نگرانی‌ کاربران از افزایش آسیب‌پذیری‌های حوزه کریپتو با محوریت صرافی‌های متمرکز!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش شرکت امنیت سایبری سایورس (Cyvers)، حجم کل دارایی‌های دیجیتال سرقت شده از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون به ۱.۴ میلیارد دلار رسیده است. صرافی‌های متمرکز، نقطه کانونی از دست رفتن این وجوه بوده‌اند.

بر اساس داده‌های موجود، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، مجموع دارایی‌های دزدیده شده از ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفت که افزایشی ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ داشته است. این رشد، ناشی از افزایش ۹۰۰ درصدی از دست رفتن دارایی‌ها در صرافی‌های متمرکز بوده است.

دو مورد از مهم‌ترین حوادث در این بخش، مربوط به صرافی‌ ژاپنی دی‌ام‌ام (DMM) و صرافی ترکیه‌ای بی‌تی‌سی‌ترک (BtcTurk) بود که به ترتیب ۳۰۰ میلیون و ۵۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را از دست دادند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


طبق گزارش سایورس، نقض کنترل دسترسی (اغلب به شکل حملات فیشینگ) بیشترین عامل از دست رفتن دارایی کاربران بوده است. این عامل، در سه‌ ماهه دوم سال منجر به ضرر ۴۹۰ میلیون دلاری شده است. در همین حال، ضرر ناشی از آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند در مدت مشابه تنها ۷۰ میلیون دلار گزارش شده است.

اگرچه اقدامات سریع پروتکل‌های دیفای (DeFi) جهت مسدود کردن قراردادهای هوشمند دارای ریسک‌های امنیتی، موجب ایجاد ضرر کمتر در این بخش شده، با این حال، سایورس هشدار می‌دهد که خطر همچنان برقرار است؛ زیرا هکرها در طول زمان، آسیب‌پذیری‌های جدیدی را در قراردادهای پیچیده کشف می‌کنند.

سایورس در این گزارش همچنین با اشاره به سوءاستفاده ۱.۴۴ میلیون دلاری از اکس‌بریج (XBridge) در ماه آوریل، عنوان کرد که پل‌های میان‌بلاکچینی نیز در حال تبدیل شدن به یکی از نقاط ضعف حوزه کریپتو هستند.

اما نکات امیدوارکننده‌ای نیز در این گزارش وجود دارد. طبق داده‌ها، میزان وجوه بازیابی شده در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۲ درصد افزایش یافته است.


منبع

کوین تلگراف




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سرقت ۴ میلیون دلار اتریوم از کیف پول یک سرمایه‌گذار توسط سارقان مسلح!

زمان مطالعه: 2 دقیقه یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال مستقر در لندن، تقریباً تمام سرمایه‌ کریپتویی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *