هشدار درباره هک زنجیره‌ای پلتفرم‌های دیفای؛ سایت‌ کدام پروژه‌ها در خطر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های جدید منتشرشده، هکرها وبسایت‌های پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز کامپاند فایننس و سلر (Celer) را هدف قرار داده‌اند. این نقض‌های امنیتی جامعه دیفای را نگران کرده و زنگ خطر را برای ریسک‌های احتمالی سایر پلتفرم‌های دیفای اصلی به صدا در آورده است.
کامپاند لبز، تیم پشتیبان کامپاند فایننس، اخیرا اعلام کرد که وبسایت آن در معرض خطر قرار گرفته است. این تیم از کاربران خواست تا اطلاع ثانوی از وبسایت آن دیدن نکرده و روی هیچ لینکی کلیک نکنند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


چند ساعت پس از آن، تیم سلر نتورک نیز هشدار مشابهی را صادر کرد و به کاربران خود هشدار داد که از مراجعه به وبسایت رسمی و وبسایت پل آن خودداری کنند. این تیم در ادامه اظهار داشت که آنها در حال بررسی یک حمله احتمالی دامنه DNS هستند که به نظر می‌رسد همزمان چندین پروژه را مورد حمله قرار داده است. علی‌رغم این هشدار، شبکه سلر اطمینان داد که سیستم‌ و وجوه کاربران آن امن هستند.
چند کارشناس امنیت بلاکچین نیز با بررسی وضعیت، احتمال می‌دهند که این نقض‌ها ممکن است به آسیب‌پذیری‌های سیستم میزبانی وب اسکوئر اسپیس (Squarespace) مرتبط باشند. به گفته آنها، حدود ۶۵ پلتفرم‌ دیفای دیگر متصل به اسکوئر اسپیس هم ممکن است در معرض خطر باشند. در این لیست، نام‌ پروژه‌های بزرگی مانند پندل و دی وای دی ایکس (dYdX) نیز به چشم می‌خورد. از این رو، محققان از جامعه کریپتو خواسته‌اند که فعلا از این وبسایت‌ها دیدن نکنند و تعاملی با آنها نداشته باشند.


منبع

بی‌این کریپتو




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پیش‌بینی‌ هیجان‌انگیز تحلیلگران پس از سخنرانی ترامپ؛ بیت‌کوین تا کجا اوج می‌گیرد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، دونالد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد