نگاهی به نقدها و امتیازات بازی Elden Ring: Shadow of the Erdtree

بازی Elden Ring که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، تجربه‌ای متفاوت در ژانر سولزلایک بود. اولین بسته الحاقی این بازی به نام Shadow of the Erdtree به‌زودی منتشر می‌شود و طبق اطلاعاتی که از این DLC ارائه شده، قرار است وسعت دنیای الدن رینگ را باز هم گسترش دهد. استودیوی فرام سافتور برای این محتوای اضافی سنگ تمام گذاشته و به‌نظر می‌رسد که با یک بازی کامل روبه‌رو هستیم. از محتوای Shadow of the Erdtree به عنوان بزرگترین بسته الحاقی تاریخ فرام سافتور نام برده می‌شود.

با این بسته الحاقی، یک سرزمین کاملا جدید به بازی اضافه می‌شود که همه مکان‌های آن متفاوت از بازی اصلی هستند. طبق گفته هیدتاکا میازاکی، خالق بازی Elden Ring، داستان محتوای الحاقی Shadow of the Erdtree از همان ابتدا توسط جورج آر. آر. مارتین نوشته شده بود، اما تیم سازنده تصمیم گرفتند این داستان را به‌صورت جداگانه و در قالب یک DLC ارائه کنند. این بسته الحاقی شامل ۱۰ باس کاملا جدید است و همچنین ۸ دسته سلاح جدید را به بازی اضافه می‌کند.

رسانه‌های معتبر دنیای سرگرمی، نقدهای خود را از این محتواهای الحاقی بزرگ و ارزشمند منتشر کرده‌اند که در ادامه نگاهی اجمالی به این نقدها خواهیم داشت.

میانگین امتیازات بازی Elden Ring: Shadow of the Erdtree در متاکریتیک: ۹۵ از ۱۰۰

با توجه به نقدهایی که رسانه‌های مختلف از بازی Elden Ring: Shadow of the Erdtree منتشر کرده‌اند، میانگین امتیازات این بازی در وبسایت متاکریتیک در زمان نگارش این مطلب برابر ۹۵ از ۱۰۰ است. البته این عدد مربوط به نسخه پلی استیشن ۵ بازی می‌شود و میانگین امتیاز سایر نسخه‌ها کمی با این عدد تفاوت دارد. در زیر به تعدادی از مهمترین نقدها و امتیازات بسته الحاقی Shadow of the Erdtree اشاره می‌کنیم.

وبسایت GamesRadar+: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

بازی The Elden Ring: Shadow of the Erdtree باید انتظارات زیادی را برآورده می‌کرد؛ اما مناظر زیبا، باس فایت‌های فوق‌العاده و طیف وسیعی از تجهیزات سرگرم کننده جدید، شما را به شدت جذب این بازی می‌کنند. هر بار تعریف و تمجید کردن از فرام سافتور به امری تکراری و خسته‌کننده تبدیل شده است.

وبسایت VideoGamer: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

بسته الحاقی Shadow of the Erdtree یک همراه هیجان‌انگیز برای بازی اصلی است که به طرز قابل توجهی احساس تازگی را منتقل می‌کند و یک تکامل ماهرانه برای فرمول الدن رینگ است.

وبسایت GameSpot: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

با تمام آن چیزی که Shadow of the Erdtree به Lands Between اضافه می‌کند، اکنون داستان و جهان الدن رینگ کامل به‌نظر می‌رسد. این یک فانتزی تاریک است که استادانه انجام شده و پر از جزئیات و پیچیدگی ساختاری است. مکانی که احساس خطر و بی‌رحمی را منتقل می‌کند. مملو از شخصیت‌های به‌یادماندنی، قوانین شگفت‌انگیز، مفاهیم پیچیده و ایدئولوژی‌های متضاد. این یک دستاورد بزرگ در خلق جهانی خلاقانه است که یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار می‌گیرد. نزدیک‌ترین مقایسه‌ای که می‌توان انجام داد، دنیای Berserk از کنتارو میورا است. بازی Elden Ring: Shadow of the Erdtree یک پیروزی بزرگ برای فرام سافتور و به اندازه بازی اصلی درخشان است.

تریلر بسته الحاقی الدن رینگ با نام Shadow of the Erdtree منتشر شد

وبسایت IGN: امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

فرام سافتور اعلام کرده که Shadow of the Erdtree تنها محتوای اضافی است که برای بازی الدن رینگ منتشر می‌‌شود. خوشبختانه تصور کردن یک DLC بهتر از این، کار دشواری است. همه چیزهایی که در مورد نسخه اصلی دوست داشتم در قالب یک بسته فوق‌العاده فشرده، ارائه شده‌اند. البته این بسته الحاقی به تنهایی به اندازه یک بازی مستقل است و فقط در مقایسه با دنیای عظیم الدن رینگ، می‌توان آن را کوچک در نظر گرفت.

وبسایت Game Informer: امتیاز ۹۸ از ۱۰۰

این محتوای الحاقی، همان حس باورنکردنی اکتشاف، طراحی خارق‌العاده سیاهچال‌ها، نبردهای عمیق و سرگرم‌کننده و داستان و شخصیت‌های جذابی که شاهکار سال ۲۰۲۲ فرام سافتور ارائه کرد را شامل می‌شود. Shadow of the Erdtree یک اثر برجسته است و می‌توان آن را یکی از بهترین ماجراجویی‌هایی نامید که تاکنون خلق شده‌اند.

وبسایت Destructoid: امتیاز ۹۵ از ۱۰۰

با وجود اینکه انتظارات من از این بسته الحاقی زیاد بود، اما Shadow of the Erdtree همچنان توانست از آنها فراتر برود.

وبسایت PC Gamer: امتیاز ۹۵ از ۱۰۰

یک بسته الحاقی که استادانه طراحی شده و یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن دهه گذشته است. این بازی نه‌تنها مکمل بازی اصلی است، بلکه آن را از هر جهت گسترش و ارتقا می‌دهد.

وبسایت RPG Fan: امتیاز ۹۵ از ۱۰۰

یک بار دیگر، طراحان بازی باید به آنچه که توسعه‌دهندگان در اینجا انجام داده‌اند، توجه داشته باشند؛ به خصوص از نظر طراحی جهان و نقشه بازی. آیا یک DLC می‌تواند بهترین بازی سال باشد؟ اگر از نظر اندازه، کیفیت و مستقل بودن شبیه این DLC باشد، چرا که نه؟

وبسایت Hardcore Gamer: امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

محتوای الحاقی Shadow of the Erdtree در مقایسه با بازی الدن رینگ انتظارات را به شکل عالی برآورده نمی‌کند. با این حال، این DLC به عنوان یک تجربه مستقل، گنجینه‌ای مطلق است که به افزایش لذت بردن از الدن رینگ کمک می‌کند.

وبسایت PCGamesN: امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

بازی Elden Ring: Shadow of the Erdtree به لطف حس ماجراجویی، نبردهای حماسی با باس‌ها و محتواهای جدید جاه‌طلبانه‌اش، در میان بهترین بسته‌های الحاقی بازی‌های ویدیویی در تمام دوران قرار می‌گیرد.

یکی از بازیکنان الدن رینگ راه فوق‌العاده ساده‌ای برای شکست ملنیا پیدا کرده است + ویدیو

وبسایت PC Games: امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

بسته الحاقی Shadow of the Erdtree یک گیلاس غول‌پیکر روی کیک باشکوه الدن رینگ است. در حالی که کمی بیش از حد از محتواهای بازی اصلی استفاده می‌کند، این دنیای جدید و فوق‌العاده بهترین چیزی است که فرام سافتور تا به امروز خلق کرده.

وبسایت Eurogamer: امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

بخش بزرگی از Shadow of the Erdtree از همان زیبایی طاقت‌فرسای بازی اصلی برخوردار است. اما تغییری که در زمینه داستان‌گوییِ واضح و نشانه‌گذاری رخ داده، به این معناست که ماهیت آن به عنوان یک متن مشترک زنده و در حال تکامل، از بین رفته است.

بازی Elden Ring: Shadow of the Erdtree روز جمعه ۲۱ ژوئن یعنی ۳۱ تیرماه برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود.

منبع: مجله کافه بازار


میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نینتندو در روند ساخت بازی های خود از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کند

در حالیکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و فعال در ساخت آثار خود از هوش مصنوعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *