هفت راه برای جلوگیری از زوال عقل در میانسالی

کارشناسان می‌گویند تنها با ایجاد هفت تغییر در سبک زندگی در میانسالی می‌توان تا ۴۰ درصد از ابتلا به موارد زوال عقل به طور کلی پیشگیری کرد.

طبق نتیجه یک پژوهش تازه بر روی مغز در دوره میانسالی زمانی که صحبت از زوال عقل به میان می‌آید میانسالی دوره‌ای کلیدی و تعیین کننده است. محققان کالج دانشگاهی کورک در ایرلند در بررسی خود به این نتیجه رسیده اند که پیش از این در تحقیقات صورت گرفته این دوره زندگی و تاثیر مهم آن در پیش بینی اینده سلامت شناختی مان چندان مورد توجه قرار نگرفته بود. "سباستین آلارد" نویسنده ارشد مقاله مرتبط با این پژوهش می‌گوید درباره این که چرا این دوره بسیار مهم است صرفا می‌توان حدس و گمانه زنی انجام داد. با این وجود، "ناجی تبت" مدیر دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس می‌گوید: "تحقیقات نشان داده که برخی از عوامل خطر قابل اصلاح به ویژه در میانسالی وجود دارد که بر پیشرفت بعدی زوال عقل تاثیر می‌گذارد".

به گزارش دیلی تلگراف، با ایجاد تغییرات لازم در سبک زندگی تا ۴۰ درصد از ابتلا به موارد زوال عقل به طور کلی پیشگیری کرد. در ادامه به هفت بهترین تاکتیک برای مقابله با آغاز زوال عقل اشاره خواهیم کرد:


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سوال غافلگیرکننده رامبد جوان از عادل فردوسی‌پور: چرا زن و بچه نداری؟ (فیلم)

تشویق و اصرار رامبد جوان برای تشکیل خانواده دادن عادل فردوسی پور و فرار او …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *