هوش مصنوعی جدید متا از توضیحات متنی شما مدل سه‌بعدی با کیفیت می‌سازد

متا (فیس‌بوک ساق) از یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام 3D Gen رونمایی کرده که می‌تواند توضیحات متنی کاربر را به مدل‌های سه‌بعدی تغییر دهد. این ابزار آن‌قدر پیشرفته است که حتی می‌تواند مدل‌های سه‌بعدی آماده را هم بر اساس نیاز و سلیقه کاربر تغییر دهد.

شرکت متا اخیراً با جدیت بیشتری بر روی فناوری هوش مصنوعی متمرکز شده و هر از چند گاهی یک ابزار مبتنی بر AI جدید یا به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در این زمینه ارائه می‌کند.

تازه‌ترین مدل هوش مصنوعی این شرکت 3D Gen نام‌گذاری شده و می‌تواند توضیحات متنی شما را در کم‌تر از یک دقیقه به مدل‌های سه بعدی تبدیل کند.

این غول فناوری در بیانیه مرتبط با ابزار جدید خود توضیح داد:

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی 3D Gen نتایجی ارائه می‌کند که از برخی راه‌حل‌های موجود نیز با کیفیت‌تر است. این ابزار می‌تواند ضمن حفظ کیفیت 3 تا 10 برابر نیز سریع‌تر عمل کند.

متا همچنین یک مقاله تحقیقاتی مفصل در مورد چگونگی ایجاد اشکال سه‌بعدی توسط 3D Gen نیز منتشر کرده است. در بخش چکیده این مقاله گفته شده که این مدل جدید دو قابلیت متن به تصویر (3D AssetGen) و متن به بافت (3D TextureGen) را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

ادیت مدل‌های سه‌بعدی آماده با 3D Gen ممکن است

به گزارش MSN، نکته جالب آن است که هوش مصنوعی 3D Gen می‌تواند از مدل‌های سه‌بعدی آماده یا ساخته شده توسط افراد دیگر نیز استفاده کرده و پس از دریافت توضیحات متنی از کاربر، بافت آن را تغییر دهد. به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی بخواهند تا تصاویر سه بعدی را مطابق با سلیقه خود تغییر دهد.

در همین رابطه بخوانید:

معایب، مضرات و خطرات هوش مصنوعی برای بشریت

گرچه این مدل هوش مصنوعی جدید همچنان در مراحل توسعه قرار داشته و برای استفاده عمومی در دسترس نیست، اما پیشرفت‌های فنی ارائه شده در مقاله متا نشان می‌دهد که این ابزار پس از انتشار و رسیدن به سطح مطلوب، می‌تواند دنیای گیم، جلوه‌های بصری و سینما یا حتی حوزه واقعیت مجازی را دگرگون کند.

نظر شما در مورد ابزار جدید متا چیست؟ آیا این هوش مصنوعی می‌تواند مدل‌هایی با کیفیت ایجاد کند؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جملات افراد خودخواه که همیشه از آن استفاده می‌کنند – تابناک

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلای، ممکن است متوجه شوید که برخی افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *