همه‌چیز برای خرید بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون سولاریوم

گرم‌تر شدن هوا و فرا رسیدن فصل تابستان برای بسیاری از افراد به معنای لذت بردن از زیبایی فوق‌العاده‌ای است که برنزه کردن پوست بدن و صورت برایشان به ارمغان می‌آورد. اگر شما هم به تیره‌تر کردن پوست خود با آفتاب گرفتن یا تخت‌های سولاریوم علاقه‌مند باشید، حتما می‌دانید که استفاده از بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون سولاریوم تا چه اندازه روی نتیجه‌ی دلخواه شما تاثیر می‌گذارد.

کسانی که روی میزان برنزه شدن پوست خود حساسیت بسیار زیادی دارند،‌ به خوبی متوجه هستند که حتی جزئیات کوچکی چون محصول برنزه‌کننده‌ای که استفاده می‌کنند هم روی نتیجه‌ی نهایی تاثیرگذار است. به همین دلیل، در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم به سراغ معرفی بهترین روغن سولاریوم و لوسیون برنزه‌کننده‌ی ایرانی و خارجی برویم. با ما همراه باشید.

بهترین روش برای برنزه شدن چیست؟

هر یک از روش‌های برنزه کردن پوست بدن و صورت فواید مخصوص خودشان را دارند که باید پیش از تصمیم‌گیری درباره‌ی شیوه‌ی مورد نظرتان درباره‌ی آن‌ها اطلاعات کسب کنید. البته پیش از هر چیزی بهتر است فراموش نکنید که زیاده‌روی در آفتاب گرفتن یا استفاده از تخت‌های سولاریوم می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست، کاهش سطح ویتامین D بدن، آسیب دیدن چشم‌ها، ایجاد چین‌وچروک و پیری پوست شود.

  • برنزه کردن پوست بدن با تخت سولاریوم: هنگام استفاده از تخت‌های سولاریوم اشعه‌های فرابنفش به صورت ثابت و یکنواخت روی پوست تابیده می‌شوند؛‌ در نتیجه پوست شما در مدت زمان کوتاه‌تری به صورت یکسان برنزه می‌شود. دسترسی به این روش بسیار راحت‌تر است و شما می‌توانید با توجه به برنامه‌ی شخصی خودتان هر زمان که خواستید پوستتان را تیره کنید.
  • برنزه کردن پوست بدن با آفتاب: برنزه کردن بدن با نور خورشید پوست شما را به صورت طبیعی‌تری تیره می‌کند؛ اما میزان تاثیرگذاری آن به عواملی چون ابری بودن هوا و مدت زمان قرار گرفتن آفتاب در آسمان وابسته است. این روش نسبت به سولاریوم مقرون به صرفه‌تر است اما برای نتیجه گرفتن از آن به مدت زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. به طور کلی اگر از قرار گرفتن در زیر نور خورشید برای مدت طولانی پرهیز کنید و به همه‌ی بخش‌های پوست خود ضد آفتاب بزنید، برنزه کردن بدن با آفتاب روش ایمن‌تر و بهتری به شمار می‌آید.
  • مهم‌ترین خطرات و عوارض سولاریوم برای بدن چیست؟

چرا باید از بهترین روغن‌ برنزه‌کننده استفاده کنیم؟

افراد زیادی می‌گویند که استفاده از بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون‌های سولاریوم روی میزان و کیفیت تیره شدن پوستشان تاثیر گذاشته است؛ اما این ادعاها دقیقا چه دلیلی دارند و چرا شما باید در هنگام آفتاب گرفتن یا سولار کردن به سراغ مصرف این محصولات بروید؟‌ در این بخش به این سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

  • افزایش سرعت برنزه‌ شدن پوست: سرعت جذب اشعه‌ی فرابنفش با استفاده از بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون‌های سولاریوم به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.
  • جلوگیری از سوختگی پوست: برخی از لوسیون‌های برنزه‌کننده‌‌ی بدن و صورت از لکه شدن پوست، سوختگی و پوست انداختن آن جلوگیری می‌کنند. این محصولات سرعت فرآیند برنزه شدن پوست را افزایش می‌دهند و در نتیجه‌ی آن شما مدت زمان کمتری در معرض اشعه‌ی فرابنفش قرار خواهید گرفت. بنابراین احتمال سوختگی پوستتان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • رطوبت‌رسانی به پوست: در بیشتر مواقع، برنزه کردن و قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش باعث خشک شدن پوست شما می‌شود. لوسیون‌های برنزه‌کننده با داشتن ترکیبات آبرسان و مرطوب‌کننده می‌توانند از این موضوع جلوگیری کنند و پوستی درخشان و سالم را برایتان به ارمغان بیاورند.
  • احساس راحتی و خنکی: تخت‌های سولاریوم و آفتاب برخی اوقات می‌توانند باعث اذیت شدن پوست بدن و احساس گرمای شدید شوند. استفاده از بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون سولاریوم می‌تواند احساس خنکی و تازگی غیرقابل وصفی را به شما هدیه بدهد.
  • داشتن پوست سالم‌تر: ترکیبات موجود در برخی از لوسیون‌های برنزه‌کننده می‌توانند باعث شوند تا پوست شما سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.
  • ۱۰ نکته‌ی مهم برای اینکه ایمن‌تر زیر نور خورشید برنزه شوید

انواع برنز‌ه‌کننده‌ی پوست بدن

به طور کلی دو نوع برنزکننده‌ی پوست بدن وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در قابل لوسیون، اسپری، کرم یا روغن تهیه کنید:

  • برنزه‌کننده‌ی طبیعی: محصولاتی که با نام برنزه‌کننده طبیعی شناخته می‌شوند معمولا فاقد ترکیبات شیمیایی هستند و برای ساخت آن‌ها از ترکیباتی چون پوست گردو، حنا، ریبوفلاوین، کارامل و عصاره‌ی هویج استفاده می‌کنند. این نوع برنزه‌کننده‌ها با افزایش گردش اکسیژن در لایه‌ی بیرونی پوستتان، رنگ بدن و صورت شما را به صورت طبیعی و فوری تیره می‌کنند. برنزه‌کننده‌های طبیعی تا ۴ روز ماندگاری دارند و باید به طور مکرر تمدید شوند.
  • برنزه‌کننده‌ی DHA: برنز‌ه‌کننده‌های DHA حاوی ماده‌ای به نام دی هیدروکسی استون هستند که اغلب از نیشکر یا چغندر قند گرفته می‌شود. این ماده در تعامل با اسیدهای آمینه‌ی موجود در پوست، یک رنگ قهوه‌ای طلایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما باید بدانید که این برنزه‌کننده‌ها تنها روی سلول‌های مرده‌ی پوست تاثیر می‌گذارند و به هیچ وجه باعث تولید رنگدانه‌های جدید نمی‌شوند. برنز‌ه‌کننده‌های DHA تنها برای ۷ الی ۱۰ روز ماندگاری دارند و پس از آن تاثیر خود را از دست می‌دهند.
  • ۱۰ اشتباه رایج که عوارض آفتاب سوختگی را تشدید می‌کنند

نکات مهم خرید روغن برنزه‌کننده

در هنگام خرید بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون سولاریوم باید به نکات زیر توجه کنید تا محصولی که تهیه می‌کنید دقیقا مناسب شما باشد.

  • پیشنهاد می‌کنیم به دنبال خرید محصولات برنزه‌کننده‌ای باشید که حاوی ماده‌ی تیروزین هستند؛ این ماده به افزایش تولید ملانین در پوست کمک می‌کند.
  • به سراغ خرید برنزه‌کننده‌هایی بروید که دارای SPF هستند تا بتوانید همزمان با تیره‌تر کردن پوستتان تا جای ممکن از آن محافظت هم بکنید.
  • بهتر است پیش از خرید و استفاده از برنزه‌کننده‌ها پوستتان حداقل یک درجه تیره‌تر شده باشد.
  • پیش از خرید برنزه‌کننده پوست خود و ویژگی‌های آن را به خوبی بشناسید. اگر پوست خیلی روشنی دارید به سراغ خرید برنزه‌کننده‌های خیلی تیره نروید.
  • بهترین روغن برای سولاریوم و آفتاب گرفتن حاوی عصاره‌های طبیعی است.
  • اگر می‌خواهید پوستتان برای یک زمان طولانی تیره باشد به مدت ماندگاری برنزه‌کننده‌ای که می‌خواهید خریداری کنید توجه داشته باشید.
  • مهمترین تفاوت بین ضد آفتاب SPF30 و SPF50 در چیست؟

معرفی بهترین روغن‌های برنز‌ه‌کننده‌ی خارجی و ایرانی

اگر با وجود دانستن نکات مهم خرید بهترین روغن برنزه‌کننده‌ی پوست همچنان نمی‌دانید چه برنزه‌کننده‌هایی مناسب شما هستند می‌توانید محصولات زیر را در نظر داشته باشید و برای خودتان تهیه کنید.

روغن برنزه‌کننده و ویتامینه سی گل حاوی رنگدانه‌های طلایی SPF4

روغن برنزه‌کننده سی‌ گل یکی از بهترین برنزه‌کننده‌های ایرانی موجود در بازار است که با داشتن عصاره‌ی هویج و ویتامین E بدون ایجاد رد چربی پوست شما را در مدت زمان بسیار کوتاهی تیره می‌کند. همانطور که گفتیم برنزه‌کننده‌ای که انتخاب می‌کنید باید قابلیت محافظت از پوست در برابر آفتاب را هم داشته باشد؛ خوشبختانه این محصول با داشتن SPF4 می‌تواند از آسیب دیدن پوستتان و ایجاد چین‌وچروک جلوگیری کند. رنگدانه‌های طلایی درون روغن برنزه‌کننده سی گل، آن را برای کسانیکه می‌خواهند پوست شکلاتی و همزمان درخشانی داشته باشند مناسب کرده است.

بهترین روغن برنزه‌کننده نیوآ مدل Koruma Bronzlik Yeksek

روغن آفتاب نیوآ می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای کسانی باشد که می‌خواهند محصول برنزه‌کننده‌ی خود را از یک برند خارجی قابل اعتماد و ثابت شده تهیه کنند. این روغن حاوی عصاره‌ی هویج و ویتامین E است و به همین دلیل می‌تواند علاوه بر طبیعی برنزه‌ کردن پوستتان،‌ آن را نرم و لطیف کند. این محصول در برابر آب مقاوم است و با داشتن SPF6 از شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند.

روغن برنزه‌کننده‌ی گارنیه مدل Bronzlastirici Yag

روغن برنزه‌کننده‌ی برند فرانسوی گارنیه یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات برنز‌کننده‌ی پوست بدن و صورت است. عدم ایجاد احساس چسبندگی و فاقد عطر بودن این روغن باعث شده تا همه‌ی افراد، حتی کسانیکه پوست حساسی دارند، بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. این محصول با داشتن قدرت محافظت در برابر آفتاب، ویتامین E و روغن نارگیل پوست شما را پس از آفتاب گرفتن یا سولار کردن نرم و درخشان می‌کند.

روغن آفتاب رومنزو مدل عصاره‌ی قهوه SPF 4

روغن آفتاب برند ایرانی رومنزو به راحتی می‌تواند بهترین روغن برنزه‌کننده‌ی ایرانی موجود در بازار به شمار بیاید. این محصول دارای عصاره‌ی آلوئه‌ورا، روغن بادام، عصاره‌ی قهوه، شی‌باتر، ویتامین E و روغن آفتاب‌گردان است و این یعنی علاوه بر برنزه کردن پوستتان باعث نرم و مرطوب شدن آن هم می‌شود. اگر پوستتان پیش از این به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب آسیب دیده است، با خرید این روغن که SPF4 هم دارد، از اثرات منفی نور خورشید جلوگیری خواهید کرد.

بهترین روغن برنزه‌کننده برند باباریا مدل aceite

برند باباریا یکی از بهترین برندهای تولیدکننده‌ی محصولات مخصوص برنزه کردن پوست است و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر از بودجه‌ی بالایی برخوردار هستید حتما به سراغ آن بروید. این روغن برنزه‌کننده با داشتن SPF2 از پوست شما در برابر پرتوهای مضر خورشید حفاظت می‌کند و به طور همزمان باعث تیره‌تر شدن تناژ پوستی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود. روغن برنزه‌کننده‌ی باباریا دارای روغن نارگیل و عصاره‌ی آلوئه‌ورا نیز هست و این یعنی می‌تواند باعث شود تا پوستتان بدون خشک و پوسته پوسته شدن به طور یکدست برنزه شود.

روغن آفتاب آردن سان مدل GOLDEN BRONZE

این روغن آفتاب یکی از محصولات بسیار باکیفیت برند ایرانی آردن سان به شمار می‌آید که تا به حال بارها و بارها خودش را ثابت کرده است. روغن برنزه‌کننده‌ی آردن سان با داشتن عصاره‌ی هویج و قهوه پوست شما را خیلی راحت‌تر و در مدت زمان کوتاه‌تری تیره می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این محصول با داشتن ویتامین E، روغن جوجوبا، عصاره‌ی آلوئه‌ورا و روغن آفتاب‌گردان پوستتان را خنک، درخشان و نرم می‌کند و آن را تسکین می‌دهد. با این وجود بهتر است این روغن را برای پوست صورت خود استفاده نکنید.

معرفی بهترین لوسیون‌های برنزه‌کننده‌ی ایرانی و خارجی

اگر از بافت چرب روغن‌های‌ برنزه‌کننده خوشتان نمی‌آید و می‌خواهید محصولی را استفاده کنید که ساختار کرمی و نرمی دارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید لوسیون‌های برنزه‌کننده‌ی زیر بروید.

کرم برنزه‌کننده اولاین مدل AMAZING OILS

کرم برنزه‌کننده‌ی ۳ در ۱ اولاین برای کسانیکه می‌خواهند بیشترین بهره را از یک محصول برنز‌ه‌کننده‌ی پوست ببرند فوق‌العاده‌ است. این کرم حاوی بتا کاروتن،‌ روغن ماکادمیا و روغن عصاره‌ی کاکا‌ئو است؛ به همین دلیل به راحتی و خیلی سریع جذب پوست می‌شود و به تیره‌تر شدن رنگ آن در هنگام سولار و آفتاب گرفتن کمک می‌کند. ترکیبات دیگری چون ویتامین‌های A ،E ،F و روغن آرگان از ایجاد چین‌وچروک و آفتاب سوختگی پوست جلوگیری خواهد کرد. اگر به دنبال بهترین کرم برنزه‌کننده‌ی بازار می‌گردید، در خرید این محصول تامل نکنید.

کرم برنزه‌کننده فلورسان مدل solar life

لوسیون برنزه‌کننده‌ی برند فلورسان روسیه، هم برای کسانیکه آفتاب می‌گیرند و هم برای افرادی که از تخت سولاریوم استفاده می‌کنند مناسب است. این کرم با داشتن عصاره‌ی کاکائو، عصاره‌ی قهوه و روغن نارگیل و عصاره‌ی چای سبز خیلی سریع رنگ پوستتان را شکلاتی و درخشان می‌کند. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال لوسیونی می‌گردید که ماندگاری بالایی داشته باشد و پوست شما را نرم‌ کند به سراغ خرید این لوسیون برنزه‌کننده‌ی برند فلورسان بروید.

چرا برنزه‌کننده‌های پوست بدن SPF پایینی دارند؟

احتمالا شما هم در هنگام خرید یک برنزه‌کننده یا خواندن اطلاعات آن متوجه شده‌اید که این محصولات در مقایسه با ضد آفتاب‌ها SPF بسیار پایینی دارند. درباره‌ی این موضوع باید بگوییم که تمرکز اصلی لوسیون‌ها و روغن‌های برنزه‌کننده روی تیره‌تر کردن رنگ پوست بدن و صورت شما با کمک به افزایش تولید رنگدانه است. این محصولات به منظور تسریع بخشیدن فرآیند برنزه شدن پوست طراحی شده‌اند؛ در نتیجه از مقدار SPF بسیار کمتری برخوردار هستند تا به اشعه‌های خورشید اجازه‌ بدهند که به راحتی در پوست نفوذ کنند. اگر برنزه‌کننده‌ها خاصیت محافظتی بیشتری در برابر نور آفتاب داشته باشند، تاثیر خود را کاملا از دست می‌دهند.

نحوه‌ی استفاده از روغن و لوسیون‌های برنزه‌کننده

حال که با بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون‌های سولاریوم ایرانی و خارجی آشنا شدید، باید بدانید که طریقه‌ی مصرف از این محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر آن را گام به گام انجام ندهید ممکن است به نتیجه‌ی دلخواه خود دست پیدا نکنید.

  1. پیش از هر کاری و قبل از استفاده از لوسیون‌ها و روغن‌های برنزه‌کننده پوست خود را لایه‌برداری کنید و با حمام رفتن مطمئن شوید که هیچ نوع کرم و روغن دیگری روی پوستتان نیست.
  2. یک براش یا دستکش مناسب را برای پخش کردن محصول برنزه‌کننده روی پوستتان انتخاب کنید.
  3. لوسیون یا روغن را به آرامی و کم کم در همه‌ی نواحی پوست خود، حتی بخش‌هایی که تیره‌تر هستند، پخش کنید و مالش دهید.
  4. محصول را با حرکات دایره‌ای و به صورت یکنواخت روی پوست مالش دهید تا از رگه رگه شدن پوست جلوگیری شود.
  5. به بخش‌هایی چون آرنج، زانو و مچ پا بیشتر توجه داشته باشید؛‌ چرا که این نواحی برنزه‌کننده‌ها را بیشتر به خودشان جذب می‌کنند و به همین دلیل ممکن است تیره‌تر از قسمت‌های دیگر پوست شوند.
  6. اگر می‌خواهید برای صورتتان هم از این محصولات استفاده کنید، برای پخش کردن آن روی گردن، خط رویش مو و خط فک دقت بیشتری به خرج دهید تا تضاد رنگی شدیدی به وجود نیاید.
  7. اگر از دستکش استفاده نکرده‌اید، پس از استفاده از لوسیون یا روغن برنزه‌کننده، دست‌های خود را به طور کامل بشویید تا کف دستتان لک نشود.
  8. تا ۴ الی ۶ ساعت از شنا کردن، دوش گرفتن و انجام فعالیت‌های تعرق‌زا خودداری کنید.
  9. در صورت نیاز هر ۲ الی ۴ ساعت برنزه‌کننده‌ی خود را تمدید کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد استفاده از بهترین روغن برنزه‌کننده‌ و لوسیون‌های سولاریوم می‌تواند به شما کمک کند تا رنگ پوستتان را در مدت زمان کوتاه‌تری به طور یکنواخت‌ تیره کنید. انتخاب یک محصول مناسب و باکیفیت مهم‌ترین موضوعی است که برای نتیجه گرفتن از برنزه‌کننده‌ها باید به آن توجه کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم به دقت درباره‌ی هر روغن یا لوسیونی که می‌خواهید بخرید اطلاعات کسب کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین تناژ پوستی را به خودتان هدیه بدهید.

منابع: JUSTMYLOOK, ArtesianTan

نوشته همه‌چیز برای خرید بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون سولاریوم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید قایق بادی برای عاشقان ورزش‌های آبی • دیجی‌کالا مگ

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که در فصل تابستان در رودخانه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *