هتل ترانسیلوانیا: نتفلیکس از اولین تصاویر اسپین‌آف هتل ترانسیلوانیا پرده‌برداری می‌کند

دنیای هتل ترانسیلوانیا منتظر داستانی جدید است. سال ۲۰۲۵ اسپین‌آف جدیدی به این مجموعه اضافه می‌شود. اسم این مجموعه جدید قرار است متل ترانسیلوانیا (Motel Transylvania) باشد و در جایی جدید داستانی جدید درباره دراکولا (Dracula) و ماویس را روایت کند.

هنوز اطلاعات زیادی درباره این مجموعه منتشر نشده. مثلا هنوز نمی‌دانیم صداپیشه‌های این انیمیشن چه کسانی خواهند بود. با این‌همه، اخیرا عکسی منتظر شده است که در آن دراکولا و ماویس را می‌بینید که به متلی نگاه می‌کنند. همین هم کافی بوده تا طرفداران این مجموعه انیمیشنی را به هیجان بیاورد. برای اطلاعات بیشتر باید کمی منتظر باشید. خوشبختانه به نظر می‌رسد که نتفلیکس به‌زودی سرنخ‌های بیشتری می‌دهد.

در توضیح یک‌خطی این قسمت می‌خوانید:

دراکولا و ماویس از برنامه‌هایشان در ترانسیلوانیا گذشته‌اند تا برای انسان‌ها و البته هیولا‌ها در دل بیابان‌های کالیفرنیا اقامتگاه بسازند. بنابراین متل ترانسیلوانیا رسما به روی مهمان‌ها باز می‌شود. 

شما هم دارید به این فکر می‌کنید که بیابان، تابش مستقیم خورشید و خون‌آشام! چه شود!

صداگذار شخصیت‌های اصلی متل ترانسیلوانیا چه کسانی هستند؟

اگر نسخه انگلیسی را دیده باشید احتمالا می‌دانید که صداپیشه دراکولا در سه قسمت اول، آدام سندلر (Adam Sandler) بوده است. البته او در قسمت چهارم مجموعه یعنی Transylvania 4: Transformania حضور نداشت. در این قسمت برایان هال (Brian Hull) صداگذاری نقش را به عهده گرفت. اما صداپیشه ماویس تغییر نکرد و در هر چهار فیلم سلنا گومز (Selena Gomez) بود. اما با توجه به همکاری‌های اخیر نتفلیکس و آدام سندلر، انتظار می‌رود که او دوباره برای این فرنچایز بازگردد. البته هنوز خبر رسمی‌ای درمورد بازیگران صدای فیلم منتشر نشده است. به‌علاوه، نمی‌دانیم که کدام شخصیت‌های فرعی قرار است در این قسمت ماویس و دراکولا را همراهی کنند.

متل ترانسیلوانیا دومین قسمت از این مجموعه است که به عنوان سریال تلویزیونی ساخته می‌شود. مجموعه قبلی با اسم Hotel Transylvania: The Series روی کانال دیزنی و بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ پخش شد. این مجموعه دو فصل داشت و درواقع پیش‌درآمد فیلم اصلی بود و به ماجراهای قبل از داستان فیلم اصلی می‌پرداخت. در این مجموعه سلنا گومز صداپیشه ماویس نبود و این نقش به بریان مک‌الوی (Bryn McAuley) رسید. دیوید برنی (David Berni) و ایوان شری (Ivan Sherry) هم نقش دراکولا را به عهده داشتند.

فیلم هتل ترانسیلوانیا: تبدیل‌شدگان سال ۲۰۲۲ اکران شد. این فیلم مثل روال معمول اول در سینماها پخش نشد. مستقیما روی سرویس استریم پرایم در دسترس قرار گرفت. البته گفته شده که این قسمت، آخرین فیلم از مجموعه هتل ترانسیلوانیا خواهد بود. اما احتمالا شما و همه هواداران همچنان به بازگشت قصه و شخصیت‌های محبوبتان امید دارید.

راهنمای هتل ترانسیلوانیا

در سال‌های اخیر ژانر وحشت کودکان با داستان‌هایی مثل ParaNorman  طرفداران زیادی پیدا کرده است. ترکیب وحشت با کمدی می‌تواند خیلی جذاب باشد، البته اگر خوب اجرا شود و هتل ترانسلوانیا دقیقا نمونه خوبی از ترکیب ژانر وحشت و کمدی است.

کارگردان این فیلم یکی از شناخته‌شده‌های این حوزه به نام گندی تارتاکوفسکی (Genndy Tartakovsky) است. او برای اجرای لحظات خنده‌دار زمان‌بندی خوبی داشته و صحنه‌های بزن و بکوب و لحظات بامزه زیادی را به وجود آورده است. بیشتر فیلم مسخره و هجو کردن کلیشه‌های ترسناک است. بنابراین زیاد نباید نگران وجه ترسناکش بود و بعید است حتی بچه‌های خردسال هم با دیدنش اذیت شوند یا کابوس ببینند.

.r1_iframe_embed {position: relative; overflow: hidden; width: 100%; height: auto; padding-top: 56.25%; } .r1_iframe_embed iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; border: 0; }

اصلا باشکوه‌تر از این هتل پیدا نمی‌کنید! فکر می‌کنید کارکنان هتل چه کسانی باشند؟ جادوگر، زامبی و سرهای کوچک‌شده دهان بزرگ! این‌ها هم برای بچه‌ها سرگرم‌کننده‌اند و هم برای بزرگ‌ترها. برای این فیلم از فناوری انیمیشن سه‌بعدی استفاده شده است. برای همین عمق تصاویر واقعی‌تر و بافت چیزهای مختلف طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. همین هم باعث می‌شود حال‌و‌هوای ترسناک مخلوط با کمدی جذاب‌تر باشد، مخصوصا برای بچه‌ها.

شخصیت دراکولا با صداپیشگی سندلر یکی از دلایل مهمی است که انیمیشن می‌تواند حس ترسناکش را حفظ کند. موسیقی‌های متن به سبک‌های مختلفی اجرا می‌شوند. سندلر مدت‌هاست آهنگ‌های خنده‌دار برای بچه‌‌ها می‌نویسد، آهنگ‌هایی که بچه‌ها را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند. البته که این‌ها درباره نسخه زبان اصلی است. برای نسخه فارسی باید ببینید کدام دوبله برایتان جذاب‌‌تر است.

بعضی از شخصیت‌های مکمل فیلم دوست‌داشتنی بودند و بعضی دیگرشان آزاردهنده، اما همه آن‌ها کار خودشان را خوب انجام می‌دادند. درکل خودتان هم می‌دانید که چقدر شخصیت‌های این فیلم‌ زیادند. اما این‌که سازندگان تلاش می‌کنند به هرکدام از آن‌ها جایی بدهند تا بتوانند خودشان را نشان دهند واقعا جالب است. این فیلم آن‌قدر جذاب و خنده‌دار است که به یکی از پای ثابت‌ها برای جشن خانوادگی هالووین در دیگر کشورها تبدیل شده است.

منبع: CBR


بهترین بازی‌های پلی استیشن وان


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

5 سال پشتیبانی نرم افزاری از آیفون 15، وعده جدید اپل!

5 سال پشتیبانی نرم افزاری از آیفون 15، وعده جدید اپل! منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *