌ی میلیون‌ها کاربر، به خوراک آموزشی یکی از بی‌ثبات‌ترین چت‌بات‌های موجود تبدیل خواهد شد.

بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی هوش مصنوعی با مشکل اطلاعات دردسترس برای آموزش مدل‌ها مواجه هستند. از طرفی، داده‌های رایگان اینترنت روبه‌اتمام است و توسعه‌دهندگانی مانند OpenAI، گوگل و مایکروسافت به‌دلیل استفاده از محتوای دارای حق کپی‌رایت، خود را در تیررس رسانه‌ها، نویسندگان و هنرمندان قرار داده‌اند.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک که چت‌باتی به نام Grok را توسعه می‌دهد، از گنجینه‌ی شبکه‌ی اجتماعی ایکس بهره‌مند است. X تنظیمات کاربران خود را به‌گونه‌ای تغییر داده است تا پست‌های آن‌ها به‌طور خودکار با xAI برای آموزش گراک به اشتراک گذاشته شوند.

در اطلاعیه‌ی ایکس آمده است: «برای بهبود مداوم تجربه‌ی شما، ممکن است از پست‌ها، کامنت‌ها و فعالیت‌هایتان در ایکس برای آموزش و بهینه‌سازی گراک استفاده کنیم.»

کاربران می‌توانند در تب «حریم خصوصی و امنیت» در اپلیکیشن X، اشتراک‌گذاری داده‌ها با گراک را غیرفعال کنند.

گراک که از سال گذشته برای کاربران ایکس دردسترس قرار گرفت، اکنون از طریق اشتراک پریمیوم برای همه کاربران قابل دسترس است. ایلان ماسک، گراک را به‌عنوان چت‌باتی با محبت معرفی‌کرده و گفته است که پاسخ‌های آن «کمی حس شوخ‌طبعی» دارند. بخشی از این ویژگی به‌دلیل دسترسی بلادرنگ گراک به پست‌های کاربران ایکس است.

این چت‌بات در دو حالت عرضه می‌شود: یک «حالت عادی» که پاسخ‌های ساده ارائه می‌دهد و یک «حالت سرگرمی» که شوخ‌طبعی و کنایه را افزایش می‌دهد. سال گذشته، ماسک اعلام کرد که می‌خواهد گراک به‌عنوان بامزه‌ترین هوش مصنوعی شناخته شود.


منبع: https://www.zoomit.ir/ai-articles/424476-elon-musk-grok-ai-user-data-x/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت آیفون ۱۶ چقدر خواهد بود؟

انتظار می‌رود سری آیفون ۱۶ اپل در تاریخ ۱۹ شهریور رونمایی شود و باتوجه‌به پیشرفت‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد