همه چیز به امروز موکول شد

|


۱۴۰۳/۰۴/۱۵ ۱۱:۵۵:۳۵

|

|





حکم یوفا درباره مریح دمیرال هافبک تیم ملی ترکیه امروز اعلام خواهد شد.





|


۱۴۰۳/۰۴/۱۵ ۱۱:۵۵:۳۵

ترکیه گزارش رسانه‌های آلمان مبنی بر محرومیت مریح دمیرال، هافبک تیم ملی این کشور را به دلیل ژست جنجالی در جریان بازی این تیم مقابل اتریش در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا (یورو 2024) تکذیب کرد.

به گزارش ورزش سه، دیروز، نشریه آلمانی بیلد گزارش داده بود اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تصمیم گرفته دمیرال، مدافع تیم ترکیه را در دیدار روز شنبه مقابل همتای هلندی خود در مرحله یک چهارم نهایی، علاوه بر بازی دیگری که ممکن است در نیمه نهایی این رقابت‌ها برگزار شود، محروم کند. اما فدراسیون فوتبال ترکیه این گزارش را تکذیب کرد. یوفا به نوبه خود پس از اینکه روز گذشته چهارشنبه اعلام کرد در حال بررسی «رفتار نامناسب» احتمالی دمیرال است، در این مورد اظهار نظر نکرده و تصمیم نهایی را صادر نکرده است.

دمیرال پس از گل دوم خود در جریان پیروزی 2-1 ترکیه مقابل اتریش در مرحله یک هشتم نهایی سه‌شنبه گذشته، شکل سر گرگ را با انگشتان خود نشان داد. این حرکت به جنبش راست افراطی معروف به «اولکوکو» نسبت داده می‌شود که به متحدان سیاسی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مرتبط است.

منابع ریاست جمهوری به خبرگزاری آلمان (dpa) گفته‌اند که اردوغان قرار است در دیدار کشورش مقابل هلند در پایتخت آلمان شرکت کند. در حالی که رسانه‌های محلی گزارش دادند که این اقدام تلاشی برای نشان دادن همبستگی شخصی او با تیم ملی ترکیه است.

نانسی ویزر، وزیر کشور آلمان، رفتار این بازیکن را به شدت محکوم کرد، در حالی که ترکیه روز گذشته در اعتراض به واکنش‌های تند به این اتفاق، سفیر آلمان را احضار کرد.

در عین حال دمیرال پس از بازی اتریش گفت که فقط می‌خواهد به ترک بودنش افتخار کند و تاکید کرد که هیچ پیام پنهانی پشت این حرکت نبوده است.

 



منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

همه مطالباتی که کارگران از دولت مسعود پزشکیان دارند

به گزارش تجارت‌نیوز، حسین حبیبی، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *