نیسان GT-R در برابر تویوتا استارلت با پیشرانه ارتقایافته میتسوبیشی EVO 6

آیا خودروی ارتقایافته و تیون شده قدیمی میتسوبیشی به مدل اسپرت امروزی نیسان GT-R می‌رسد؟

خودروی نخست این رقابت، یک دستگاه تویوتا استارلت GT قدیمی است که باوجود رنگ‌آمیزی تماما سیاه‌رنگ، انگار پنل‌هایش با چسب مقوا به یکدیگر متصل شده‌اند. هر چند اجزای بدنه آن به‌اندازه کرانه دریای سرخ با هم فاصله دارند اما پیشرانه آن از دنیای دیگری آمده است. این هاچبک کوچک که حاصل کار دو گروه «WMD EVO» و «فیوچر موتوراسپرت» به شمار می‌رود، توسط مجموعه «هایس دینوتک» به یک پیشرانه ۲.۳ لیتری «۴G63» میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۶ مجهز شده است.

سازنده می‌گوید که جعبه‌دنده آن استاندارد است اما موتور ۴ سیلندر به تروبوشارژرهای «هولست سوپر HX40» مجهز شده است که قدرت نهایی آن را به ۷۵۰ اسب بخار می‌رساند. هوا از طریق جلوپنجره ۳۰ ساله این خودرو عبور می‌کند و با تبدیل شدن به نیروی موتور، از طریق تایرهای «NS-2R» به زمین منتقل می‌شود. در نقطه مقابل، نیسان GT-R R35 رقیب از تایرهای میشلین پایلوت اسپرت ۴S بهره‌مند شده است که وظیفه حرکت دادن بدنه ۱,۷۴۰ کیلوگرمی آن را دارد. درحالی‌که وزن هاچبک به‌اصطلاح تویوتا از ۱,۲۰۰ کیلوگرم فراتر نمی‌رود. بنابراین نیسان با وجود امکانات، نسبت قدرت به وزن کمتری دارد.

پیشرانه GT-R حاضر در این رقابت را یک واحد ۳.۸ لیتری تشکیل می‌دهد که با بسته ارتقاموتوری «نایت ریسر KR استیج ۴.۲۵» بهبود یافته است و حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این کوپه اسپرت به‌لطف استفاده از منحرف‌کننده گاز اگزوز، انژکتور ۱,۰۵۰ سی‌سی، لوله ورودی هوا از آلومینیوم، کالیبراسیون نرم‌افزاری تازه و جعبه‌دنده دو کلاچه به این قدرت رسیده است.

اگزوزهای R35 از جنس تیتانیوم تهیه شده‌اند و اینترکولر آن هم بزرگ‌تر از قبل شده است تا این خودرو حتی از GT-R نیسمو با ۵۹۱ اسب بخار قدرت هم نیرومندتر شود. این خودرو در رقابت ۴۰۰ متر توانست رکورد ۱۰.۸۹ ثانیه را با سرعت نهایی ۲۰۸.۲۸ کیلومتر بر ساعت ثبت کند. در مقام مقایسه، تویوتا استارلت با زمان ۱۱.۱۰ ثانیه به سرعت نهایی ۲۱۴.۳۴ کیلومتر رسید و دوم شد.

دور دوم درگ به‌صورت متحرک انجام شد اما نتیجه تغییری نکرد و گودزیلای ژاپنی بار دیگر پیروز شد. استارلت تنها در یک حالت خاص و آن هم برای سریدن از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری را از خود به نمایش گذاشت؛ یعنی مسافت ۲۹۸.۰۹ متر را در عرض ۶.۸۶ ثانیه گذراند درحالی‌که GT-R R35 برای گذراندن ۲۶۰.۲۵ متر به ۶.۱۰ ثانیه نیاز داشت. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تیونینگ خودروهای قدیمی برای این مسابقات کارآمد است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازگشت به زندگی شورلت کروز غرق‌شده در باتلاق را ببینید!

این شورلت کروز مدت زیادی در یک باتلاق گِلی گیر افتاده بوده و حالا قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد