هشدار قرمز دریایی برای فعالیت طوفان حاره ASNA

به گزارش خبرگزاری تسنیم در زاهدان، محسن حیدری از صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز دریایی توسط اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با توجه به پیش‌بینی فعالیت طوفان حاره ASNA  خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از صبح فردا تا عصر یک شنبه 10 تا 11 شهریور برای شمال شرق دریای عرب و دریای عمان رخداد رگبار شدید و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طوفان حاره ASNA عصر امروز در موقعیت 23.5 درجه شمالی و 67 درجه شرقی و در فاصله 650 کیلومتری سواحل چابهار قرار گرفت. براساس مدل‌های فعلی مسیر حرکت آن به سمت غرب و شمال غرب و دریای عمان است و سپس یکشنبه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد. در مسیر حرکت طوفان رگبار شدید و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید تا حدود 90 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

حیدری تاکید کرد: دریای عمان طی روزهای شنبه و یکشنبه متلاطم و طوفانی خواهد بود. برای روز شنبه و یکشنبه برای برخی از مناطق ساحلی نوار جنوب شرقی استان شرایط برای رگبار و رعدوبرق و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری در دریایی عرب و دریای عمان خودداری شود و انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن توصیه می‌شود و پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان انجام شود. تغییرات احتمالی در هشدارهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بی خیالی مسئولان در گرد و غبار سیستان/ از کمربند سبز چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، مسئولان در شرایطی برای ایجاد کمربند سبز در منطقه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد