نگرانی بایدن از افزایش قیمت بنزین

به گزارش ایسنا، نیویورک‌تایمز گزارش داد واشنگتن به دلیل نگرانی از احتمال افزایش قیمت بنزین، نمی‌خواهد نفت‌کشی‌هایی را که گفته می‌شود اقدام به جابه‌جایی سوخت روسیه می‌کنند، تحریم کند، زیرا این مساله می‌تواند بر محبوبیت بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تأثیر بگذارد.

این نشریه آمریکایی گزارش داد، مشاوران اقتصادی کاخ سفید باور دارند پیشنهاد وزارت خزانه‌داری ایالات متحده برای تحریم کشتی‌های حامل سوخت روسیه، منجر به افزایش قیمت بنزین خواهد شد.
این در حالی است که این وزارتخانه مدعی است تحریم این نفت‌کش‌ها تاثیر چندانی بر بازار نخواهد داشت.

به‌گفته این رسانه آمریکایی گفت‌وگو و بحث درباره این تحریم احتمالی همچنان ادامه دارد و گرچه کاخ سفید برای وضع تحریم‌ها تحت‌فشار است، اما قصد دارد دست‌کم تصویب آن‌ها را به تعویق بیندازد.

البته منابع آگاه از احتمال کاهش صادرات نفت شرکت‌های روسنفت و لوک‌اویل روسیه از دریای‌سیاه خبر دادند. به گزارش «شانا» به نقل از رویترز، دو منبع آگاه از برنامه بارگیری اعلام کردند به‌دلیل ازسرگیری فعالیت شرکت روسنفت و لوک‌اویل روسیه در پالایشگاه‌های خود، این دو شرکت صادرات نفت از بندر نووروسیسک در دریای‌سیاه را در ماه ژوئیه به‌شدت کاهش خواهند داد.

برآوردهای رویترز براساس داده‌های بازار نشان می‌دهد مجموع بارگیری نفت دو شرکت روسنفت و لوک‌اویل از بندر نووروسیسک در ماه ژوئیه حدود ۲۲۰‌هزار بشکه در روز نسبت‌به ماه گذشته کاهش می‌یابد.

دولت روسیه هفته گذشته تصمیم گرفت صادرات بدون محدودیت بنزین را در ماه ژوئیه ادامه دهد و لغو ممنوعیت بخشی از فروش سوخت در خارج از کشور را تمدید کند، زیرا واحدهای تولید نفت داخل روسیه با وجود حمله‌های پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌ها، فرآورده‌های نفتی کافی برای پاسخگویی به تقاضای فصلی تولید می‌کنند.

براساس این گزارش، صادرات روسنفت از بندر نووروسیسک از یک‌میلیون و ۶۰‌هزارتن در ماه ژوئن به ۶۲۰‌هزارتن در ماه ژوئیه کاهش می‌یابد، درحالی‌که پالایشگاه «تواپس» این شرکت قرار است در ماه‌جاری فعالیت نفت‌خام را از سر بگیرد. به گفته منابع آگاه، صادرات لوک‌اویل از این بندر از ۵۸۰‌هزارتن در ماه ژوئن به ۱۹۰‌هزارتن در ماه ژوئیه کاهش خواهد یافت.

پس از حمله پهپادی اوکراین در ماه مارس، لوک‌اویل فعالیت بخش مهمی از تجهیزات فرآوری نفت یعنی واحد تقطیر خام CDU-6 را در پالایشگاه نورسی خود، چهارمین پالایشگاه بزرگ روسیه، از سر گرفت. مجموع بارگیری نفت از بندر نووروسیسک در ماه ژوئیه یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزارتن تعیین‌شده که نسبت به ۲‌میلیون و ۹۰۰‌هزارتن نفت بارگیری‌شده از این بندر در ماه ژوئن، کاهش داشته‌است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

در اختتامیه سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو چه‌ گذشت؟

در این روز هم استقبال از نمایشگاه همچنان چشمگیر بود. در بخش کار و تجاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد