همه چیز درباره‌ی آمبره‌ی ابرو و تفاوت آن با میکروبلیدینگ

ابروها، قاب چهره هستند و نقش مهمی در زیبایی ظاهری افراد دارند. در سال‌های اخیر، روش‌های مختلفی برای پرپشت‌ و خوش‌فرم تر نشان دادن ابروها به وجود آمده است که بین آن‌ها می‌توان به هاشور ابرو، میکروبلیدینگ و آمبره ابرو اشاره کرد. در این مقاله به بررسی ابروهای پودر آمبره، یکی از محبوب‌ترین روش‌های هاشور ابرو، می‌پردازیم و مزایا، معایب، مراقبت‌های بعد را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم.

آمبره‌ی ابرو چیست؟

آمبره‌ی ابرو که به ابروهای سایه دار یا ابروهای پودری نیز معروف‌اند، یک تکنیک تاتوی زیبایی هستند که از یک دستگاه یا ابزار دستی برای وارد کردن نقاط ریز رنگدانه به پوست استفاده می‌کند. این روش برخلاف خطوط مویی واضح مانند میکروبلیدینگ، یک اثر سایه دار ایجاد می‌کند. نتیجه‌ی نهایی تکنیک آمبره، ابروهایی پرتر و مشخص‌تر (شبیه به ظاهری مانند زمان استفاده از پودر ابرو یا مداد ابرو) است.

با داشتن ابرو‌های آمبره دیگر نیاز نیست به‌طور مداوم، مبلغ زیادی برای قیمت سایه ابرو و دیگر لوازم آرایش ابرو بپردازید. ابروهای پودر آمبره توسط یک تاتوکار با استفاده از یک ابزار دستی ماشینی که نقاط ریز پیکسلی ایجاد می‌کند، ساخته می‌شوند. این تکنیک ظاهری بسیار ملایم تا پررنگ را ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدون انیاز به آرایش روزانه، ابروهایی مرتب و پر داشته باشید. اگر مطمئن نیستید که آن‌ها را چقدر پررنگ می‌خواهید، می‌توانید در ابتدا آن‌ها را با سایه ملایم شروع کنید و در جلسه ترمیم، پررنگ‌تر کنید.

درباره‌ی میزان درد این تکنیک باید بگوییم که تحمل درد در افراد مختلف متفاوت است. متخصص شما از یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی ایمن برای اطمینان از راحتی و کمترین درد شما استفاده خواهد کرد.

تفاوت ابروهای آمبره و میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ و ابروهای پودری که همچنین به‌عنوان ابروهای آمبره شناخته می‌شوند، هر دو روش آرایش دائمی ابرو هستند. بااین‌حال، نتایجی که ایجاد می‌کنند بسیار متفاوت است. میکروبلیدینگ از یک ابزار دستی استفاده می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به خطوط مویی ظاهری طبیعی برسید. به همین دلیل، اغلب برای ایجاد ابروهایی با ظاهری نرم، پرپشت و طبیعی استفاده می‌شود. از طرف دیگر، ابروهای آمبره به‌ طور کلی دارای ظاهری مشخص‌تر هستند، انگار آن‌ها را با مداد ابروی مورد علاقه‌ی خود به‌طور کامل پر کرده‌اید.

میکروبلیدینگ خطوط جداگانه‌ای به پوست اضافه می‌کند تا ابروهایی پرتر نشان دهد، درحالی‌که تکنیک ابروهای آمبره یک اثر سایه دار و نقطه‌ای را در کل ابرو ایجاد می‌کند. سوزن‌های آمبره همچنین کمی عمیق‌تر به پوست نفوذ می‌کنند، بنابراین این ابروها برای بهبود به زمان بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل، ابروی آمبره نسبت به ابروهای میکروبلیدینگ ماندگاری بیشتری دارند.

میکروبلیدینگ چیست؟

در زمینه‌ی آرایش دائمی و نیمه دائمی، همه ما در مورد میکروبلیدینگ شنیده‌ایم. میکروبلیدینگ که احتمالا شناخته‌ شده‌ترین تکنیک تاتو ابرو است، از یک ابزار دستی با سوزن‌های ریز و فوق‌العاده نازک استفاده می‌کند. این روش باعث می‌شود تا رنگدانه در لایه‌های بالایی پوست به شکل خطوط مویی طبیعی وارد شود و با ایجاد توهم خطوط مو، یک ظاهر واقعا طبیعی ایجاد کند.

محبوبیت میکروبلیدینگ به دلیل اثر فوق‌العاده واقعی آن به‌سرعت افزایش یافت. هزاران زن در سراسر جهان این روش شگفت‌انگیز را انتخاب کردند. بااین‌حال، همه‌ی افراد برای استفاده از خدمات میکروبلیدینگ مناسب نیستند. خانم‌هایی که پوست چرب و منافذ بزرگ دارند، گزینه‌های مناسبی برای میکروبلیدینگ نیستند زیرا رنگ به‌خوبی روی پوست آن‌ها نمایان نمی‌شود و ممکن است حالت مات و پخش ‌شده پیدا کند. افراد با پوست چرب بهتر است به سراغ ابروهای آمبره و دیگر تجهیزات آرایشی چشم و ابرو بروند.

انواع مختلف میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ به روش تاتو کردن ابرو با یک ابزار دستی به جای دستگاه اشاره دارد. با این حال، انواع مختلفی از مدل‌ها وجود دارد که می توان با یک درمان میکروبلیدینگ داشته باشید. انواع سوزن، شکل ها و اندازه های زیادی وجود دارد که هر کدام سبک خاص خود (از خطوط موی ظریف و طبیعی گرفته تا سایه دارتر) را ایجاد می کنند. ابتدا تکنسین یا تاتوکار شما، یک مشاوره کامل با شما انجام خواهد داد تا استایلی که می خواهید و بهترین روش برای انجام آن را تعیین کند.

دوران بهبود و نقاهت ابروهای پودر آمبره چقدر است؟

ممکن است ۶ هفته طول بکشد تا ابروهای آمبره به‌طور کامل بهبود یابند. رنگ برای ۳ تا ۴ روز اول تیره‌تر خواهد بود. سپس شروع به پوسته‌پوسته شدن می‌کند که این یک بخش طبیعی از روند بهبودی است. درحالی‌که میکروبلیدینگ تمایل به پوسته‌پوسته شدن در تکه‌های کوچک‌تر دارد اما ابروهای آمبره در قطعات بزرگ‌تری پوسته‌پوسته می‌شوند. این پوسته‌ها را جدا نکنید، زیرا ممکن است مقداری از رنگدانه را از بین ببرید. آن‌ها به‌طور طبیعی می‌ریزند و رنگ واقعی و بهبود یافته را نشان می‌دهند.

میکروبلیدینگ یا آمبره‌ی ابرو؛ کدام ماندگاری بیشتری دارد؟

به‌طور متوسط، ماندگاری میکروبلیدینگ تا یک سال و ماندگاری ابروهای آمبره تا سه سال است؛ این مدت زمان می‌تواند بسته به نوع پوست، روتین مراقبت از پوست، سبک زندگی، قرار گرفتن در معرض آفتاب، شرایط سلامتی و غیره متفاوت باشد. افراد دارای پوست چرب شاید متوجه شوند که میکروبلیدینگ روی آن‌ها بسیار زودتر پاک می‌شود، بنابراین ممکن است بخواهند روش ابروهای پودری (آمبره) را در نظر بگیرند.

ابروهای آمبره می‌توانند برای مدت طولانی زیبایی خود را حفظ کنند، اگرچه به‌ مرور زمان روشن می‌شوند. ممکن است کمرنگ شدن، طی ۲۴ تا ۳۶ ماه ظاهر شود. برای افرادی که به‌طور مداوم، ابروهایی مرتب و بی‌نقص می‌خواهند، جلسات ترمیم می‌تواند هر ۶ ماه یکبار برنامه‌ریزی شود. در این جلسات ابروهای شما توسط متخصص ارزیابی شده تا مشخص شود که آیا زمان تجدید رنگ ابرو فرا رسیده است یا خیر!

با وجود اینکه میکروبلیدینگ و ابروهای پودر آمبره، هر دو تکنیک‌های آرایش دائمی هستند، اما به مرور زمان کمرنگ می‌شوند. روند بهبودی این روش‌ها باهم مشابه است و هر دو نیاز به یک جلسه ترمیم، حدود ۶ هفته پس از انجام مرحله‌ی اول این تکنیک آرایشی را دارند.

ابروهای ترکیبی چیست؟

ابروهای ترکیبی یک تکنیک تاتوی نیمه دائمی است که اغلب به‌ عنوان آرایش دائمی شناخته می‌شود و با ترکیب میکروبلیدینگ با سایه زدن، ابروهایی دارای ظاهری طبیعی با خطوطی شبیه به تار مو و بافتی نرم و پودری ایجاد می‌کند. تاتوکار در قسمت جلوی ابرو خطوط موی ظریف اضافه می‌کند و قسمت باقی مانده را با نقاط ریز پر می‌کند که در نهایت ظاهری زیبا و نرم و پودری ساخته می‌شود.

مزایای اصلی ابروهای پودر آمبره

مدل آمبره‌ی ابرو برخلاف میکروبلیدینگ که ممکن است برای افراد با پوست چرب مناسب نباشد، برای هر نوع پوستی عالی هستند. ابروهای شما پرتر و زیباتر به نظر می‌رسند. همچنین ابروهای آمبره نسبت به ابروهای میکروبلیدینگ ماندگاری بیشتری دارند. روش ابروهای پودر آمبره، کمی کم تهاجمی‌تر از میکروبلیدینگ است. این تکنیک نیمه دائمی نسبت به میکروبلیدینگ هنگام حالت‌دهی به ابرو، درد کمتری دارد.

چه کسی برای انجام تکنیک ابروهای پودر آمبره مناسب است؟

تقریبا همه افراد بالای ۱۸ سال گزینه مناسبی برای روش ابروهای آمبره هستند. برخلاف میکروبلیدینگ این تکنیک روی انواع مختلفی از پوست، کاربرد دارد. افراد با پوست چرب و همچنین کسانی که موهای بسیار تیره دارند، بهترین گزینه برای استفاده از روش ابروهای پودر آمبره هستند. همچنین اگر قبلا ابروهایتان را میکروبلیدینگ کرده‌اید، می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید.

آمبره‌ی ابرو برای چه کسی مناسب نیست؟

اگرچه ابروهای پودر آمبره می‌تواند راهی عالی برای زیباتر کردن ابروها باشد، اما این روش برای همه افراد مناسب نیست. اگر هر یک از شرایط پزشکی زیر را دارید، باید از این روش اجتناب کنید یا قبل از رزرو درمان با پزشک مشورت کنید:

  • سرطان
  • دیابت
  • صرع یا اختلالات خود ایمنی
  • اختلالات خونریزی
  • عفونت‌های ویروسی
  • التهاب پوستی
  • در حال مصرف داروهای رقیق‌کننده خون
  • مشکل جدی قلبی
  • بارداری
  • پیوند عضو
  • فشارخون بالا کنترل و نشده

مراقبت و آمادگی قبل از آمبره‌ی ابرو

آمادگی مناسب برای دستیابی به بهترین نتایج از جلسات آمبره ابروی شما بسیار مهم است زیرا می‌تواند به جلوگیری از عوارض یا مشکلات در طول انجام کار کمک کند و مطمئن شوید ابروهای شما در شرایط خوبی هستند که این موضوع، منجر به ماندگاری طولانی‌تر می‌شود. با این مراحل ساده برای جلسات ابروهای پودر آمبره خود آماده شوید:

  • در روز انجام ابرو از مصرف کافئین خودداری کنید.
  • ۲۴ ساعت قبل از آن از مصرف الکل خودداری کنید.
  • مصرف داروهای رقیق‌کننده خون یا مسکن‌ها را ۲۴ ساعت قبل قطع کنید.
  • یک هفته قبل از آن از مصرف روغن ماهی یا ویتامین E خودداری کنید.
  • ۳ هفته قبل از آن از تزریق فیلر یا ژل خودداری کنید.
  • ۲ هفته قبل از آن از انجام لایه‌برداری شیمیایی در ناحیه ابرو خودداری کنید.
  • ۲ ماه قبل از آن از مصرف آنتی‌بیوتیک خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از آمبره‌ی ابرو چگونه است؟

بعد از جلسه‌ی ابروی آمبره، بگذارید ابروهای شما به مدت ۲۴ ساعت در حالت استراحت قرار بگیرند و مطمئن شوید که آن‌ها را خشک نگه دارید. پس از ۲۴ ساعت، می‌توانید هر صبح و عصر آن‌ها را به‌آرامی بشویید. همچنین، از کرم مراقبت پس از تاتویی که به شما داده شده است، استفاده کنید. تا زمانی که ابروها کاملا بهبود پیدا نکنند، باید از موارد زیر اجتناب کنید.

  • ورزش شدید یا فعالیت‌های با تعریق زیاد انجام ندهید.
  • پوسته‌ها را لمس و جدا نکنید. آن‌ها به‌طور طبیعی می‌ریزند.
  • حداقل به مدت ۱۲ تا ۱۴ روز از هرگونه آرایشی در اطراف ابرو خودداری کنید.
  • در معرض نور شدید خورشید قرار نگیرید.
  • در طول فرآیند بهبود ازانجام هرگونه درمان دیگر برای صورت خودداری کنید.
  • مدت زمان طولانی و با آب داغ دوش نگیرید.
  • از شستن بیش‌ازحد ابروها خودداری کنید. می‌توانید برای پاک کردن ناحیه‌ی مورد نظر از پنبه کمک بگیرید.

چگونه در خانه داشتن ابرو‌های آمبره موقت را امتحان کنیم؟

اگر برای انجام ابروهای آمبره مطمئن نیستید، مشکلی نیست؛ زیرا می توانید به طور موقت با کمک آرایش، این ظاهر ابروهای به روز را امتحان کنید. در ادامه یک آموزش مرحله به مرحله به شما توضیح می‌دهیم تا با کمک آن این ظاهر ابرو را آزمایش کنید:

  • پاک کردن آرایش ابروها: با یک دستمال آرایش مناسب، ابروها را به طور کامل پاک کنید.
  • مشخص کردن شکل ابرو: با استفاده از خط چشم مدادی، نقاط شروع، قوس و انتهای ابروها را مشخص کنید.
  • پر کردن ابروها: با مداد ابرو، ابروها را با خطوط ظریف شبیه مو پر کنید. انتهای ابرو را تیره‌تر و قسمت میانی را روشن‌تر کنید. برای افرادی که ابروهای یکدست دارند، ریمل ابرو جایگزین مناسبی برای مداد ابرو است.
  • فیکس کردن ابروها: برای ماندگاری بیشتر، از ژل ابرو کمک بگیرید. برای ایجاد ظاهری طبیعی، خطوط تیز را با برس مخلوط کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی همه چیز درباره‌ی تکنیک آمبره ابرو پرداختیم. در آخر لازم است بگوییم انتخاب یک تکنسین واجد شرایط و باتجربه برای انجام آمبره ابرو بسیار مهم است. به دنبال تکنسینی باشید که دارای مجوز باشد و نمونه کار قوی از ابروهای پودر آمبره داشته باشد. قبل از انجام عمل، حتما با تاتوکار خود مشورت کنید تا در مورد انتظارات خود و اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، مطمئن شوید.

ابروهای پودر آمبره می‌تواند راهی عالی برای ایجاد ابروهایی طبیعی و زیبا باشد. از مراقبت‌های بعد از ابروهای پودر آمبره به‌دقت پیروی کنید تا نتایج ماندگارتری داشته باشید. در آخر فراموش نکنید که ابروهای آمبره دائمی نیستند و به‌مرورزمان محو می‌شوند و ممکن است به ترمیم نیاز داشته باشند.

منبع: hdbrows, lorealparisusa, browandbeautybar

نوشته همه چیز درباره‌ی آمبره‌ی ابرو و تفاوت آن با میکروبلیدینگ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *