نینتندو دو شکایت برای مقابله با دزدی محتوای خود ثبت کرده است

نینتندو نسبت به محصولات خود بسیار حساس است و اکنون دو شکایت علیه افرادی که به صورت غیرقانونی و به پایرسی از محتوای بازی‌های این شرکت کمک می‌کنند، ثبت کرده است.

این شکایات در دادگاه فدرال واشنگتن ارائه شده‌اند و هدف آن مبارزه با فروش، تبلیغ سخت‌افزارهای ماد شده و تشویق به استفاده غیرقانونی از بازی‌ها است. در اولین شکایت، نینتندو به گروهی به نام Modded Hardware و مدیر آن، رایان دیلی، حمله کرده است. طبق ادعای این شرکت، گروه مورد نظر انواع مختلفی از سخت‌افزارهای ماد شده را به فروش می‌رساند که به کاربران امکان اجرای نسخه‌های غیررسمی بازی‌ روی سوییچ را می‌دهد. 

نینتندو ادعا کرده که از دیلی خواسته بود تا فروش این سخت‌افزارها را متوقف کند، اما او به این درخواست عمل نکرده است. شکایت دوم علیه جیمز ویلیامز ثبت شده است. در این شکایت، نینتندو ادعا کرده که ویلیامز از پارسی بازی‌ها حمایت می‌کند و نیروی محرکه پشت چندین فروشگاه دزد است. ویلیامز به طور علنی اعلام کرده که او یک دزد است و نمی‌خواهد برای بازی‌های نینتندو پولی بپردازد.

این فرد همچنین به کاربران کمک کرده تا به راحتی و به صورت غیرقانونی به بازی‌ها دسترسی پیدا کنند و این موضوع از طریق ساب‌ردیت SwitchPirates بیشتر پخش شده است. باید اشاره کنیم که جیمز ویلیامز یکی از مدیران این ساب‌ردیت محسوب می‌شود. در این شکایات، نینتندو به صورت مستقیم به خسارات اشاره نکرده است، اما با توجه به سابقه قضایی، غرامت درخواستی آن‌ها ممکن است به میلیون‌ها دلار برسد. 

به تازگی، نینتندو توانست شبیه‌ساز محبوب YuZu را پس از بردن آن به دادگاه متوقف کند. توسعه‌دهنده YuZu نیز توافق کرد که ۲.۴ میلیون دلار به عنوان غرامت به این شرکت ژاپنی بپردازد. این شکایات نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم نینتندو برای مقابله با دزدی محتوای خود و حفظ حقوق مالکیت معنوی شرکت است.


منبع: https://vigiato.net/p/480535

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

این ۱۰ بازی اندروید از آلزایمر سالمندان جلوگیری میکنند!

بازی‌های موبایلی به دلیل در دسترس‌تر بودنش برای تمام سنین دوست داشتنی و جذاب‌اند و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *