همین حالا iOS 18 و iPadOS 18 را تجربه کنید (آموزش دانلود و نصب)

اپل در رویداد شب گذشته خود یعنی WWDC 2024 از سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله iOS 18 و iPadOS 18 رونمایی کرد. مطابق انتظار، کاربران در سپتامبر سال جاری، یعنی همزمان با معرفی از آیفون‌های سری ۱۶ می‌توانند به صورت رسمی، این سیستم‌عامل‌ها را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنند. اما ظاهرا اگر خیلی مشتاق به تجربه‌ی قابلیت‌های این دو سیستم‌عامل هستید، نیازی ندارد که حتما تا پاییز منتظر بمانید. همین حالا هم می‌توانید iOS 18 و iPadOS 18 را روی گوشی آیفون یا آیپد خود دانلود و نصب کرده و امکانات جذاب و جدید آن‌ها را تجربه کنید.


دانلود و نصب iOS 18 و iPadOS 18 بتا برای آیفون و آیپد


اگرچه عرضه‌ی رسمی و عمومی iOS 18 برای پاییز امسال برنامه‌ریزی شده، اما اپل همین حالا نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی این سیستم‌عامل را به همراه همین نسخه از iPadOS 18 در دسترس قرار داده است. البته تصور بر این بوده که فقط هم توسعه‌دهندگان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. ولی اینطور که پیداست، کاربران حتی دیگر مجبور نیستند در برنامه توسعه‌دهنده‌ی اپل یعنی Apple Developer Program ثبت نام کنند.

توجه داشته باشید این نسخه از سیستم‌عامل‌های iOS 18 و iPadOS 18 اگرچه در دسترس کاربران قرار دارد و نیازی به ثبت نام در برنامه Apple Developer Program نیست اما با این حال همچنان ناپایدار است و می‌تواند باعث ایجاد مشکلات متعدد برای گوشی شما شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که یا تا پاییز منتظر بمانید تا نسخه‌ی رسمی و پایدار آن‌ها منتشر شود یا اینکه از تمام اطلاعات خود روی گوشی و آیپد پشتیبان بگیرید.

برای اینکه بتوانید iOS 18 و iPadOS 18 را روی آیفون و آیپد خود نصب کنید، باید مسیر زیر را دنبال کنید.

  • تنظیمات اصلی آیفون یا آیپد خود را باز کنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا به قسمت General و سپس Software Update برسید.
  • در این قسمت، روی Beta Updates کلیک کرده و در نهایت iOS Developer Beta را انتخاب کنید.
  • اگر این گزینه را در بخش مربوطه مشاهده نکردید، می‌توانید با استفاده از حساب کاربری اپل خود، وارد پورتال توسعه‌دهنده‌ی اپل شده و بار دیگر چک کنید ببینید آیا گزینه‌ی iOS Developer Beta برایتان فعال شده یا خیر.
  • حالا کافی است روی Update Now کلیک کرده و منتظر دانلود و نصب آپدیت جدید باشید.

حالا iOS 18 یا iPadOS 18 روی گوشی یا آیپد شما نصب شده است و می‌توانید از امکانات و قابلیت‌های جدید و جذاب آن بهره‌مند شوید.


آیا باید سیستم‌عامل‌های جدید اپل را نصب کنیم؟


iOS 18 و iPadOS 18 کلی امکانات و قابلیت جدید را به آیفون و آیپدهای واجد شرایط اضافه کرده‌اند. برای مثال شما می‌توانید حالا صفحه هوم گوشی را می‌توان شخصی‌سازی کرد، در حالت دارک مود، آیکون‌ها به رنگ تیره در می‌آیند، می‌توانید اپلیکیشن‌های خود را در هر قسمتی از صفحه هوم قرار دهید، به کمک اپلیکیشن Passwords می‌توانید اپ‌های خود را مخفی یا قفل کنید، کنترل سنتر حالا چند صفحه‌ای شده تا دسترسی بیشتری به گزینه‌های مختلف داشته باشید، حالت Game Mode برای بهینه کردن دستگاه برای بازی و افزایش نرخ فریم اضافه شده و کلی امکانات دیگر که اگر بخواهیم به همه‌ی آن‌ها اشاره کنیم، از حوصله‌ی متن خارج خواهد بود.

البته این تغییرات مبتنی بر هوش مصنوعی نیستند. اپل کلی امکانات جدید و جذاب بر پایه‌ی هوش مصنوعی هم به سیستم‌عامل‌های خود از جمله این دو سیستم‌عامل اضافه کرده است. در یک مطلب جداگانه به بررسی امکانات هوش مصنوعی اپل پرداختیم. امکاناتی که سیستم‌عامل اپل را شبیه به اندروید گوگل و سامسونگ در گوشی‌های جدیدشان کرده چون قابلیت‌هایی نظیر ترجمه متون، خلاصه‌سازی، تغییر حالت نوشتاری، پاک کردن اشیا از تصاویر و… به آن اضافه شده است.

این‌ها دلایلی است که باعث می‌شود هر کاربری بخواهد مشتاقانه دانلود و نصب iOS 18 و iPadOS 18 را در دستور کار خودش قرار دهد. اما از طرفی دیگر، همانطور که از نامشان پیداست، این نسخه‌ها بتا هستند و در نتیجه هنوز به پایداری کامل نرسیده‌اند. این یعنی با نصب آن‌ها باید انتظار لگ، باگ و مشکلات پایداری نظیر تخلیه‌ی سریع انرژی، افت توان و… باشید. البته که قرار نیست همه‌ی این اتفاقات با هم و همزمان رخ دهند؛ شاید اصلا با هیچ مشکلی هم مواجه نشوید، اما احتمالش بسیار بالاست که رضایت صددرصدی از عملکرد این دو سیستم‌عامل از لحاظ پایداری نداشته باشید.

بنابراین سعی کنید اگر گوشی دوم یا آیپد دوم دارید، این دو نسخه را صرفا جهت امتحان هم که شده روی آن‌ها نصب کنید، نه دستگاه اصلی خودتان. چون ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شوید. اگر هم منتظر ماندن تا جولای (ماه بعد) برایتان سخت نیست، منتظر بمانید تا نسخه‌ی بتای مخصوص کاربران برایتان عرضه شود چون مشکلات آن کمتر از نسخه‌ی توسعه‌دهندگان است.


در صورت وجود مشکل پس از دانلود و نصب iOS 18 و iPadOS 18 چه باید کرد؟


در صورتی که امکانات جذاب iOS 18 و iPadOS 18 شما را به دانلود و نصب آن‌ها وسوسه کرده اما با مشکلات متعددی روبرو شدید، می‌توانید به حالت ریکاوری وارد شده و نسخه‌ی قبلی سیستم‌عامل را روی گوشی خود نصب کنید. برای این منظور کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد حالت ریکاوری مود در گوشی یا تبلت خود شوید.
  • دستگاه را به کامپیوتر متصل کنید.
  • از اپلیکیشن Apple Devices در ویندوز یا فایندر در مک استفاده کنید تا نسخه‌ی بتای iOS 18 و iPadOS 18 را حذف و نسخه‌ی پایدار iOS 17 را روی دستگاه‌تان نصب کنید.

توجه داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که منتظر عرضه‌ی بتای عمومی باشید. در غیر این صورت، حتما از اطلاعات‌تان پشتیبان‌ بگیرید تا در صورت بروز مشکل، اطلاعات مهم‌تان از بین نرود.

منبع: MUO

نوشته همین حالا iOS 18 و iPadOS 18 را تجربه کنید (آموزش دانلود و نصب) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود Aiseesoft FoneTrans v9.3.62 – نرم افزار انتقال اطلاعات از آیفون

دانلود نرم افزار FoneTrans FoneTrans نرم افزاری قوی جهت انتقال فایل برای iOS است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *