نکات طلایی یک روتین خوب برای مراقبت از مو در تابستان

اگر هنوز به داشتن یک روتین مراقبت از مو در تابستان اهمیتی نمی‌دهید، به این فکر کنید که فصل گرما در حال نزدیک شدن است و در تابستان شاهد افزایش شدید دما خواهیم بود! گرمای زیاد، آفتاب سوختگی و باد شدید می‌توانند به موهای شما از همان ابتدای تابستان آسیب بزنند. نتیجه چیست؟ موهای شکسته، موخوره دار و تار موهایی که به‌شدت غیرقابل‌کنترل و سرکش هستند. در این مواقع همیشه راه‌حل این نیست که بروید و موهایتان را کوتاه کنید، بلکه باید محصولات مراقبت از مو و روتین مراقبت از موهایتان در تابستان را متناسب با آب‌وهوا تنظیم کنید.

در این مقاله چگونگی مراقبت از مو در تابستان را برای شما توضیح می‌دهیم و یک روتین مناسب مو به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از آن، سلامت موهای خود در این فصل را حفظ کنید.

روتین مو در تابستان

وقت آن است که برای تابستان موهای خود را آماده کنید! گرمای تابستان درست مانند سرمای زمستان، می‌تواند به موهایتان آسیب بزند. در ادامه یک روش عالی برای شروع روتین مراقبت از موهای شما در فصل تابستان آورده شده است.

۱. جدا کردن گره‌ها

باد اغلب باعث ایجاد گره‌ در موهای شما می‌شود که نمی‌توان و نباید آن‌ها را در حمام برطرف کرد. قبل از اینکه زیر دوش بروید، مطمئن شوید گره‌ی موهایتان را باز کنید. به‌این‌ترتیب از شکستگی تار مو جلوگیری می‌کنید، زیرا آب باعث آسیب پذیر شدن مو می‌شود. این کار یک نکته و روش عالی، برای مراقبت از مو در تابستان (به‌خصوص آب‌وهوای بادی) است.

۲. شستن مو

یکی دیگر از مراحل روتین مراقبت از مو در تابستان، استفاده از یک شامپوی خوب است! هوای گرم به این معنی است که موهای شما می‌تواند خیلی خشک شود و همانطور که می‌دانید موهای خشک مشکلات زیادی را به همراه دارند. برای شامپو بهتر است، محصولات دارای فرمول‌ ملایم‌تری را انتخاب کنید زیرا آن‌ها موهای شما را آبرسانی می‌کنند و درعین‌حال روغن‌های طبیعی تار موی شما را دست نخورده نگه می‌دارند.

فراموش نکنید که شستن موها برای پاکسازی کامل از چربی، کثیفی و شوره ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم، موهایتان را دو بار با شامپو بشویید تا مطمئن شوید کاملا تمیز شده‌اند. نکته‌ی مهم این است که شامپو را فقط به پوست سر بزنید و از زدن آن به ساقه موها خودداری کنید تا موهایتان خشک نشود.

۳. استفاده از نرم کننده

بعد از شامپو، از یک نرم کننده‌ی آبرسان برای تغذیه‌ی ساقه مو استفاده کنید؛ ماده‌ی نرم کننده را به مدت دو دقیقه روی موهایتان بگذارید تا قبل از شستن، تمام رطوبت جذب مو شود. یک نرم کننده‌ی خوب، می‌تواند رطوبت را در ساقه‌ی موهای شما حفظ کند و موها را از وز شدن و موخوره گرفتن محافظت کند. اگر همچنان در حین شانه کردن گره‌هایی پیدا کردید، به‌آرامی با انگشتانتان آن‌ها را باز کنید. همچنین می‌توانید از یک شانه دندانه درشت برای انجام این کار کمک بگیرید.

استفاده از نرم‌کننده برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها و مراقبت از مو در فصل تابستان، بسیار مهم است. نرم‌کننده را به ساقه‌ی مو بزنید و از تماس مستقیم آن با پوست سر خودداری کنید. این کار باعث می‌شود موها نرم و قابل‌انعطاف باقی بمانند و از موخوره و شکستگی تار مو جلوگیری شود.

۴. ماسک موی مناسب

هفته‌ای یک بار، ماسک مو را به موهای خود بزنید تا ریشه و ساقه موها به‌طور عمیق نرم و لطیف شوند. این کار به تغذیه و مراقبت از موها در تابستان کمک می‌کند. استفاده از ماسک موی مغذی برای داشتن موهای سالم و زیبا ضروری است. همچنین می‌توانید گاهی از ماسک موهای خانگی هم استفاده کنید.

۵. سرم مو

بهترین راه برای محافظت از مو در برابر گرما و جلوگیری از موخوره و وز شدن، استفاده از سرم مو است. مقدار کمی از سرم مو، تاثیر زیادی دارد. این محصول موهای شما را درخشان می‌کند، به‌طوری‌که درخشش آن از دور قابل مشاهده است. همچنین، سرم مو یک لایه‌ی محافظ روی تار مو ایجاد کرده و موهای شما را از اشعه‌ی ماوراء بنفش و گرما محافظت می‌کند. استفاده از سرم مو یکی دیگر از مراحل مهم روتین مراقبت از مو در تابستان است.

استفاده از سرم مو به‌عنوان یک محصول محافظتی و آبرسان در تابستان ضروری است. این نوع محصول مراقبتی به موها درخشندگی و لطافت می‌دهد. سرم مو همچنین از آسیب‌های حرارتی ناشی از وسایل گرمایشی نیز محافظت می‌کند. از طرفی می‌توانید قبل استفاده از وسایل حرارتی یا هر زمان که موهایتان نیاز به ترمیم فوری داشت، از سرم مو استفاده کنید.

۶. روغن تراپی مو

آیا موهایتان خیلی خشک و نیازمند رطوبت است؟ با یک ماساژ خوب به کمک روغن مو، تمام آن رطوبت را دوباره به آن‌ها برگردانید. روغن تراپی و ماساژ، باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود. از طرفی به مواد مغذی اجازه می‌دهد تا به ریشه‌های موهای شما برسند و این کار باعث رشد موهای سالم می‌شود. همچنین انواع روغن‌ مو از ساقه‌ی موهای شما مراقبت کرده و لایه‌ای محافظ در برابر آسیب‌های خارجی ایجاد می‌کنند.

روغن زدن به مو برای تغذیه و مرطوب کردن آن‌ها بسیار مفید است. بهترین راه  روغن تراپی، استفاده از آن روی موهای تمیز است. برای این کار، می‌توانید موهایتان را بشویید تا از هر گونه آلودگی و چربی خلاص شوید و سپس روغن را به موهای خشک یا نیمه‌خشک بزنید. روغن زدن به موها به‌ویژه برای افرادی که موهای خشک و بلند دارند، اهمیت زیادی دارد.

نکات مهم مراقبت از مو در تابستان

مراقبت از مو در تابستان علاوه بر داشتن یک روتین خوب، نیازمند رعایت نکات مهمی است. حتی اگر روتین مناسبی برای موهایتان داشته باشید، بدون رعایت این نکات، ممکن است تمام زحماتتان بی‌نتیجه بماند. برای حفظ سلامت و زیبایی موها در این فصل گرم، توجه به نکات زیر ضروری است.

خودداری از شستن زیاد

با اینکه به خاطر عرق کردن زیاد، پوست سر چرب و روغنی به نظر می‌رسد، اما اینکه هر روز موهای خود را شامپو بزنید، اصلا کار درستی نیست. این کار باعث می‌شود روغن‌های طبیعی پوست سر از بین رفته و موهایتان خیلی خشک شود. به جای اینکه هر روز شامپو بزنید، می تونید از یک شوینده ملایم استفاده کنید که فقط چربی و مواد اضافی روی مو را پاک کند. در کل، شستن موها را تا حد امکان کم کنید.

دوری از ابزار حالت دهنده مو

برای مراقبت از مو در تابستان تا جایی که می‌شود از ابزار و محصولات حالت دهنده‌ی مو دوری کنید. گرمای بیرون به اندازه کافی به موهای شما آسیب می‌زند، پس با اضافه کردن گرما و مواد شیمیایی بیشتر، اوضاع را بدتر نکنید. به جای سشوار و اتو مو، می تونید از روش‌های طبیعی برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید؛ مثلا موهای خود را ببافید یا از تل و کش مو استفاده کنید.

مدل موی راحت و شل

از بستن موهای دم اسبی خیلی سفت و جمع کردن محکم آن در بالای سر خودداری کنید. برای اینکه مراقبت از موهای شما در تابستان به بهترین شکل باشد، بهتر است موهایتان را باز بذارید یا از مدل موهای خیلی راحت و شل استفاده کنید. مدل موهای سفت باعث کشیده شدن و در نهایت شکستن تار موها می‌شوند؛ پس به جای آن، از بافت‌های شل یا بستن مو به‌صورت دم اسبی شل کمک بگیرید.

آبرسانی زیاد مهم‌ترین نکته مراقبت از مو در تابستان

با اینکه استفاده از نرم کننده و سرم موی خوب مفید است، اما باید در طول روز هم موهایتان را آبرسانی کنید. پیشنهاد ‌می‌کنیم یه اسپری حاوی آب، ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل کنار دست خود داشته باشید؛ هر وقت احساس کردید موهای شما خشک شده، کمی از این محلول را روی تار مو اسپری کنید تا دوباره جان بگیرد.

پوشاندن موها در برابر نور خورشید

بزرگترین عامل آسیب به مو در تابستان، گرما و اشعه ماوراء بنفش آفتاب است. وقتی بیرون می‌روید، حتما از روسری یا کلاه برای محافظت از موهایتان استفاده کنید. اگه امکانش را دارید، از اسپری ضد آفتاب مخصوص مو استفاده کنید. به‌عنوان راه حل جایگزین، می توانید از سرم موی محافظ در برابر حرارت کمک بگیرید تا موهای شما را در مقابل آسیب گرما و نور خورشید، حفظ کند.

نوک گیری منظم مو

جالب است بدانید در تابستان، موهای شما بیشتر در معرض موخوره قرار می‌گیرند. برای اینکه موی شما سالم و رشد آن قابل کنترل باقی بماند، به جز بهره‌گیری از روش‌های بهداشتی، نیاز به نوک گیری منظم مو دارید. دقت کنید که این نکته بسیار مهم است و  بدون این کار، روتین مراقبت از مو در تابستان کامل نمی‌شود.

ماساژ با روغن گرم

یکی از روش‌های خوب برای مراقبت از موها در تابستان، ماساژ با روغن گرم است که هفته‌ای یک یا دو بار انجام می‌شود. برای این کار، روغن طبیعی مورد نیاز خود را کمی گرم کنید و به آرامی از ریشه تا نوک موهایتان ماساژ دهید. این کار نه تنها موهای شما قوی‌تر می‌کند، بلکه آن‌ها را همیشه زیبا و سالم نشان می‌دهد.

دوری از استرس

یکی از مهم‌ترین نکات برای مراقبت از موها در تابستان، دوری از استرس است. استرس یکی از علل اصلی ریزش مو محسوب می‌شود؛ بنابراین برای حفظ سلامت موها، مهم است که استرس را کاهش دهید. می‌توانید با انجام مدیتیشن، داشتن روابط اجتماعی مثبت و اجتناب از موقعیت‌های استرس‌زا، به این هدف دست پیدا کنید.

تغذیه درست

تغذیه درست، یکی از مهم‌ترین مواردی است کهبه ویژه در تابستان باید به آن توجه داشته باشید. برای حفظ سلامت موها، باید رژیم غذایی‌ای سرشار از پروتئین، آهن، ویتامین‌های A و C و بیوتین داشته باشید. این مواد مغذی مانند آب برای موها ضروری هستند و به شما کمک می‌کنند تا از مشکلات مربوط به موها دوری کنید.

اهمیت مراقبت از مو در تابستان

تابستان با گرمای زیاد همراه است و مراقبت از موها و پوست سر در این فصل اهمیت زیادی دارد تا از خارش، تعریق و کثیفی جلوگیری شود. در این روزهای گرم، حفاظت از موها با پوشاندن سر و صورت با روسری ضروری است، اما این کار می‌تواند منجر به احساس خارش و چسبندگی شود.

برای جلوگیری از این مشکلات، باید یک روتین مناسب مراقبت از مو در تابستان را دنبال کنید. این  روتین شامل شست‌وشوی منظم، استفاده از محصولات مناسب مراقبتی و پوشیدن روسری‌های نخی و سبک برای جریان هوا و جلوگیری از تعریق بیش از حد است. همچنین روغن زدن به مو، استفاده از نرم‌کننده، سرم مو و ماسک‌های خانگی، بخش‌های مهمی از روتین مراقبت از مو در تابستان هستند که به حفظ سلامت و زیبایی موها کمک زیادی می‌کنند.

منابع: myglamm ، webmd ، ibacosmetics

نوشته نکات طلایی یک روتین خوب برای مراقبت از مو در تابستان اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *